Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 22:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynes XTZ-setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Så lykkedes det endelig at bestemme sig for at bruge lidt penge på anlæg - lige med at bestemme sig for hvad pengene skal gå til som lærling med nok udgifter at vælge imellem :-)

Valget faldt på XTZ 93 WMT og 99 W8.16 - det er jo rigtig dejligt prissat :-)

Må sige jeg er sindsygt imponeret over hvor meget højttaler det er jeg har fået for pengene. De 93 WMT'ere spiller (i mine relativt utrænede/uerfarne ører!) som noget noget dyrere grej.

Førstehåndsindtrykket når de bliver pakket ud af kasserne er imponerende - de virker til at være rigtig godt skruet sammen - 10kg stykket for den lille størrelse højttalere, og så er der bare ikke en samling, skrue eller maling der sidder en my forkert.

Så bliver de sat til - og hold ops for et godt stereobillede de kan lave, og med en total lækker og sprød lyd.
Stereobilledet er ikke langt fra hvad man opnår med et sæt almindelige hovedtelefoner - godt med dybde i lyden, 100x bedre end mine (røv)gamle Dali 4a'ere, og de endnu ældre Avance Concrete.
Sprød lyd, især diskanten er rigtig dejlig crisp, mellemtoneområde virker (ift. Dali 4a'erne, Dali Concert 2) rigtig neutral, måske vægtet lidt til en sprød side.
Bassen - hvilket de faktisk kan spille tilfredsstillende niveau af, er både imponerende dyb og præcis (væsentlig bedre end dali concert 2).
Og, så har jeg endnu ikke riiigtig oplevet at der er en overgang mellem diskant og mellemtone hvor noget falder ud - også en dejlig ting.

Subben har jeg ikke dannet mig den store mening om endnu - indtilvidere er den vist meget neutral. Den spiller meget godt sammen med 93'erne, spiller neutralt (måske en anelse mudret, men ikke værre end meget andet), og kan da ligge nogle rimelige effekter på filmene. Pga. af den størrelse kan den selvfølgelig ikke lave noget tryk af betydning...

Højttaler: XTZ 93 WMT
Sub: XTZ 99 W8.16

Forstærker: Sony STR-DB780QS
Kabler: ??? - gamle biografkabler i 2x2½mm2, samt Cortex subwooferkabel. Lakridskabel mellem computer og forstærker står for udskiftning sammen med computeren. Upgrade bliver muligvis optisk.

Og så eeeeelsker jeg bare designet med pianolakken :-)

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

giv lige suben noget tid til spille sig løs ophænget skal lige flytte sig osse dine front højtaler

selv har haft XTZ højtaler så jeg ved lidt om dem

iøjeblikket har jeg XTZ AMP1 til subforstærker da jeg har en pasiv sub

her kan du se billeder af den nederes på siden

www.minhembio.com/Power%20watt

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Har selv for nyligt købt mig et sæt XTZ 93, og til prisen spiller de fremragende.. og byggekvaliteten er også i top!
Har selv lidt overvejet at snuppe mig en 8.16'er, men har indtil videre tøvet pga dens forholdvis lave power. Men hvad er dit
indtryk af den nu lidt over en måned senere?

Vil nødigt ende op med en mudret sub, men til prisen, ser det stadig ganske fornuftigt ud
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Har faktisk brugt min så lidt, så det er sq lige før du kan få lov til at købe den... Oven i købet så skal jeg til dronninglund på søndag hvis det var...

Har set 2 film med subben på, så den er overhovedet ikke i nærheden af at være spillet til endnu...

Hmm, skal lige bestemme mig for om jeg vil af med den, eller om jeg håber på den bliver noget bedre med tiden.

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Dyne skrev:

Har faktisk brugt min så lidt, så det er sq lige før du kan få lov til at købe den... Oven i købet så skal jeg til dronninglund på søndag hvis det var...

Har set 2 film med subben på, så den er overhovedet ikke i nærheden af at være spillet til endnu...

Hmm, skal lige bestemme mig for om jeg vil af med den, eller om jeg håber på den bliver noget bedre med tiden.

rigtig lækkert setup :)

Jeg har lige i denne uge modtaget en xtz 8,16 og jeg kunne i starten snildt genkende hvad du siger om mudret og lige usamhængene.. men men... her efter godt 20 timers spille tid er den allerede ved at være mere præcis og kontant og i hvert fald så passer power og enhed rigtig fint sammen. Nu har jeg et rimelig lille rum (11,5m^2) så der er ikke så meget at spiller op. Men kan i hvert fald rigtig godt lide den, og ved ikke helt hvordan jeg har kunnet undvære den tidligere...

I stereo tilføjer den lige den sidste bund, hvor mine fronter ikke kan gengive helt langt nok ned. Og i film tja.. hvad skal jeg sige... Saving private ryan, landgangsscenen, har fået en helt anden nærmest fysisk tilstedeværelse igennem hele den scene. Den mangler lidt punch og man skal skrue godt op på volumen knappen før der virkelige sker noget, men når den lige er blevet masseret lidt og varmet godt op/spillet til, så bliver den altså betydeligt mere attraktiv end den er lige ud af æsken.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2010 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Oog - så er der sket lidt. Har fået købt mig en XTZ Class A100 D2 forstærker - og hold da kæft hvor er det bare et så vanvittigt stort skridt i den rigtige retning, at jeg ikke havde troet det muligt...

Virkelig lækker lyd, lige som jeg kan lide den. Vil ikke sige den er specielt sprød, den er i hvert fald slet ikke mørk/varm - måske lidt over i det noget analyserende. I hvert fald er den præcis i forhold til sonyen. Pludselig er alt det der kommer ud af højttalerne ikke bare lyd - men lyd fra forskellige instrumenter - FEDT!

Siden tråden sidst er blevet opdateret er computeren også blevet skiftet ud til fordel for en Sony Playstation 3 som bliver brugt til blu-ray og cd-afspilning. Nogen der ved hvad man kan lave af upgrades på lydsiden dér?

I morgen daffer jeg en smut op i av-connection og ser hvad de kan byde på af gode kabler til fornuftige penge - måske noget bi-wire...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Jamen velkommen til Hr. Dyne Larsen...

Pumper du stadig løs på din diesel raket

Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Mojn Kenneth.

Godtnok rigtig lang tid siden...

Efter en lille håndfuld Pug 306 TD'ere, købte jeg jo en HDi'er som jeg fik hentet små 200hk på - men en dårlig dyse gjorde at den smed en plejlstang ud igennem blokken. Så, lige pt kører jeg i en 405 Mi16 ph2'er med anden manifold og spjæld på - den går egentlig ok med de vel ca 160-170hk den har, men den er godtnok sløj ift dieselens moment...
 - så, når jeg lige synes jeg gider, skal jeg have den ud at køre igen...

Så - nu syntes jeg lige jeg trængte til at få lidt andet at tænke på en de gamle franske møgkasser, så lidt hifi måtte der til :-)

Men, har lige kigget på kontoen - tror andre kabler får vente til næste måned, hehe.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Prøv og kigge på Silent wire. Det rigtig god kvalitet til små penge :)

Ja det sgu noget tid siden... RX var vist sidste gang vi sås. Vi har kun en 205GTI tilbage af det franske. Men til gengæld nok en af de hurtigeste i DK ( 231HK 244NM )

Har du overvejet og stille dine højtalere på standere med lidt mere afstand!? Det vil give et markant løft i lyden!

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det ser sandelig flot ud, de er ordenligt lavet, de XTZ'ere.
Som Kenneth skriver, så vil et par standere gøre underværker. Indtil da kan du jo trække højttalerne frem til kanten af møblet,
så du undgår refleksion fra det.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

hey dyne

havde slet ikke set dig herinde

Det ser cool ud med de XTZ, dog som de andre skriver, så find et par standere at smide dem op på. Gir meget  

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes