Hej alle Hifi fans.
Så blev der indkøbt Surround, Højtalere, og hvad der ellers hører til - i min lille lejlighed.
Dog synes jeg der manglede noget så det var konsistent hele vejen igennem lejligheden, så jeg tænkte hvad med noget i køkkenet og evt noget på badeværelset.
Så var jeg til en fest ved en af mine kammerater, som arbejder ved en bilforhandler dvs. han får billige autoradioer, så skiftede han sin ud - og jeg købte den gamle en Blaupunkt MP71 med MP3 afspilning (en prioriteret) meget billigt! Dog har jeg ingen bil... tænke tænke tænke.
Jamen, jeg køber da en thansen 12v transformator og benytter mig af nogen gamle højtalere - Pioneer.. Og endvidere købte jeg en anden bil forstærker billigt også - en Xsound
Så jeg byggede et kabinet ud af noget spånplade jeg fik billigt fra byggemarkedet (20kr - en rest) noget, beklædte den med stof og indsatte en ramme til headunit. Så sat højtalere op i køkkenet, og med et par gamle satelitter førte jeg da kablet videre til badeværelset...

Headunit - finishen ser ikke godt ud, men efter bedste evne

HT'erne - spiller faktisk forbløffende godt, de er fra 89'

Thansen transformeren - har kørt den med forstærken, kan den godt trække.
Det har været et meget billigt projekt, men spiller hammer godt!
Næste pkt. på dagsordenen bliver at bygge en pris-billig sub, til brug sammen med forstærkeren. Det er for sjovt! Fordi det er ikke noget der generelt brugt, har ikke set det andre steder, men til et værksted eller noget er det da absolut brugbart - gid man havde et sådant et!
Ville sådan bare gerne høre jeres mening om det hele...