Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der (igen ) nyt !!!!!! da det inde for en måned er lykkes at få fat i både min drømmeforstærker og højttalere !
Side 20 - Gryphon Adagio cd
Side 13 - Gryphon Antileon 90kg effekttrin
Side 9 - b&W 802 nautilus er landet
SIDE 5 - LEVISON, TACT, PIONEER
SIDE 1 - CLASSE
Lige et par billeder af selve anlægget bestående af Classe CP-60, cdp .5 og Classe ca-300 (dimsen på toppen er strømforsyningen til cp-60)

.... Og så lige.. .til ære for henrik300 et billede af min nye og gamle amp Classe ca-300 og -200

Mine nye ht'er..... Vienna Strauss de spiller bare,,,,

Den samlede opsætning, er ikke helt på plads pga. flytningen meeeeen det kommer..... spiller gør det dog....
De ting der ikke helt kan ses er bl.a.
Tara Labs Air 1 og Decade signalkabler
MIT Shotgun højttalerkabler
Netkabler; Lapp modificeret ala "skoust" med aktiv skærm
Hjemmebygget stikdåse med kobberskinner og supraLorad kabel (lidt endnu)
Alt er fuldt jordret.... og står pt. på granitplader på 50x50x2 cm, med fødder ala Jazz under... men der arbejdes på et rack af en art snart...
...selvom det ser ud som om venstre ht'er står helt inde i hjørnet er dette ikke tilfældet der er 65 cm til bagvæg og 55 til side.
... som 22årig kunne det vist være værre....
(06.06.05 nye kommentarer m.v. starter side 2 og frem) __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
først: rigtigt lækkert setup
dernæst: skift den sony ud.... det passer bare ikke til.
hvideligheden kan skyldes kablerne, men jeg er ikke helt sikker da jeg ikke før er støt på lige præcis den kombi. prøv evt. at låne nogle kabler der er lidt mørkere i lysen, men med lidt held kan du nøjes med at skifte din sony ud med... noget ikke-sony.
men alle de reflekterende falder du har, uff, jeg ville helt klart forsøge at gører noget ved dem, hvis de fjernes vil du opleve helt nye sider af dit anlæg  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg, du burde dog få fat i nogle MIT XLR 330 proline kabler i stedet for de madigal hpc kabler der, de er med garanti skyldige, det er et skrækligt kabel undskyld jeg siger det . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for at jeg også kan være med: 'Hvidlighed'???? __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint anlæg Knoxville 
De "Problemer" med "hvidlighed" bør kunne findes hvis du går systematisk til værks, der må på et tidligere tidspunkt være kommet et komponent ind i kæden som tilføjer denne "hvidlighed" - prøve at se i bakspejlet og se om ikke du kan finde problemet på denne måde.
Lad nu være med at gå i panik og fare ud og købe nye kabler fordi dette forslag er kommet op, MIT er på ingen måde eksponent for løsningen på problemet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Fint anlæg Knoxville 
De "Problemer" med "hvidlighed" bør kunne findes hvis du går systematisk til værks, der må på et tidligere tidspunkt være kommet et komponent ind i kæden som tilføjer denne "hvidlighed" - prøve at se i bakspejlet og se om ikke du kan finde problemet på denne måde.
Lad nu være med at gå i panik og fare ud og købe nye kabler fordi dette forslag er kommet op, MIT er på ingen måde eksponent for løsningen på problemet.
|
|
|
jeg er nu ret sikker på problemet ligger i de Madrigal hpc kabler, jeg har selv haft samme kabel og tendensen har kablet helt klart.
Når jeg foreslår MIT er det netop fordi han bruger MIT som Højttalerkabel, derfor nærliggende at fortætte med samme mærke hele vejen rundt.
Man behøver helelr ikke købe, man kan låne sig frem og det er nu nemmre lige at skifte et kabel til at starte med . __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for de mange synspunkter.... jeg vil prøve at følge jeres bud.... skal bare lige have fundet nogen MIT XLR kabler jeg kan låne....
Det er naturligvis en meget meget lille tendens, som jeg sikkert kun kan høre fordi at resten - i min verden - er af en hvis klasse, men sådan er det ofte når man opgradere, man hører alting tydeligere... og så de skidte ting, men så har man jo det at pille ved...
vil dog i denne forbindelse gerne slå et slag for 3070, som efter min mening er den eneste system audio ht'er der duer.... der er mange synspunkter på den dybbas, men i mit sæt up, er den mere slagkraftig end JBL Ti3000...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
tak for de mange synspunkter.... jeg vil prøve at følge jeres bud.... skal bare lige have fundet nogen MIT XLR kabler jeg kan låne....
Det er naturligvis en meget meget lille tendens, som jeg sikkert kun kan høre fordi at resten - i min verden - er af en hvis klasse, men sådan er det ofte når man opgradere, man hører alting tydeligere... og så de skidte ting, men så har man jo det at pille ved...
vil dog i denne forbindelse gerne slå et slag for 3070, som efter min mening er den eneste system audio ht'er der duer.... der er mange synspunkter på den dybbas, men i mit sæt up, er den mere slagkraftig end JBL Ti3000...
|
|
|
Hej Knox. SA 3070 er helt klart det bedste system audio har begået, den spiller sku godt og du har tildels ret i at bassen er mere slagkraftig og præcis end en ti3000.
Man du kan nu sagtens få ti3000 til at lyde både hurtig og slagkraftig, men det kræver noget mere arbejde med placeringen, det rigtige rum og især et stabildt strømstærkt effektrin, men så skal du også bare høre løjer. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jøsses så må en SA 3070 være noget af en krabat, for jeg synes nu, der er godt punch i mine TI3000ere selvom jeg kun har en Sirius DM 100  Den må jeg nok hellere prøve en gang  Hvor meget koster sådan en fætter? __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
- nu var mit tidligere indlæg på ingen måde et angreb på ejere af Ti3000, sådan et par har jeg selv haft, og var meget glad for dem- det var bare et sammenligningsgrundlag. og kun mit synspunkt - jeg tror ikke på at - "det der ved jeg bedst" - er særligt befordrende for udbyttet af et forum som dette.
Dog skal det siges at til trods for at de er lette at drive... så sker der altså bare så meget mere med en SA3070, når den får en masse strøm i bunden, siden jeg fik nyt effekttrin, er jeg flere gange blevet spurgt om jeg brugte en sub i stereo... det gør jeg ikke.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig, at SA3070 har en bas der er både dyb, slagkraftig og præcis. Jeg har dog ikke prøvet anden forstærkning end min HK 8500. Er din Classe ca 200 væsentligt mere strømstærk knoxville?
Super lækkert anlæg ellers __________________ Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har ikke hørt en H/K 8500, men H/K 7000, H/K 2.1, thule P/A 250 m.fl.
Classen, er kendt for at være strømstærk, men jeg kender ikke det præcise ampere tal (hvis noge gør, vil jeg gerne høre) men jeg oplever den som havende ne hel del mere styr på alting, samt at gøre bassen hørbar helt ned til subwoffer oktaverne... noget jeg ikke tidliger havde oplevet at de kunne spille...
dog skal det retfærdigvis siges at en H/K 8500 heller ikke mht. pris kommer i nærheden af classen, og at det er en rigtig god reciver til pengene, helt klart noget af det fineste H/K har produceret. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er udstyrslisten opdateret....
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej knoxville.
kunne du uploade billeder? Man er jo så nysgerrig
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
ja... man må jo med skam indrømme at denne tråd ikke er vedligeholdt... , jeg skal sørge for billeder, beskrivelser m.v. snarest, men der går lige lidt....
Stort set alt andet end min forforstærker er skiftet, og det til det bedre....
skynder mig
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal nok holde dig i ørerne
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kan det være at du blev træt af Helicon ?
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag dig nu sammen hr Kristjansen!! det kan ikke være rigtig at andre ikke må se dit grej. Sig til hvis jeg skal sende mit kamera over til dig.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel.... he he, som altid fremme i skoene.... jeg skal nok....tjek din mail
Kedde; dem er jeg ikke træt af ... min bemærkning var knyttet til det første indlæg i denne tråd. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
... så er der kommet nyt på stereofronten igen.... meget uventet med bestemt velkomment.... der kommer billeder i aften....7 9 13
|
Til top |
|
|