Forfatter |
|
philipph Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg samlede for små 3 måneder siden en HTPC med følgende komponenter
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Athlon 64 X2 4800+ 2.5 GHz
Corsair XMS2 2 x 1 GB
Digital Everywhere FloppyDTV C/CI with Viaccess CAM
Jeg benytter on-board grafikkortet på Gigabyte som er et ATI x1250, hvilket har HDMI udgang som jeg benytter og burde være kraftigt nok til at kunne kører HD materiale.
1. Mit TV et Samsung LE46M86 har det engang med at flimrer lidt engang i mellem, kornet mit i skærmen. Det sker oftest lidt efter start af computeren, men så går det væk. Hvad skyldes det og kan man blive fri for det?
2. De 1080p film som jeg har fået anskaffet kan slet ikke kører på computeren, den viser de første 3 sekunder og derfra er det kun lyden som kører og billedet står stille. Jeg benytter VLC som afspiller og har ikke nogen programmer i baggrunden. Er det min computer der er sat forkert op eller er min hardware ikke god nok?
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 10 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal benytte hardware-accellerationen i bundkortet, skal du bruge PowerDVD 7. Den er så vidt jeg ved endnu den eneste afspiller som kan dette.
|
Til top |
|
|
philipph Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ifm. afspilning af x264 materiale fra MKV filer, så det er ikke ægte HD eller BlueRay H.264
Dvs man kan heller ikke afspille filerne igennem PowerDVD 7.
Nogen der ved hvad jeg ellers kan gøre?
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 11 December 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver du nogen scalering af billedet?`Jeg kører nemlig med samme konfiguration uden problmer og bruger kun 1,8GHz når jeg afspiller noget.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
philipph Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ikke umiddelbart, mit system har følgende installeret:
WinXP 32 bit
FFDshow (nyeste version) uden scalering eller noget
|
Til top |
|
|
philipph Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen som har oplevet det samme som jeg?
For så må jeg nærmest formatere computeren og prøve igen.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
philipph skrev:
Hej,
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Corsair XMS2 2 x 1 GB
Jeg benytter on-board grafikkortet på Gigabyte som er et ATI x1250, hvilket har HDMI udgang som jeg benytter og burde være kraftigt nok til at kunne kører HD materiale.
1. Mit TV et Samsung LE46M86 har det engang med at flimrer lidt engang i mellem, kornet mit i skærmen. Det sker oftest lidt efter start af computeren, men så går det væk. Hvad skyldes det og kan man blive fri for det?
2. De 1080p film som jeg har fået anskaffet kan slet ikke kører på computeren, den viser de første 3 sekunder og derfra er det kun lyden som kører og billedet står stille. Jeg benytter VLC som afspiller og har ikke nogen programmer i baggrunden. Er det min computer der er sat forkert op eller er min hardware ikke god nok?
|
|
|
Køb de originale film og en standalone afspiller ! Det er vel begrænset hvor mange 1080p film der ligger klar til dig på nettet...
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
philipph skrev:
Hej,
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Corsair XMS2 2 x 1 GB
|
|
|
Køb de originale film og en standalone afspiller ! Det er vel begrænset hvor mange 1080p film der ligger klar til dig på nettet... |
|
|
Tror også det er meget begrænset hvis vi snakker lovlige 1080p film :) Men prøv at installere CoreAVC. Efter jeg installerede det har jeg slet ikke gidet at prøve på at bruge grafikkortet til at dekode hd. Nu kører alt HD super flydende, selvom min HTPC ellers kun består er svagt til middel hardware. Så vidt jeg ved er CoreAVC også stadig den eneste decoder der kan udnytte en flerkernet processor. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme bundkort og RAM. Dog bruger jeg en AMD X2 BE-2350, dynamisk overclocket til lidt over 2,6GHz. Jeg bruger Vista MCE, ffdshow, Haali splitter og CoreAVC. MKV filer i 1080p med høj bitrate køre 100% flydende. Det samme gør HDDVD og Blu-Ray. Før brugte jeg kun ffdshow og haali splitter og der kunne det godt hakke på steder med høj bitrate. Så CoreAVC er klart værd at købe.
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 12 December 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
philipph Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar!
Jeg har prøvet at installere CoreAVC, men det har ikke hjulpet. Kan det være jeg har lavet noget i FFDShow der gør at den kun bruger dens codecs?
Imidlertid har jeg installeret MediePlayer Classic og må indrømme at den kan godt kører mine 1080p filer 100%
Men jeg vil hellere benytte VLC, da jeg generelt finder det bedre at afspille DVD/HD materiale med. Nogen bud på hvad jeg kan gøre, evt. i VLC? eller FDShow?
Eller skal jeg bare se mig tilfreds med at det nu fungerer :)
|
Til top |
|
|