Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 17:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Arcam og Canton setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Som det kan ses i denne tråd har jeg p.t. ikke nogen hjemmebiograf. Mens arbejdet står på, måtte jeg selvfølgelig gøre en indsats på andre fronter, for at tilfredsstille min indre hifi-djævel. Det blev så ved køb et brugt sæt Canton Vento 802.

Har een gang lyttet til dem på en messe, og erindrede dem som et par habile fætre. Jeg lå i sengen, så det blev konen der måtte hente dem hjem. Blev i øvrigt købt af een her fra sitet. Prisen var fordelagtig - de er ½ år gamle, næsten fejlfrie (et par enkelte meget små skønhedspletter) og nyprisen er 13.400,- inkl standere.

De har så absolut givet et løft, og jeg er allerede igang med at gennemlytte favoritskiverne igen. De er sat efter efter en Arcam A85 og en Arcam CD72.

Bær over med GULVET, kabelrodet og indretningen i øvrigt - vi bor i bygge- og flytterod. På ligefod med kælderetagen, skal stueetagen også have en tur - bl.a. skal der væg-til-væg-tæppe og akustikloft i (sofa)stuen . Glæder mig til den upgrade, for lige nu bimler og bumler det lige meget nok (for at bruge Lyngdorfs formulering ).

/Bellini

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hørte Canton for første gang til messen i Odense, de spiller rigtig fint synes jeg, og vil mene Arcam er et godt valg til sådanne højttalere..... Jo hos dig kunne man godt få nogle gode lytte-ti mer til at gå ret hurtigt.

Tillykke med grejet.

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem..

Jeg blev noget overrasket da din kæreste ringede for at spørge om vej.. Var ikke helt forberedt på at det var en pige der kom og skulle lytte på højttalere..

Ganske imponerende at du kunne få hende ud af huset og hente højttalere mens du ligger syg på sofaen

Tror også et gulvtæppe vil hjælpe meget på bimle-bum problemerne..

God fornøjelse med dem.

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

P.S.

Så tror jeg ikke det vil skade, hvis de kom længere væk fra bagvæggen.. Det hjalp ihvertfald hos mig.

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Tillykke med grejet.

Dief

Tak tak.

Før var det et par Sequence og en AMC sub der udgjorde højtalerpakken, men det kom aldrig rigtig til at klinge ordentlig med en sub-løsning. For svært at indstille og placere korrekt i rummet.

Vento'erne er dejlig faste, dynamiske og afslørende i lyden. Passer mig godt.   Vil dog med tiden forsøge mig lidt med nogen forskellige kabler, lige nu er der et billigt (OG dårligt ) Taralabs spændt i mellem.

/Bellini

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

P.S.

Så tror jeg ikke det vil skade, hvis de kom længere væk fra bagvæggen.. Det hjalp ihvertfald hos mig.

Korrekt - det var forsøgsmæssigt de stod der, da billederne blev skudt. De har fået ca. 25 cm luft mere bagtil.

Og ja, hun er nu en god kone - senere var der varm kakao og kærlig omsorg.

Tak for handlen.

/Bellini

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes