Mine anbefalinger:
Ugen inden du køber skal du forbi edbpriser igen, der sker hele tiden noget.... F.eks. kan du få 6400+ processer i stedet for en rimelig merpris.
4 GB ram til er en rigtig god ide, men lås dig ikke fast på mærket, det kan måske gøres billigere. PC6400 = 800 MHz er den optimale løsning, det kan dog gøres billigere.
Jeg kører selv med Vista 64 bit og det fungere ok.
Hvis HD (Blueray og HDDVD) er et krav:
I stedet for LITE-on DVD-brænderen kan du vælge:
LG-GGC H20??? (brænder CD/DVD læser CD/DVD/HD/BD)
På edbpriser findes den lidt dyrere LG-GGW H20???, der også kan brænde BD. Jeg tror den lidt billigere GGC kommer snart. (Spørgsmålstegnene er fordi der findes flere modeller, men det er næsten ligegyldigt, hvilken du vælger).
Jeg mener der bliver lukket for analog udsendelse i 2009, hvis du skal have digital modtagelse skal du i dit tilfælde have et DVB-C tv tunerkort, "C"et står for kabel TV. Jeg har selv dette kort:
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis& ; ; ; ;menu=pc&varenr=617901
Det virker suverænt, men er lidt dyrt. Du kan komme ud for ikke at have undertekster i Media Center med dette kort, men det er et generelt microsoft problem, der nok bliver løst. Ellers må du bruge et andet program, der er mange, hvor det fungere fint.
Held og lykke med projektet.