Forfatter |
|
Paw S. Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg er den glade ejer af følgende setup. HK AVR135, Dali Concept 6 gulvhøjtalere, og en billig Denver dvd-afspiller (hva fan den fungerer udemærket:). Systemet spiller sådan set ok. Dali højtalerne levere en rigtig god lyd. Mit problem er jeg savner noget bas når jeg afspiller cd'er. Jeg har en lille mp3-afspiller, hvor jeg kan justere lyden bas,diskant osv., som jeg tit har tilsluttet reciveren. Når den er tilsluttet kan anlægget virkelig spille op, med rigtig god og fyldig bas. Men når jeg afpiller cd'er med dvd'en bliver det lidt tyndt med bassen selvom jeg har skruet basknappen helt i bund.
Ska jeg have fingre i en anden dvd-afpiller eller ska jeg ha fat i en form for forstærker?
Jeg er ret ny på området så ved ikke helt hvor problemet er.
Håber i kan hjælpe
Mvh.
Paw
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at svare på når vi ikke kan høre hvordan dit setup lyder. En Denver dvd-afspiller er jo nok ikke den bedste lydkilde, som du selv er inde på, men jeg tror ikke at du får så meget mere bas som du gerne vil have, ved at skifte den ud med en cd-afspiller. Når det ikke giver bas nok selvom du har basknappen helt i bund, tror jeg at det er fordi du vil have ekstremt meget bas. Jeg har hørt nogle MP3-afspillere hvor der har været skruet helt op for bassen og BassBoost har været aktiveret. Jeg synes at det lyder forfærdeligt, men der er mange (unge) mennesker der foretrækker den lyd. Hvis du vænner dig til at høre musik på den måde når du går rundt med din MP3-afspiller, vil du savne bas når du lytter til dit anlæg. Hvis du vil have en så voldsom hævning af bassen, tror jeg ikke at du opnår det ved at skifte dvd/cd eller forstærker. En aktiv subwoofer kan måske gøre det, hvis du har mulighed for at tilslutte den til din forstærker.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Stanley, synes hellerikek det lyder særlig godt fra en mp3 når man skruer op for diverse bass-funktioner!.. Jeg ser der er 3 muligheder!.. En CD-afspiller En ny DVD-afspiller (hvilket jeg synes ville være rimelig smart, når du nu har en Denver  ) En Subwoofer - Dali Concept Sub, eller SWA 12 ville være nogle fine bud, synes jeg!.. mvh Zirio Zirio's Cinema - nu med projektor
NAD 753v2, NAD 216, JBSystems C2-800 Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P NAD T512, Sanyo Z4
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du mangler er flere enheder eller større enheder. Du skal ikke have mere effekt da den H/K er rigeligt til dine C6'ere. Derimod skal du have fat i en subwoofer (aktiv) eller nogle større højttalere, evt. Cerwin Vega. Alt andet vil ikke give dig det du søger!
|
Til top |
|
|
Paw S. Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er jo sådan set ganske godt tilfreds med mine højtalere. De spiller rigtig godt, så dem vil jeg ikke af med. Det kunne være jeg skulle kigge i retning af en sub, som i foreslår. Det lyder til folk kun har gode erfaringer med Concept seriens subwoofer.
Det der undrede mig var bare at der ikke var særlig meget bas at hente når jeg hører cd'er, for der er jo ingen tvivl om højtalerne og HK kan levere det. Det lyder jo rigtig fint når mp3-afspilleren er slået til, selvom mange af jer så måske er uenige (hvilket er helt okay. Hver sin smag jo;)
jeg tror skam ikke det er fordi jeg er ramt af en form for "ungt menneske må ha mere bas" syndrom. Jeg undgår helst techno og den slags musik. Jeg er stor tilhænger af rock, både gammelt som nyt. Men jeg tror vejen går mod en sub, og ja så kan jeg jo nok ikke snige mig uden om jeg har en DVD-afspiller der nok skal skiftes.
Men tusind tak for jeres input gutter. Hvis der er nogen af jer der har erfaringer med den nævnte sub eller andre i nærheden af de 3000-4000 kr så vil jeg da gerne høre lidt fra jer.
Mvh.
Paw
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 19 Maj 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|