Forfatter |
|
Mikaeldk Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler en mellemtoneenhed til mine Snell A3i....
Hvor skaffer jeg en sådan? - Er det noget med at enhederne er relativt simple standardenheder, og kan jeg i så fald skaffe både diskanter, mellemtoneenheder og basenheder - til evt. udskiftning.
Hvad skal jeg være opmærksom på i forbindelse med udskiftning af eks. mellemtoneenheden?
Mvh Mikael
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have fat på Snell eller hifiklubben.
Enhederne er der ikke meget hokus pokus ved, lige bortset fra at de er nøje udmålte og specielt tilpasset det filter der sidder i netop dine højttalere. Med en reserveenhed følger derfor et tilhørende filter.
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær obs på at enhederne i Snell højttlere oprindeligt, og før HiFi klubben blandede sig, var meget nøje udmålt og parret til hver sæt højttalere med meget små tolerancer specificeret af Peter Snell.
"dolph"
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Vær obs på at enhederne i Snell højttlere oprindeligt, og før HiFi klubben blandede sig, var meget nøje udmålt og parret til hver sæt højttalere med meget små tolerancer specificeret af Peter Snell.
"dolph"
|
|
|
Jeg har arbejdet i hifiklubben, og reservedelene til disse Snell er nøje udmålt, og med specielt tilpasset filter fra Snell. Det er ikke blot en standardenhed, der sælges som original reservedel.
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
HIFI klubben har INTET i reservedele til Snell - jeg har spurgt for et stykke tid siden - og de var heller ikke int. i at skaffe det - selvom de nok havde bedre kontakter - end hvis en privat skal bestille dem.
Med kig i Den blå avis - der er en der annoncerer med nye enheder til Snell - mlm. toner og diskanter. Og som nævnt - så er det en ny enhed og typisk en spole og en lille håndfuld komponenter der kommer med hver enhed. Basserne er ens selekteret - der kan man "nøjes" med at skifte enheden.
MVH
Jan (C IV - D - J IV og J III)
|
Til top |
|
|
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ned i Audio Consult og spørg Anders. De fører jo AN, der er baseret på Snell - og så skulle du nok få lidt brugbar hjælp.
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep,audio consult er stedet......
|
Til top |
|
|
Mikaeldk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode råd.. - jeg har skrevet til Audio Consult, og afventer nu svar fra dem.
Jeg vil selvfølgelig helst have mine Snell'er så 'originale' som muligt. Det lader til at det mest rigtige er at give 160 US$ for en erstatningsenhed direkte fra Snell i USA.....Meeenn er der virkelig ikke en nemmere/billigere måde. med forsendelse, told og moms bliver det jo et anseeligt beløb, for ikke at nævne leveringstiden..
Aragon - kan du uddybe dit svar lidt - jeg har en norsk bekendt der skal have nye basser til sine Snell a3I.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikaeldk skrev:
Tak for de gode råd.. - jeg har skrevet til Audio Consult, og afventer nu svar fra dem. |
|
|
Forvent ikke nogen respons på forespørgsler via mail - jeg har selv prøvet et par gange, og aldrig fået svar.
Ring i stedet, og personligt fremmøde er nok at foretrække - men jo kun muligt hvis man bor i eller af og til kommer til staden.
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
"dolph"
|
|
|
Kevin Voeks, Peter Snell´s partner gennem mange år, videreførte Peter Snell´s filosofi med parrede komponenter og nøje udmålte delefiltre.
Dette gjorde han så ganske udmærket, fra Peter Snell´s død i 1984 og op til 1995 hvor han forlod firmaet.
|
Til top |
|
|
Mikaeldk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob
Parrede komponenter og nøje udmålte delefiltre frem til 1995.....?
HVAD er det lige nøjagtig jeg skal gøre år 2007 for at få mine snell i topform igen.
Er det begge mellemtoneenheder der skal skiftes til nye parrede og begge delefiltre der skal udmåles?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler du simpelthen enheden (hvordan det så er tilfældet) eller er den defekt?
Hvis du har enheden kunne en reparation måske være den allerbedste løsning. Der findes flere, som kan dette - fx Højttalerværkstedet...
Held og lykke med projektet.
mvh Den afgåede formand for SnellLogen med grad af Admiral (Snell A3i) - nu degraderet til kaptajn 
|
Til top |
|
|
Mikaeldk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
enheden har jeg, den sidder i og er relativ tavs. Kan dog godt sige en smule når den får direkte signal. Jeg går ud fra at den har været overbelastet - temmelig sandsynligt.
En reparation kræver vel en reconing og så er jeg ligelangt med hensyn til pris, ventetid og tilpasning/udmåling/parring - men tak for tippet.
Det lyder som om spørgsmålet er; vil jeg se bort fra hele udmålings-/parringsproblematikken? Vil jeg ikke - er det Snell, USA og ellers er det Audio Consult eller reconing?
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
har lige været forbi den blå avis på nettet - nu er der desværre ikke den annonce vedr. nye Snell enheder. men hold da lige lidt øje med om ikke den kommer igen - han har annonceret i laaang tid med nye mellemtoner og diskanter til Snell - det er orig. Snell enheder med tilhørende filterkomponenter - tror han overtog hifiklubbens reservedelslager på et tidspunkt.
Jeg har selv købt en del enheder af ham - han har ikke skiltet med at han også har basenheder - men jeg har købt nogle basenheder også.
Ellers, hvis det var mine A 3 ere - og den blå avis ikke gir gevinst - så ville jeg købet et sæt nye fra Snell USA - hvis de fortsat ligger inde med dem.
Nye Basser til et sæt A 3 er nok en bekostelig / besværlig affære - selv fra Snell mener jeg kun der er mulighed for at recone ved indsendelse af den defekte enhed . Den var lidt speciel - det var ikke en gængs Seas eller Vifa enhed - men en noget mere kostbar RCF bas fra Italien. Det kommer selvf. an på hvad der er galt med din kammerats enheder ?? - om det er kantophænget der er smuldret væk - eller de er brænt af.
MVH
Jan (C IV, D, J III, og J IV)
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Snell A3i ikke altid manglet mellem tone. Syntes virkeligt at de dykker meget på det område.... Det var årsagen til at jeg solgte mine igen.
Må dog indrømme at Vaya con dios lyder p***e fedt på den højttaler.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv dog, at høre Hi Fi klubben om de ikke ligger inde med reservedele til A3, det er højttalere Audio consult ikke solgte og derfor er det måske for meget at forlange, at de ligge inde med enheder til dem.
Med hensyn til Dolph`s kommentar om, at Snell enhederne var parret til hvert sæt, så er det ganske simpelt forkert, både før og efter Peter Snell blev enhederne, i sammenhæng med filterne, udmålt til at måle og spille som referencen og altså ikke parret i sæt. Det er faktisk en af de unikke ting omkring deres højttalere og en ting de var stolte af, nemlig at deres højttalere, alle, spillede som referencen og ikke blot som de andre i sættet.
Snell højttalere blev iøvrigt lavet med samme omhu efter Peter Snell`s alt for tidlige død, som før han døde.
venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Mikaeldk Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan..! - Har nu købt en mellemtoneenhed via Jan's link - tak!
Glæder mig nu til at få den hjem og få samlet Snell'erne igen. Musiksmag og præferencer er jo en komplet umulig størrelse. Pt. står der rundt omkring i huset - udover 2 sæt Snell A3i - alt fra KEF 107 og Audiovector 5 til JBL 4333 og B&W 802 matrix s3(og alt for mange andre- Infinity osv.).
Det er naturligvis ikke noget der scorer toppoint hos min bedre halvdel, men hun er efterhånden ved at vænne sig til det. Alt dette for at finde ud af hvad der rammer MIN smag bedst, - og dermed er vi tilbage ved udgangspunktet. I min verden og til min musiksmag er Snell A3i verdens bedste højtaler - intet mindre. Jeg har højtalere der lyder bedre i bunden, andre i mellemtonen og atter andre i toppen, - men i det samlede billede, som allround højtaler er der altså ikke nogen der gør det bedre(for mig) end Snell'en.
Og med denne komplet overflødige kommentar i et forum der egentlig kun drejer sig om en afbrændt mellemtoneenhed, vil jeg takke for alle jeres kommentarer og input.
Mvh Mikael
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan!
Nu er det bare med at få stoframmen af UDEN at ødelægge/lave mærker på den.
Det bliver dejligt at høre fra dig når du får sat den i...
A3i havde jeg også rigtig megen glæde af...
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 03 November 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikaeldk.
Jeg sidder her med prislisten fra SNELL. En ny mellemtone koster 162 dollers, så med den lave kurs der er på dolleren for tiden er den jo til at købe for menneskepenge. Husk, når du bestiller en skal du oplyse dem om serienummeret på den højttaler du skal skifte enheden på.
Det bedste du kan gøre er dog at udskifte mellemtonen i begge højttalere samtidigt
De venligste hilsner Jens
|
Til top |
|
|