Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Et ”genbrugs” anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Mit nye ”genbrugs” anlæg

1. afsnit

For ca. 1 måned siden fik jeg et brev fra lønningskontoret. Firmaet tilbød at udbetale det overarbejde det hidtil skulle afspadseres. Tilmed røg der overarbejdstillæg oveni, hvilket betød en uventet kapital på kontoen.

Så hvad ville være mere oplagt end at opdatere anlægget derhjemme

Så en masse timer er nu brugt foran skærmen herhjemme, hvor "næsten" alle test, anbefalinger og andet godt input blev vægtet og vejet. Desuden ud til de forhandlere der havde noget ”spændende” stående for at se, lytte og røre. Det eneste der ikke blev nået, var desværre den netop afholdte udstilling i København pga. sygdom.

Først skulle det gamle anlæg sælges eller byttes væk. Så ud røg bl.a. både mine Infinity og Sonus Faber højtalere, og samme skæbne overgår nu min Carver effekt forstærker i denne uge. Det eneste der ikke står på ”ud-listen” er min gode gamle Wadia 23 CD maskine. Men nu må jeg se hvad der kommer til at ske.

Jeg har denne gang gået efter ”mest lyd for pengene”, hvilket skal forstås at jeg ikke går efter fabriksnyt men har kigget hvad markedet for ”genbrug” har kunne tilbyde. Dermed ikke sagt at det skal blive kedeligt, og lover at der nok skal kommer nok en overraskelse eller to undervejs

Første skridt i min opgradering, bliver en Crown effektforstærker som jeg gerne skulle få i denne uge. Mere info om forstærkeren følger når den er hentet hjem.

Der vil i den kommende tid komme yderlige nye ”dele” hjem, og kan da oplyse at der sker noget spændende allerede i næste uge. Måske kan den opmærksomme læser se hvad jeg her har i tankerne   

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Første skidt i min opgradering, bliver en Crown effektforstærker som jeg gerne skulle få i denne uge. Mere info om forstærkeren følger når den er hentet hjem.

Glæder mig til at følge med i, hvad du finder på brugtmarkedet

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 November 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Der står da "skridt"

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 November 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Christian...

Jeg har lige kastet mig ud i samme projekt...Jeg fandt et par Audiovector C2, en NAd T753 med en lille defekt og 2 set Nordöst flatline gold kabler...til en uhyrre heldig pris...for mig :-)

Der er meget godt derude...bare vær tålmodig..

God jagt

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 November 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

2. afsnit: Ventetid

Ja bedst som man troede at alt var ved at falde på plads, så sker dette:

Min gode gamle Wadia strejker, og dette var den eneste enhed der ikke var tiltænkt en udskiftning. Nu står den ude hos en reparatør som forsøger at skaffe reservedele til den. Således er der kommet et utilsigtet punkt i planlægningen, men der skal nok blive fundet en fornuftig løsning selvom reserdele er mere end umulige at finde

Ja så mangler jeg blot at høre mere omkring leveringen af Crown forstærkeren. For det er underligt at være i den situation, at der det er absolut intet der blot minder om et anlæg herhjemme...   

Update: sørme om der ikke står en Crown forstærker herhjemme. Billeder og info følger i denne weekend. Nu begynder det at ligne noget

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

lyder spændende, hvis det kniber, har jeg et sæt Gale højtalere til at stå  

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

3. afsnit: Den første udpakning

Som nævnt har jeg nu en Crown forstærker stående herhjemme, nærmere betegnet en Crown Power-Tech 2.1. Gad vide hvorledes den lyder, for der er ingen signalkilde ej heller noget at sende signalet videre til, så derfor bliver forstærkeren i sin kasse et par dage endnu.

Men i den kommende uge, da bliver det sidste problem løst  Venter dog stadigvæk på gode nyheder mht. min Wadia. Mon man skal ud i en julegave til sig selv i år…

Et billede af det nye vidunder følger snarest muligt. 

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 December 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

4. afsnit: Som en slange i paradis

Så kom dagen hvor de rigtig lækre dele er begyndt at komme

Først en lille kasse:

Og hvad kassen gemmer på:

Og hvad er det der også er kommet? Kan afsløre så meget at det er serie nr. 1.171 der gemmer sig i kasserne nedenunder samt at den eneste tidligere ejer hedder Per.

Uha hvor man glæder sig til weekenden. Der skal kasserne pakkes ud

Og der er mere grej på vej...  

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Hmm, det lyder altså spændende! Wadia med Crown, og så et par gode højttalere til? Jeg skal vist følge med i denne tråd...

mvh
Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 December 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg ved godt hvem ham Per er 

Og du har startet tråden, glæder mig meget til at følge dine oplevelser. Jeg har selv været næsten samme tur igennem med at få muligheden for at realiserer nogle af sine hifi drømme inden for relativ kort tid. Det er en tur man aldrig glemmer, og husker for noget godt når den er overstået. Jeg kan afsløre at ejerglæden rigtig nok er stor når det er grej man har søgt med lys og lygte, og at det så endelig bliver til noget. Jeg kan også fortælle at der er lys for enden af opgradeirngstunnelen! den er nemlig fyldt med dejlig musik
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 December 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

En lille update

Lidt information om det viste højtalerkabel:

Der er tale om en speciel version af Stereovox LSP-600c kablet som hedder LSP-600XL. Det er en såkaldt shotgun version af først nævne reference kabel, og ifølge bl.a. Stereovox er dette kabel specielt velegnet til netop mine nye højtalere.

Kablerne er det eneste der er 100 % hvad man forstår som fabriksnyt i min igangværende opgradering, men de indgik i højtaler handlen. Dog har jeg vist fået fuld valuta for denne investering   

Desværre ser det skidt ud for min Wadia…

Det er desværre umuligt at skaffe reservedele til den, og nu går jeg og overvejer at enten købe en tilsvarende maskine og hugge den op, eller også må jeg finde på noget helt andet

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 December 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

En lille update

Lidt information om det viste højtalerkabel:

Der er tale om en speciel version af Stereovox LSP-600c kablet som hedder LSP-600XL. Det er en såkaldt shotgun version af først nævne reference kabel, og ifølge bl.a. Stereovox er dette kabel specielt velegnet til netop mine nye højtalere.

Kablerne er det eneste der er 100 % hvad man forstår som fabriksnyt i min igangværende opgradering, men de indgik i højtaler handlen. Dog har jeg vist fået fuld valuta for denne investering   

Desværre ser det skidt ud for min Wadia…

Det er desværre umuligt at skaffe reservedele til den, og nu går jeg og overvejer at enten købe en tilsvarende maskine og hugge den op, eller også må jeg finde på noget helt andet

Har du hørt musik igennem Stereovox-kablerne?

Hvad er der galt med din Wadia?

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Mvh.

Niels

Jeg har endnu ikke fået lyttet til kablerne, og der går desværre nok en uges tid før der sker noget. Men er da på sigt åben overfor en seriøs test hvis det er ønsket og kan arrangeres

Mht. min Wadia, så er fejlen den samme som "alle" andre ældre versioner af Wadia maskiner får, nemlig at drevet går i stykker og det er desværre en reservedel som ikke kan skaffes, og min maskine blev da også tilbage i modificeret 2003/2004 til et andet næsten identisk (men også dårligere) drev.

Jeg fik opsporet et mulig donor maskine, men prisen var 1.200 euro (ca. 9.000 kr.), hvilket er alt for meget for så gammel en maskine hvor sælger ikke kunne stå inde for at drevet var 110 % i orden. Derfor er min elskede Wadia i dag sendt til den evige digitale verden, hvilket er en beslutning som er resultatet af en, i absolut sidste øjebliks, vundet netauktion, samt at sælgeren af den omtalte donor maskine mærkelig nok ville og har købt min maskine i dag. Dette har betydet en tur forbi banken (mindre lån - øv), ud og hente min Wadia og af sted til en vognmand der vil tage den med sydpå til køber. Samme person hjælper så efterfølgende med at få min netop købte maskine hjem til Danmark.

Hermed blev en større eksport kølevogn pludselig indblandet i en ikke planlagt julegave til mig selv

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Nilau skrev:

Mvh.

Niels

Jeg har endnu ikke fået lyttet til kablerne, og der går desværre nok en uges tid før der sker noget. Men er da på sigt åben overfor en seriøs test hvis det er ønsket og kan arrangeres

Mht. min Wadia, så er fejlen den samme som "alle" andre ældre versioner af Wadia maskiner får, nemlig at drevet går i stykker og det er desværre en reservedel som ikke kan skaffes, og min maskine blev da også tilbage i modificeret 2003/2004 til et andet næsten identisk (men også dårligere) drev.

Jeg fik opsporet et mulig donor maskine, men prisen var 1.200 euro (ca. 9.000 kr.), hvilket er alt for meget for så gammel en maskine hvor sælger ikke kunne stå inde for at drevet var 110 % i orden. Derfor er min elskede Wadia i dag sendt til den evige digitale verden, hvilket er en beslutning som er resultatet af en, i absolut sidste øjebliks, vundet netauktion, samt at sælgeren af den omtalte donor maskine mærkelig nok ville og har købt min maskine i dag. Dette har betydet en tur forbi banken (mindre lån - øv), ud og hente min Wadia og af sted til en vognmand der vil tage den med sydpå til køber. Samme person hjælper så efterfølgende med at få min netop købte maskine hjem til Danmark.

Hermed blev en større eksport kølevogn pludselig indblandet i en ikke planlagt julegave til mig selv

Hej...

Nu kender jeg ikke den pågældende Wadia-model, men hvis den bruger et Teac-drev, skulle der da nok være mulighed for at skaffe en 'donormaskine' til en pris der slet ikke kommer i nærheden af de 1.200 €...

Nogle af Wadias maskiner brugte Teac-drev, senere forbedrede Wadia deres modeller med drev af langt mere gennemsnitlig kvalitet!

Køberen af din maskine er nok en glad mand i dag...

Mvh.

Niels

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 December 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Køberen af din maskine er nok en glad mand i dag...

Mvh.

Niels

For at være helt ærlig og uden at røbe alt for meget, så jeg helt sikker på at det er mig der har gjort den bedste handel i dag.

Desværre er jeg ikke bekendt med hvilket drev der er orginalt monteret i 23'eren, og slet ikke hvad der sidder i nu.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

5. afsnit: Så blev det (næsten) jul

Efter mange kilometer i et førerhus, så er min julegave til mig selv nået frem. Herunder et lille billede inden den bliver pakket ind og ”gemt væk” til juleaften.

I denne uge har jeg bl.a. også fået købt et møbel til det nye anlæg, og håber at kunne bringe billeder af udpakningen af mine ”nye” højtalere i løbet af denne weekend – det alene var en stor oplevelse i sig selv  

Hvis tiden tillader det, så følger også billede af møbel og forstærker.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 December 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

6. afsnit: En forsinket update.

Pga. sygdom og juletravlhed, har jeg ikke haft mulighed for at poste billeder og lidt tekst som forventet. Så nu mens jeg venter på at det bliver tid til julemad og gave udpakning - her ligger der jo en lille pakke og venter på mig – så bringer jeg her en billedserie for udpakningen af højtalerne. Mere tekst og billeder følger i morgen.

Men nu er det højtalerne det drejer sig om

Sjældent har jeg oplevet en så stor glæde ved at pakke noget ud. Alt, og jeg mener vitterlig ALT, er af så lækker og gennemført kvalitet, at jeg under jer andre samme oplevelse. Det er tydeligt at der er tænkt på enhver lille detalje, hvilket jeg aldrig før har oplevet i samme omfang med noget produkt.

Det eneste lille men jeg er stødt på, er en efter min mening en manglende vejledning mht. placering af højtalerne, og netop her har producenten jo en masse gode råd der kan gives med på vejen. Men nu er det heldig at Per er en særdeles venlig mand, så et opkald gav mig alle de svar (og ”lidt” til)

De højtalere jeg er købt er blandt de sidst produceret, og tilhører dermed den sidste version der er udviklet. De fremtræder som nye i et og alt.

Her følger en billede serie fra udpakningen:

En kasse åbnes...

Hvad kassen gemmer. Det sorte nederst på billedet, er en lækker mappe med div. materiale.

Uhh...nu er jeg næsten lige ved være nået frem til målet.

Man kan næsten tyde hvad det er.

Så er højtaleren befriet fra det meste emballage.

Så røg plastikken af...

...og så røg den sidste emballage

Drømme højtaleren som jeg nu fremover vil se den

Og til sidst et nærbilled.

Der kan læses mere info om InCognito højtaleren her

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

For dælll'an de er lækre ....te' løøøk

Julegaven til dig selv ...eller ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

For dælll'an da de er lækre ....te' løøøk

Ja, men 35.000 kroner for to små højttalere er da lidt dyrt! 

Juleagtig hilsen

Niels

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 December 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

For dælll'an de er lækre ....te' løøøk

Tak tak

Siden jeg hørte dem for ca. 5 år siden, har de stået øverst på min ønskeliste.

Julegaven får jeg først i aften...

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes