Forfatter |
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit nye ”genbrugs” anlæg
1. afsnit
For ca. 1 måned siden fik jeg et brev fra lønningskontoret. Firmaet tilbød at udbetale det overarbejde det hidtil skulle afspadseres. Tilmed røg der overarbejdstillæg oveni, hvilket betød en uventet kapital på kontoen.
Så hvad ville være mere oplagt end at opdatere anlægget derhjemme 
Så en masse timer er nu brugt foran skærmen herhjemme, hvor "næsten" alle test, anbefalinger og andet godt input blev vægtet og vejet. Desuden ud til de forhandlere der havde noget ”spændende” stående for at se, lytte og røre. Det eneste der ikke blev nået, var desværre den netop afholdte udstilling i København pga. sygdom.
Først skulle det gamle anlæg sælges eller byttes væk. Så ud røg bl.a. både mine Infinity og Sonus Faber højtalere, og samme skæbne overgår nu min Carver effekt forstærker i denne uge. Det eneste der ikke står på ”ud-listen” er min gode gamle Wadia 23 CD maskine. Men nu må jeg se hvad der kommer til at ske.
Jeg har denne gang gået efter ”mest lyd for pengene”, hvilket skal forstås at jeg ikke går efter fabriksnyt men har kigget hvad markedet for ”genbrug” har kunne tilbyde. Dermed ikke sagt at det skal blive kedeligt, og lover at der nok skal kommer nok en overraskelse eller to undervejs 
Første skridt i min opgradering, bliver en Crown effektforstærker som jeg gerne skulle få i denne uge. Mere info om forstærkeren følger når den er hentet hjem.
Der vil i den kommende tid komme yderlige nye ”dele” hjem, og kan da oplyse at der sker noget spændende allerede i næste uge. Måske kan den opmærksomme læser se hvad jeg her har i tankerne __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Første skidt i min opgradering, bliver en Crown effektforstærker som jeg gerne skulle få i denne uge. Mere info om forstærkeren følger når den er hentet hjem.
|
|
|
Glæder mig til at følge med i, hvad du finder på brugtmarkedet 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står da "skridt" 
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian...
Jeg har lige kastet mig ud i samme projekt...Jeg fandt et par Audiovector C2, en NAd T753 med en lille defekt og 2 set Nordöst flatline gold kabler...til en uhyrre heldig pris...for mig :-)
Der er meget godt derude...bare vær tålmodig..
God jagt __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
2. afsnit: Ventetid
Ja bedst som man troede at alt var ved at falde på plads, så sker dette:
Min gode gamle Wadia strejker, og dette var den eneste enhed der ikke var tiltænkt en udskiftning. Nu står den ude hos en reparatør som forsøger at skaffe reservedele til den. Således er der kommet et utilsigtet punkt i planlægningen, men der skal nok blive fundet en fornuftig løsning selvom reserdele er mere end umulige at finde 
Ja så mangler jeg blot at høre mere omkring leveringen af Crown forstærkeren. For det er underligt at være i den situation, at der det er absolut intet der blot minder om et anlæg herhjemme...
Update: sørme om der ikke står en Crown forstærker herhjemme. Billeder og info følger i denne weekend. Nu begynder det at ligne noget  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder spændende, hvis det kniber, har jeg et sæt Gale højtalere til at stå  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
3. afsnit: Den første udpakning
Som nævnt har jeg nu en Crown forstærker stående herhjemme, nærmere betegnet en Crown Power-Tech 2.1. Gad vide hvorledes den lyder, for der er ingen signalkilde ej heller noget at sende signalet videre til, så derfor bliver forstærkeren i sin kasse et par dage endnu.
Men i den kommende uge, da bliver det sidste problem løst Venter dog stadigvæk på gode nyheder mht. min Wadia. Mon man skal ud i en julegave til sig selv i år…
Et billede af det nye vidunder følger snarest muligt.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 December 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
4. afsnit: Som en slange i paradis
Så kom dagen hvor de rigtig lækre dele er begyndt at komme 
Først en lille kasse:

Og hvad kassen gemmer på:

Og hvad er det der også er kommet? Kan afsløre så meget at det er serie nr. 1.171 der gemmer sig i kasserne nedenunder samt at den eneste tidligere ejer hedder Per.

Uha hvor man glæder sig til weekenden. Der skal kasserne pakkes ud 
Og der er mere grej på vej... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det lyder altså spændende! Wadia med Crown, og så et par gode højttalere til? Jeg skal vist følge med i denne tråd...
mvh Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 04 December 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg ved godt hvem ham Per er  Og  du har startet tråden, glæder mig meget til at følge dine oplevelser. Jeg har selv været næsten samme tur igennem med at få muligheden for at realiserer nogle af sine hifi drømme inden for relativ kort tid. Det er en tur man aldrig glemmer, og husker for noget godt når den er overstået. Jeg kan afsløre at ejerglæden rigtig nok er stor når det er grej man har søgt med lys og lygte, og at det så endelig bliver til noget. Jeg kan også fortælle at der er lys for enden af opgradeirngstunnelen! den er nemlig fyldt med dejlig musik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 December 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille update
Lidt information om det viste højtalerkabel:
Der er tale om en speciel version af Stereovox LSP-600c kablet som hedder LSP-600XL. Det er en såkaldt shotgun version af først nævne reference kabel, og ifølge bl.a. Stereovox er dette kabel specielt velegnet til netop mine nye højtalere.
Kablerne er det eneste der er 100 % hvad man forstår som fabriksnyt i min igangværende opgradering, men de indgik i højtaler handlen. Dog har jeg vist fået fuld valuta for denne investering
Desværre ser det skidt ud for min Wadia… 
Det er desværre umuligt at skaffe reservedele til den, og nu går jeg og overvejer at enten købe en tilsvarende maskine og hugge den op, eller også må jeg finde på noget helt andet  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 07 December 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
En lille update
Lidt information om det viste højtalerkabel:
Der er tale om en speciel version af Stereovox LSP-600c kablet som hedder LSP-600XL. Det er en såkaldt shotgun version af først nævne reference kabel, og ifølge bl.a. Stereovox er dette kabel specielt velegnet til netop mine nye højtalere.
Kablerne er det eneste der er 100 % hvad man forstår som fabriksnyt i min igangværende opgradering, men de indgik i højtaler handlen. Dog har jeg vist fået fuld valuta for denne investering
Desværre ser det skidt ud for min Wadia… 
Det er desværre umuligt at skaffe reservedele til den, og nu går jeg og overvejer at enten købe en tilsvarende maskine og hugge den op, eller også må jeg finde på noget helt andet 
|
|
|
Har du hørt musik igennem Stereovox-kablerne?
Hvad er der galt med din Wadia?
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 December 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Mvh.
Niels
|
|
|
Jeg har endnu ikke fået lyttet til kablerne, og der går desværre nok en uges tid før der sker noget. Men er da på sigt åben overfor en seriøs test hvis det er ønsket og kan arrangeres 
Mht. min Wadia, så er fejlen den samme som "alle" andre ældre versioner af Wadia maskiner får, nemlig at drevet går i stykker og det er desværre en reservedel som ikke kan skaffes, og min maskine blev da også tilbage i modificeret 2003/2004 til et andet næsten identisk (men også dårligere) drev.
Jeg fik opsporet et mulig donor maskine, men prisen var 1.200 euro (ca. 9.000 kr.), hvilket er alt for meget for så gammel en maskine hvor sælger ikke kunne stå inde for at drevet var 110 % i orden. Derfor er min elskede Wadia i dag sendt til den evige digitale verden, hvilket er en beslutning som er resultatet af en, i absolut sidste øjebliks, vundet netauktion, samt at sælgeren af den omtalte donor maskine mærkelig nok ville og har købt min maskine i dag. Dette har betydet en tur forbi banken (mindre lån - øv), ud og hente min Wadia og af sted til en vognmand der vil tage den med sydpå til køber. Samme person hjælper så efterfølgende med at få min netop købte maskine hjem til Danmark.
Hermed blev en større eksport kølevogn pludselig indblandet i en ikke planlagt julegave til mig selv 
Christian
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Nilau skrev:
Mvh.
Niels
|
|
|
Jeg har endnu ikke fået lyttet til kablerne, og der går desværre nok en uges tid før der sker noget. Men er da på sigt åben overfor en seriøs test hvis det er ønsket og kan arrangeres 
Mht. min Wadia, så er fejlen den samme som "alle" andre ældre versioner af Wadia maskiner får, nemlig at drevet går i stykker og det er desværre en reservedel som ikke kan skaffes, og min maskine blev da også tilbage i modificeret 2003/2004 til et andet næsten identisk (men også dårligere) drev.
Jeg fik opsporet et mulig donor maskine, men prisen var 1.200 euro (ca. 9.000 kr.), hvilket er alt for meget for så gammel en maskine hvor sælger ikke kunne stå inde for at drevet var 110 % i orden. Derfor er min elskede Wadia i dag sendt til den evige digitale verden, hvilket er en beslutning som er resultatet af en, i absolut sidste øjebliks, vundet netauktion, samt at sælgeren af den omtalte donor maskine mærkelig nok ville og har købt min maskine i dag. Dette har betydet en tur forbi banken (mindre lån - øv), ud og hente min Wadia og af sted til en vognmand der vil tage den med sydpå til køber. Samme person hjælper så efterfølgende med at få min netop købte maskine hjem til Danmark.
Hermed blev en større eksport kølevogn pludselig indblandet i en ikke planlagt julegave til mig selv 
|
|
|
Hej...
Nu kender jeg ikke den pågældende Wadia-model, men hvis den bruger et Teac-drev, skulle der da nok være mulighed for at skaffe en 'donormaskine' til en pris der slet ikke kommer i nærheden af de 1.200 €...
Nogle af Wadias maskiner brugte Teac-drev, senere forbedrede Wadia deres modeller med drev af langt mere gennemsnitlig kvalitet!
Køberen af din maskine er nok en glad mand i dag...
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 December 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Køberen af din maskine er nok en glad mand i dag...
Mvh.
Niels |
|
|
For at være helt ærlig og uden at røbe alt for meget, så jeg helt sikker på at det er mig der har gjort den bedste handel i dag.
Desværre er jeg ikke bekendt med hvilket drev der er orginalt monteret i 23'eren, og slet ikke hvad der sidder i nu.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
5. afsnit: Så blev det (næsten) jul
Efter mange kilometer i et førerhus, så er min julegave til mig selv nået frem. Herunder et lille billede inden den bliver pakket ind og ”gemt væk” til juleaften.
I denne uge har jeg bl.a. også fået købt et møbel til det nye anlæg, og håber at kunne bringe billeder af udpakningen af mine ”nye” højtalere i løbet af denne weekend – det alene var en stor oplevelse i sig selv
Hvis tiden tillader det, så følger også billede af møbel og forstærker. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 December 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
6. afsnit: En forsinket update.
Pga. sygdom og juletravlhed, har jeg ikke haft mulighed for at poste billeder og lidt tekst som forventet. Så nu mens jeg venter på at det bliver tid til julemad og gave udpakning - her ligger der jo en lille pakke og venter på mig – så bringer jeg her en billedserie for udpakningen af højtalerne. Mere tekst og billeder følger i morgen.
Men nu er det højtalerne det drejer sig om 
Sjældent har jeg oplevet en så stor glæde ved at pakke noget ud. Alt, og jeg mener vitterlig ALT, er af så lækker og gennemført kvalitet, at jeg under jer andre samme oplevelse. Det er tydeligt at der er tænkt på enhver lille detalje, hvilket jeg aldrig før har oplevet i samme omfang med noget produkt.
Det eneste lille men jeg er stødt på, er en efter min mening en manglende vejledning mht. placering af højtalerne, og netop her har producenten jo en masse gode råd der kan gives med på vejen. Men nu er det heldig at Per er en særdeles venlig mand, så et opkald gav mig alle de svar (og ”lidt” til) 
De højtalere jeg er købt er blandt de sidst produceret, og tilhører dermed den sidste version der er udviklet. De fremtræder som nye i et og alt.
Her følger en billede serie fra udpakningen:

En kasse åbnes...

Hvad kassen gemmer. Det sorte nederst på billedet, er en lækker mappe med div. materiale.
Uhh...nu er jeg næsten lige ved være nået frem til målet.

Man kan næsten tyde hvad det er.

Så er højtaleren befriet fra det meste emballage.

Så røg plastikken af...

...og så røg den sidste emballage 

Drømme højtaleren som jeg nu fremover vil se den 

Og til sidst et nærbilled.
Der kan læses mere info om InCognito højtaleren her __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
For dælll'an de er lækre ....te' løøøk 
Julegaven til dig selv ...eller ?
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
For dælll'an da de er lækre ....te' løøøk 
|
|
|
Ja, men 35.000 kroner for to så små højttalere er da lidt dyrt! 
Juleagtig hilsen
Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 December 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
For dælll'an de er lækre ....te' løøøk 
|
|
|
Tak tak 
Siden jeg hørte dem for ca. 5 år siden, har de stået øverst på min ønskeliste.
Julegaven får jeg først i aften... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|