| Forfatter |
|
nmrpn Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med at mit tv tuner (ASUS, my cinema-p7131 hybrid) ikke kan finde nogle kanaler når jeg skanner efter dem, når signalet kommer fra en selector eller bare kabel tv. Der er ingen problemer når jeg bruger den antenne der kom med kortet. Jeg har prøvet med følgende programmer: windows Mediacenter, Cyberlink Cinema og Mediaportal og med det samme resultat. Så hvis der er nogen der har en løsning vil der være rigtig godt, for jeg har ikke den store viden om det.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. www.recordere.dk
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
nmrpn skrev:
Jeg har et problem med at mit tv tuner (ASUS, my
cinema-p7131 hybrid) ikke kan finde nogle kanaler når jeg skanner efter
dem, når signalet kommer fra en selector eller bare kabel tv. Der er ingen problemer når jeg bruger den antenne der kom med kortet. Jeg
har prøvet med følgende programmer: windows Mediacenter, Cyberlink
Cinema og Mediaportal og med det samme resultat. Så hvis der er nogen
der har en løsning vil der være rigtig godt, for jeg har ikke den store
viden om det. 
|
|
|
Jeg er ikke helt med på hvad du mener når signalet kommer fra en selector?
Mener du at du trækker signalet direkte ud fra vægen og ind i din tuner, uden om selectoren?
I så fald så kan det ikke lade sig gøre. Så skal du have noget helt andet udstyr, så vidt jeg er orienteret
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
nmrpn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg trækker signalet fra selectoren, men skal det være et speciel slags kabel der skal bruges til det. Jeg har været inde og læse på www.recordere.dk og det eneste jeg kunne finde der var at man skulle bruge et kabel der gik fra scart til s-vhs for at det kan virke, men er ikke sikker på det.
er der ikke nogen der bruger selctoren sammen med et tunerkort?
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver vel ikke at gøre brug af den indbyggede tuner i TV'et. Den tuner du skal bruge, sidder jo i selectoren.
Skal du ikke bare forbinde selector og TV med et kabel fx scartkabel eller component kabel på samme måde som men fx forbinder en video eller dvd-afspiller til sit TV.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm er du sikker på der er hul igennem på dit kabel tv ? Har du evt prøvet at sætte et almindeligt tv på istedet for HTPCen ? Helst med det samme kabel.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
nmrpn skrev:
Jeg har et problem med at mit tv tuner (ASUS, my
cinema-p7131 hybrid) ikke kan finde nogle kanaler når jeg skanner efter
dem, når signalet kommer fra en selector eller bare kabel tv. Der er ingen problemer når jeg bruger den antenne der kom med kortet. Jeg
har prøvet med følgende programmer: windows Mediacenter, Cyberlink
Cinema og Mediaportal og med det samme resultat. Så hvis der er nogen
der har en løsning vil der være rigtig godt, for jeg har ikke den store
viden om det. 
|
|
|
Mener du at du trækker signalet direkte ud fra vægen og ind i din tuner, uden om selectoren?
I så fald så kan det ikke lade sig gøre. Så skal du have noget helt andet udstyr, så vidt jeg er orienteret
|
|
|
Det kan sagtens lade sig gøre at trække antenne kablet videre fra selectoren og tune de kanaler som ikke er scramblet ..
spped six skrev:
Du behøver vel ikke at gøre brug af den indbyggede tuner i TV'et. Den tuner du skal bruge, sidder jo i selectoren.
Skal du ikke bare forbinde selector og TV med et kabel fx scartkabel
eller component kabel på samme måde som men fx forbinder en video eller
dvd-afspiller til sit TV.
/Henrik |
|
|
Der er ikke nogen der har snakket om noget tv her? __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
nmrpn Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet ud af det, problemet var at jeg prøvede at tune signalet med et DVB-t tunerkort, så det lykkedes mig med det analog signal og analog tuner.
men der er utrolig meget sne på skærmen når signalet kører igennem mit turnerkort og jeg har tjekket kablet og der er ingen sne hvis jeg sætter det direkte fra selectoren til mit tv, så jeg ved ikke om jeg skal have en forstærker på eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
AkilleuZ skrev:
nmrpn skrev:
Jeg har et problem med at mit tv tuner (ASUS, my cinema-p7131 hybrid) ikke kan finde nogle kanaler når jeg skanner efter dem, når signalet kommer fra en selector eller bare kabel tv. Der er ingen problemer når jeg bruger den antenne der kom med kortet. Jeg har prøvet med følgende programmer: windows Mediacenter, Cyberlink Cinema og Mediaportal og med det samme resultat. Så hvis der er nogen der har en løsning vil der være rigtig godt, for jeg har ikke den store viden om det. 
|
|
|
|
|
|
Det kan sagtens lade sig gøre at trække antenne kablet videre fra selectoren og tune de kanaler som ikke er scramblet ..
spped six skrev:
|
Skal du ikke bare forbinde selector og TV med et kabel fx scartkabel eller component kabel på samme måde som men fx forbinder en video eller dvd-afspiller til sit TV.
/Henrik
|
|
|
Der er ikke nogen der har snakket om noget tv her?
|
|
|
Arhh, my bad.
Jeg har vist læst mandens indlæg, som en hvis anden læser bibelen 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nmrpn skrev:
Jeg har fundet ud af det, problemet var at jeg prøvede at tune signalet med et DVB-t tunerkort, så det lykkedes mig med det analog signal og analog tuner.
men der er utrolig meget sne på skærmen når signalet kører igennem mit turnerkort og jeg har tjekket kablet og der er ingen sne hvis jeg sætter det direkte fra selectoren til mit tv, så jeg ved ikke om jeg skal have en forstærker på eller hvad?
|
|
|
Ahh ja det giver jo mening ... Altså nu har TDC's selector produkter jo aldrig været noget at råbe hurra for så, det er spørgsmålet om du ikke kan nøjes med et T-stykke på antenne signalet istedet. Men ellers ville en forstærker sikkert også løse problemet. __________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer ikke et brugbart digital signal via TDC til din DVB-T tuner, men godt nok et analogt signal, det har du jo også opdaget nu. TDC (yousee) sender i DVB-C. Men man kan godt hente et signal fra selectoren ind på s-video indgangen. Det bruger jeg selv, det virker fint, faktisk i meget god kvalitet, modsat det analoge signal fra en tuner på et TVkort, der godt nok sjældent er særlig godt. Fra selector bruges så et scart til s-video kabel. (Springer lige over de nærmere detaljer.) Kvaliteten er ca som DVB-T syntes jeg, selv om det kommer via s-video.
__________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ken_T skrev:
Der kommer ikke et brugbart digital signal via TDC til din DVB-T tuner, men godt nok et analogt signal, det har du jo også opdaget nu. TDC (yousee) sender i DVB-C.
Men man kan godt hente et signal fra selectoren ind på s-video indgangen. Det bruger jeg selv, det virker fint, faktisk i meget god kvalitet, modsat det analoge signal fra en tuner på et TVkort, der godt nok sjældent er særlig godt. Fra selector bruges så et scart til s-video kabel. (Springer lige over de nærmere detaljer.) Kvaliteten er ca som DVB-T syntes jeg, selv om det kommer via s-video.
|
|
|
Den store ulempe ved den løsning er at man skal skifte kanal på selectoren. Der er desuden ikke nogen der har påstået at den løsning ikke duer  __________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 11 Februar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Ken_T skrev:
Der kommer ikke et brugbart digital signal via TDC til din DVB-T tuner, men godt nok et analogt signal, det har du jo også opdaget nu. TDC (yousee) sender i DVB-C.
Men man kan godt hente et signal fra selectoren ind på s-video indgangen. Det bruger jeg selv, det virker fint, faktisk i meget god kvalitet, modsat det analoge signal fra en tuner på et TVkort, der godt nok sjældent er særlig godt. Fra selector bruges så et scart til s-video kabel. (Springer lige over de nærmere detaljer.) Kvaliteten er ca som DVB-T syntes jeg, selv om det kommer via s-video.
|
|
|
Den store ulempe ved den løsning er at man skal skifte kanal på selectoren.
Der er desuden ikke nogen der har påstået at den løsning ikke duer 
|
|
|
Der er nu adskillige der påstår det ikke dur :) De får det ikke til at virke godt. Men det er nok især det forhold du selv er inde på der driller. For det har som du siger nogle begrænsninger. Syntes det fungerer godt hvis man vil lave optagelser i god kvalitet, det er sådan jeg bruger det. Ellers bruger jeg mit TV og dens tuner ved live tv. Eller selector via scart. Har også et DVB-T kort i min HTPC. __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |