Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 09:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Snell A3i (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikaeldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler en mellemtoneenhed til mine Snell A3i....

Hvor skaffer jeg en sådan? - Er det noget med at enhederne er relativt simple standardenheder, og kan jeg i så fald skaffe både diskanter, mellemtoneenheder og basenheder - til evt. udskiftning.

Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med udskiftning af eks. mellemtoneenheden?

Mvh Mikael

Til top Vis Mikaeldk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikaeldk

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Du skal have fat på Snell eller hifiklubben.

Enhederne er der ikke meget hokus pokus ved, lige bortset fra at de er nøje udmålte og specielt tilpasset det filter der sidder i netop dine højttalere. Med en reserveenhed følger derfor et tilhørende filter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Vær obs på at  enhederne i Snell højttlere oprindeligt, og før HiFi klubben blandede sig, var meget nøje udmålt og parret til hver sæt højttalere med meget små tolerancer specificeret af Peter Snell.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Vær obs på at  enhederne i Snell højttlere oprindeligt, og før HiFi klubben blandede sig, var meget nøje udmålt og parret til hver sæt højttalere med meget små tolerancer specificeret af Peter Snell.

"dolph"

Jeg har arbejdet i hifiklubben, og reservedelene til disse Snell er nøje udmålt, og med specielt tilpasset filter fra Snell. Det er ikke blot en standardenhed, der sælges som original reservedel.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej

HIFI klubben har INTET i reservedele til Snell - jeg har spurgt for et stykke tid siden - og de var heller ikke int. i at skaffe det - selvom de nok havde bedre kontakter - end hvis en privat skal bestille dem.

Med kig i Den blå avis - der er en der annoncerer med nye enheder til Snell - mlm. toner og diskanter. Og som nævnt - så er det en ny enhed og typisk en spole og en lille håndfuld komponenter der kommer med hver enhed. Basserne er ens selekteret - der kan man "nøjes" med at skifte enheden.

MVH

Jan (C IV - D - J IV og J III)

Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Gå ned i Audio Consult og spørg Anders. De fører jo AN, der er baseret på Snell - og så skulle du nok få lidt brugbar hjælp.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

yep,audio consult er stedet......
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Mikaeldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode råd.. - jeg har skrevet til Audio Consult, og afventer nu svar fra dem.

Jeg vil selvfølgelig helst have mine Snell'er så 'originale' som muligt. Det lader til at det mest rigtige er at give 160 US$ for en erstatningsenhed direkte fra Snell i USA.....Meeenn er der virkelig ikke en nemmere/billigere måde. med forsendelse, told og moms bliver det jo et anseeligt beløb, for ikke at nævne leveringstiden.. 

Aragon - kan du uddybe dit svar lidt - jeg har en norsk bekendt der skal have nye basser til sine Snell a3I.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Mikaeldk skrev:
Tak for de gode råd.. - jeg har skrevet til Audio Consult, og afventer nu svar fra dem.

Forvent ikke nogen respons på forespørgsler via mail - jeg har selv prøvet et par gange, og aldrig fået svar.

Ring i stedet, og personligt fremmøde er nok at foretrække - men jo kun muligt hvis man bor i eller af og til kommer til staden.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Kevin Voeks, Peter Snell´s partner gennem mange år, videreførte Peter Snell´s filosofi med parrede komponenter og nøje udmålte delefiltre.

Dette gjorde han så ganske udmærket, fra Peter Snell´s død i 1984 og op til 1995 hvor han forlod firmaet.

Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen

Mikaeldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob

Parrede komponenter og nøje udmålte delefiltre frem til 1995.....?

HVAD er det lige nøjagtig jeg skal gøre år 2007 for at få mine snell i topform igen.

Er det begge mellemtoneenheder der skal skiftes til nye parrede og begge delefiltre der skal udmåles?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Mangler du simpelthen enheden (hvordan det så er tilfældet) eller er den defekt?

Hvis du har enheden kunne en reparation måske være den allerbedste løsning. Der findes flere, som kan dette - fx Højttalerværkstedet...

Held og lykke med projektet.

mvh
Den afgåede formand for SnellLogen med grad af Admiral (Snell A3i) - nu degraderet til kaptajn

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Mikaeldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

enheden har jeg, den sidder i og er relativ tavs. Kan dog godt sige en smule når den får direkte signal. Jeg går ud fra at den har været overbelastet - temmelig sandsynligt.

En reparation kræver vel en reconing og så er jeg ligelangt med hensyn til pris, ventetid og tilpasning/udmåling/parring - men tak for tippet.

Det lyder som om spørgsmålet er;  vil jeg se bort fra hele udmålings-/parringsproblematikken?  Vil jeg ikke - er det Snell, USA og ellers er det Audio Consult eller reconing?

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej

har lige været forbi den blå avis på nettet - nu er der desværre ikke den annonce vedr. nye Snell enheder. men hold da lige lidt øje med om ikke den kommer igen - han har annonceret i laaang tid med nye mellemtoner og diskanter til Snell - det er orig. Snell enheder med tilhørende filterkomponenter - tror han overtog hifiklubbens reservedelslager på et tidspunkt.

Jeg har selv købt en del enheder af ham - han har ikke skiltet med at han også har basenheder - men jeg har købt nogle basenheder også.

Ellers, hvis det var mine A 3 ere - og den blå avis ikke gir gevinst - så ville jeg købet et sæt nye fra Snell USA - hvis de fortsat ligger inde med dem.

Nye Basser til et sæt A 3 er nok en bekostelig /  besværlig affære - selv fra Snell mener jeg kun der er mulighed for at recone ved indsendelse af den defekte enhed . Den var lidt speciel - det var ikke en gængs Seas eller Vifa enhed - men en noget mere kostbar RCF bas fra Italien. Det kommer selvf. an på hvad der er galt med din kammerats enheder ?? - om det er kantophænget der er smuldret væk - eller de er brænt af.

MVH

Jan (C IV, D, J III, og J IV)

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er der atter en mulighed - jeg ville spørge ham, hvis jeg var dig og du ikke allerede har et alternativ.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52420978

Mvh Jan

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Har Snell A3i ikke altid manglet mellem tone. Syntes virkeligt at de dykker meget på det område.... Det var årsagen til at jeg solgte mine igen.

Må dog indrømme at Vaya con dios lyder p***e fedt på den højttaler.

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Sendt: 03 November 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Prøv dog, at høre Hi Fi klubben om de ikke ligger inde med reservedele til A3, det er højttalere Audio consult ikke solgte og derfor er det måske for meget at forlange, at de ligge inde med enheder til dem.

Med hensyn til Dolph`s kommentar om, at Snell enhederne var parret til hvert sæt, så er det ganske simpelt forkert, både før og efter Peter Snell blev enhederne, i sammenhæng med filterne, udmålt til at måle og spille som referencen og altså ikke parret i sæt. Det er faktisk en af de unikke ting omkring deres højttalere og en ting de var stolte af, nemlig at deres højttalere, alle, spillede som referencen og ikke blot som de andre i sættet.

Snell højttalere blev iøvrigt lavet med samme omhu efter Peter Snell`s alt for tidlige død, som før han døde.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Mikaeldk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Sådan..! - Har nu købt en mellemtoneenhed via Jan's link - tak!

Glæder mig nu til at få den hjem og få samlet Snell'erne igen. Musiksmag og præferencer er jo en komplet umulig størrelse. Pt. står der rundt omkring i huset - udover  2 sæt Snell A3i -  alt fra  KEF 107 og Audiovector 5  til JBL 4333 og B&W 802 matrix s3(og alt for mange andre- Infinity osv.).

Det er naturligvis ikke noget der scorer toppoint hos min bedre halvdel, men hun er efterhånden ved at vænne sig til det. Alt dette for at finde ud af hvad der rammer MIN smag bedst, - og dermed er vi tilbage ved udgangspunktet. I min verden og til min musiksmag er Snell A3i verdens bedste højtaler - intet mindre. Jeg har højtalere der lyder bedre i bunden, andre i mellemtonen og atter andre i toppen, - men i det samlede billede, som allround højtaler er der altså ikke nogen der gør det bedre(for mig) end Snell'en.

Og med denne komplet overflødige kommentar i et forum der egentlig kun drejer sig om en afbrændt mellemtoneenhed, vil jeg takke for alle jeres kommentarer og input.

Mvh Mikael

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Sådan!

Nu er det bare med at få stoframmen af UDEN at ødelægge/lave mærker på den.

Det bliver dejligt at høre fra dig når du får sat den i...

A3i havde jeg også rigtig megen glæde af...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 03 November 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej Mikaeldk.

Jeg sidder her med prislisten fra SNELL. En ny mellemtone koster 162 dollers, så med den lave kurs der er på dolleren for tiden er den jo til at købe for menneskepenge. Husk, når du bestiller en skal du oplyse dem om serienummeret på den højttaler du skal skifte enheden på.

Det bedste du kan gøre er dog at udskifte mellemtonen i begge højttalere samtidigt

De venligste hilsner   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes