Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: zap 2.3se (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

nogen der har fået nogle erfaringer med dem.......
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Desværre, men har du set det nye kabinet der præsenteret til. Det er dælme lækkert. Det lader til at være slut med mere eller mindre heldig hjemmegjorte kasser af bøjet jern 

Hvis prisen bliver rimelig skal jeg have et til min ZAP (i øjeblikket i Thule-kasse)

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

hej frede ja jeg har set de nye kabinetter

kan der siges mere jeg har også kigget på deres pre den er sgi også lækker

...grunden til at jeg spurgte er at jeg i forvejen ville have bygget en zap 2.2 men så fandt jeg ud af at vente på den nye 2.3 og ville jo gerne høre hvad folk mente jeg skriver i forvejen med en anden der også som jeg vil bygge en zap og vi bruger jo lidt hindandens erfaringer (valg af trafo osv )

har du selv nogle ideer til trafovalg  lytvalg og hvor de er billist er du velkommen til at skrive til mig (det er du selvfølgelig alligevel)

mvh nicolai borre

rørsangervej 1

8800 viborg

heltedellen@ofir.dk

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolai

Du bør ikke skrive din email-adresse i et forum. Det er den sikre vej til masser af spam!

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med trafoer og lign. Jeg har slagtet en gammel velspillende forstærker for delene. Der er dog mange tråde her på forum hvor emnet er taget op.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

nu er jeg så heldig at mine pc spasserfingre har lært at klikke på  "slet mail" og der kommer vel også engang imellem noget godt imellem alt det skidt på ens indbakke ikk.....takker for din venlighed

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige bestilt 4 stk 2.3SE moduler og min plan er er bygge 2 stk brokoblede mono amps.

Også jeg vil meget gerne høre om den optimale sammesætning mht traffoer, lytter osv.
Der må være nogen med en 2.2 eller ældre version som kan bidrage med oplysninger.

På forhånd tak
Mikael

Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Desværre, men har du set det nye kabinet der præsenteret til. Det er dælme lækkert. Det lader til at være slut med mere eller mindre heldig hjemmegjorte kasser af bøjet jern 

Hvis prisen bliver rimelig skal jeg have et til min ZAP (i øjeblikket i Thule-kasse)

Jeg har lige fået prisen 2999,- kr  det er jeg for nærig til

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

msby skrev:

Så har jeg lige bestilt 4 stk 2.3SE moduler og min plan er er bygge 2 stk brokoblede mono amps.

Også jeg vil meget gerne høre om den optimale sammesætning mht traffoer, lytter osv.
Der må være nogen med en 2.2 eller ældre version som kan bidrage med oplysninger.

På forhånd tak
Mikael

Så vidt jeg kan huske, så er 42VAC max. trafospænding,  LC vil garantere ikke brænder modulerne af. Det giver hhv. 758 Watt i 8 ohm og 1439 Watt i 4 ohm ved brokobling af to moduler.

Her er 800VA trafoen fra Elfa - (www.elfa.se - varenr. 56-139-97) oplagt, evt. med 2 parallel pr. monoblok, hvis dine højttalere er meget lavimpedante. En burde dog være nok/rigeligt...

Personligt har jeg dårlige erfaringer med Computer-grade skrueterminal-lytter. Det er som om de spiller for udstrakt i top og bund, så Zappen ikke kan holde musikken. Med snap-in hænger forstærkeren meget bedre sammen i mine ører, hvorfor ved jeg ikke???

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Roy-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Når det gjelder lytter så er det ikke mye som kan slå Elna Cerafine. Sjekk på http://www.partsconnexion.com/catalog/CapacitorsElectrolytic .html

De har noen flotte Elna Cerafine 63v 10000uF som passer utmerket til Zappulse. Prisen er noe stiv, but if you want the best.......  Zappulsene fungerer også best med Schottky dioder i likeretterbroen. Har selv de ovenfornevnte trafoene fra Elfa. Massive beist som uten problem burde kunne dra 2 zappulser. Du bør også vurdere å lagen en separat strømforsyning til gate-driveren. Ser at LC Audio anbefaller dette.

Mvh

Roy-E

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

hvad med 80v lytter nogen der ved hvor sådan nogle er billige ......de der schottky dioder er de dyre ? hvad med at bruge den 1000va ringkerne som el-supply har kan man ikke kapsle dem ind ? eventuelt i epoxy

Roy-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
hvad med 80v lytter nogen der ved hvor sådan nogle er billige ......de der schottky dioder er de dyre ? hvad med at bruge den 1000va ringkerne som el-supply har kan man ikke kapsle dem ind ? eventuelt i epoxy

Solgte ikke LC-Audio 80V lytter til en bra pris i en periode? Når det gjelder schottky diodene så koster de ca. 21 NOK pr. stk. Hvis du bestiller flere 25 stk så er prisen nede i 13 NOK pr stk. Du kan bruke 4 stk pr modul, eller 8 stk pr modul som jeg gjør. Etter hva jeg har lest meg til så skal fordelen med å bruke 2 likeretterbruer være å redusere muligheten for støy.

Linken nedenfor beskriver den ultimate støyfrie PSU'en. Her er det mange nyttige tips om hvordan å lage den beste støyfrie (Zero-distortion ) PSU'en.

http://www.zero-distortion.com/techno/powersupply/powersi_05 .htm

Mvh

Roy-E

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Så vidt jeg kan huske, så er 42VAC max. trafospænding,  LC vil garantere ikke brænder modulerne af. Det giver hhv. 758 Watt i 8 ohm og 1439 Watt i 4 ohm ved brokobling af to moduler.

Her er 800VA trafoen fra Elfa - (www.elfa.se - varenr. 56-139-97) oplagt, evt. med 2 parallel pr. monoblok, hvis dine højttalere er meget lavimpedante. En burde dog være nok/rigeligt...

Personligt har jeg dårlige erfaringer med Computer-grade skrueterminal-lytter. Det er som om de spiller for udstrakt i top og bund, så Zappen ikke kan holde musikken. Med snap-in hænger forstærkeren meget bedre sammen i mine ører, hvorfor ved jeg ikke???

I byggebogen for zappen kan man se at den går helt op til 79VDC, det vil sige at du sagtens kan bruge en trafo på f.eks 2*50VAC eller lidt mere. 2*50V giver i teorien 69VDC men på min ca 73VDC(praktisk)

Så hvis jeg var dig ville jeg sætte en 2*50VAC i. det giver nogle flere Watt.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej gruppe...:

Mhp. netdel... - I tilfældet med en kontra 2 bro'er til symmetrisk forsyning, er der plusser og minusser med begge dele.

Med en enkelt bro, som en del producenter bruger fordi det er billigst, kommer trafo'en midtpunkts-støj til at ligge i din stelvej, dette er selvfølgelig ikke så heldigt.

I tilfældet 2 bro'er har du derimod pludselig et par diodestræk til at støje i din stelvej...

- Så hvilken slags støj vil du helst undgå??

Og til Heltedellen i Viborg...

Undertegnede har bygget og eksperimenteret en hel del med ZapPulse moduler, hvorfor kan interesserede få at vide, men det kommer ikke ud lige nu...

Hvis du har brug for hjælp eller vil se nogen af mine vilde konstruktioner, så kan du jo sige til...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Hej gruppe...:

Mhp. netdel... - I tilfældet med en kontra 2 bro'er til symmetrisk forsyning, er der plusser og minusser med begge dele.

Med en enkelt bro, som en del producenter bruger fordi det er billigst, kommer trafo'en midtpunkts-støj til at ligge i din stelvej, dette er selvfølgelig ikke så heldigt.

I tilfældet 2 bro'er har du derimod pludselig et par diodestræk til at støje i din stelvej...

- Så hvilken slags støj vil du helst undgå??

Og til Heltedellen i Viborg...

Undertegnede har bygget og eksperimenteret en hel del med ZapPulse moduler, hvorfor kan interesserede få at vide, men det kommer ikke ud lige nu...

Hvis du har brug for hjælp eller vil se nogen af mine vilde konstruktioner, så kan du jo sige til...

Lars / Viborg

Hej Lars....

Jeg er da meget interesseret i at se dine konstruktioner!  
Frem med nogle billeder!  

V.H. Steffen
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

Roy-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er også interessert av å se dine konstruksjoner Lars.

Har ennå ikke fastsatt min egen konstruksjon av PSU, men jeg kommer ihverfall til å starte med en variant av den fra Zero-distortion.

Har bygget en "mock-up" variant av 2.2SE som jeg var ganske fornøyd med.  Fikk mine 2.3SE moduler i forigårs, så nå har jeg ingen grund lengere til å utsette byggingen av selve monoblokkene mine. Det eneste jeg egentlig mangler er noe sølv trå som jeg har bestilt, men regner med å ha nok å gjøre med mekanisk montering og bygging av PSU'en.

Har også planer om å bygge om min Zappulse 2.1 til en integrert forsterker med ett rør CF eller Push-Pull fortrinn innebygget.

Mvh

RoyE

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej NillerViborg

Det lyder lidt som om vi kommer til at se dig som branchemedlem?

Detr ville da være fedt med lidt konkurrence til AR og de andre ICEpower producenter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Branchemedlem???

Hmmm..., hvad går det ud på??

Nu kan hemmeligheden jo lisså godt komme frem, så her er lidt... - Når i kigger på LC's hjemmeside for at få servicehjælp, så er det min butik / værksted der står som servicepartner. - Så når jeg skriver at jeg ahr leget en del med ZapPulse, så gælder det mest fra en enkelt producent...

Men af ting jeg selv bruger er der 5 PA-forstærkere i Zap, en integreret Zap, en 3-kanals med Zap, en Basmotherf**ker på 1000w/8ohm x 2, og skal til at lave en subwooferforst. til mit eget system som et af de næste projekter...

Og så er der jo alt det man har bygget om / rep'et e.l. for kunder...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Lars / Viborg

Måske kunne du oprette en DIY tråd der hedder: " Mine ZAP konstruktioner " ?

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

@NillerViborg
De "vilde" konstruktioner vil jeg MEGET gerne se. Har bygget en ZAP 2.2se, men vil gerne have endnu mere power.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Branchemedlem???

Hmmm..., hvad går det ud på??

Det er når man har professionel tilknytning til branchen. Er dog ikke sikker på et værksted hører under denne kategori.

Jeg tænkte dog lidt i baner af, at det lød som om du var igang med en prototype til produktion. Men det var så blot lidt seriøs hobbylodning.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes