Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Zoomplayer og DTS, hvordan??! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Har lige fået mig en Denon 1804 og forbinder denne med et coaxkabel til mit onboard lydkort på mit Asus P4PE. Jeg vil meget gerne have noget DTS igennem til receiveren vha. Zoomplayer.

Receiveren registrerer fint DTS signalet ved brug af WinDVD 5 og skifter selv over, men ved Zoomplayer og WinDVD codecs kan jeg simpelthen ikke gøre det. Har læst enorme mængder materiale på avsforum og på zoomplayers forum, men finder ikke andet end andre med det samme problem, men ingen løsninger derpå. Er der nogen i denne verden der får DTS fint igennem Zoomplayer, så fortæl endelig! Om det så er med andre codecs er jeg ligeglad, bare beskrivelsen er detaljeret nok til, at jeg kan replikere det og gøre mig til en glad dreng!

Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Yes! Så lykkedes det med PowerDVDs audio codec. Har aldrig set det lille "c" inde i ZoomPlayer. Her skulle man sætte den til S/PDIF. Af en eller grund er denne option bare greyed out ved WinDVD.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Uden at vide det, vil jeg gerne komme med et bud på, hvordan det kan være

Sikkert fordi softwaren til WinDVD ikke understøtter DTS? Jo egenligt meget rart at få afklaret.

Har du haft det problem med andre DVD software players, så vi ved hvilke vi skal undgå?

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Som du kan læse i min første tråd virker det netop fint med selve WinDVD, bare ikke med WinDVDs codec i ZoomPlayer.

TheaterTek virker så vidt jeg har forstået heller ikke, idet det slet ikke understøtter DTS før (måske) i version 2.

Tilbage er der så at undre sig over hvorfor det overhovedet virker med PowerDVD, idet jeg ikke har købt DTS addon pack'en, og at den dermed ikke skulle kunne understøtte det. Men det gør den altså, for min receiver hopper selv glad over på DTS og spiller derudaf.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Du kan besøge Zoomplayers diskussionsforum hvor udvikleren af programet "Blight" huserer flittigt flere gange dagligt. Jeg kan røbe at du ikke er den eneste med dette problem og at der nok findes en løsning

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Har skam, som skrevet før,  læst nærmest hele det forum efter DTS. Har dog ikke fundet nogen årsag til at WinDVDs codec i ZP er greyed out så man ikke kan enable S/PDIF. For man kan fint vælge S/PDIF i selve WinDVD.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Så kan du med fordel oprette et spørgsmål til Blight (support fora er til for det samme).

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Djon skrev:

Yes! Så lykkedes det med PowerDVDs audio codec. Har aldrig set det lille "c" inde i ZoomPlayer. Her skulle man sætte den til S/PDIF. Af en eller grund er denne option bare greyed out ved WinDVD.

Hej Djon
Du har ikke fået den til at virke med WinDVD's audio codec? Jeg har fuldstændig samme problem. S/PDIF option er også greyed, men det virker fint i selve WinDVD... Jeg har også en PowerDVD liggende, men den understøtter ikke DD/DTS

-edit: Nu har jeg læst dit indlæg i Zoomplayer-forum, og det kan godt lade sig gøre med at aktivere S/PDIF når filmen kører, men den gemmer ikke indstillingerne. Har også prøvet AC3filter, men det er jo kun DD, ikke DTS

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Er efterhånden komplet forvirret. Jeg får DD og DTS med begge codecs nu i ZoomPlayer, også selvom S/PDIF er greyed out ved WinDVD...

Bruger pt. WinDVD til audio og video og reclock som renderer og alt spiller i bogstaveligste forstand fint!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes