| Forfatter |
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes mit gamle projektor-ophæng var lidt ustabilt, så jeg besluttede at der skulle laves et nyt og mere stabilt! 
Løsdele:

Mere følger, men nu skal der males lidt... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det nu lige for en projektor du har?
- BR
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kleinsmeden Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende projekt... Men lige en advarsel: Det ser ud til at du sætter aluminium og jern/stål sammen. Dette skaber en galvnisk forbindelse som tærer materialet. Man bør derfor lægge noget imellem (gummi, nylon, etc.) for at undgå denne galvaniske forbindelse. Jeg ved ikke hvor stor betydning det har, når det bare skal hænge i en stue og ikke et hårdt fabriksmiljø, men det ville være synd hvis malingen begyndte at "gå i stykker" fordi røret indenunder gjorde det.
Men som sagt spændende projekt, altid godt at se folk lave noget selv __________________ Mine DVD'er
Min "Bio"
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kleinsmeden skrev:
|
Spændende projekt... Men lige en advarsel: Det ser ud til at du sætter aluminium og jern/stål sammen. Dette skaber en galvnisk forbindelse som tærer materialet. Man bør derfor lægge noget imellem (gummi, nylon, etc.) for at undgå denne galvaniske forbindelse. Jeg ved ikke hvor stor betydning det har, når det bare skal hænge i en stue og ikke et hårdt fabriksmiljø, men det ville være synd hvis malingen begyndte at "gå i stykker" fordi røret indenunder gjorde det.
Men som sagt spændende projekt, altid godt at se folk lave noget selv
|
|
|
Kan du måske have ret i... Men det gamle beslag, som er bygget efter ligende konstruktion, har hængt i 1½ år, og der er intet at spore. Ikke engang det ubehandlede aluminium er anløbet.
Til oplysning så er røret en alu-profil, pladerne er rustfrit stål. De resterende dele er alu, messing og rustfrit stål (gentagelse) 
Denne gang bliver de fleste dele malet hvide. Ikke for at beskytte, men kun for udseende. __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der tale om hjemmedrejede dele, eller er det noget man kan få fat på i et byggemarked ell. lign.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Hej,
Er der tale om hjemmedrejede dele, eller er det noget man kan få fat på i et byggemarked ell. lign.
|
|
|
Det hele er hjemme-drejet/fræst/boret
__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Efter en fri-weekend, lidt maling og et ødelagt gevind er det nu lykkedes at få samlet "svinet" 
Er faktisk rigtig godt tilfreds med resultatet!

Lige lidt kabler der skal samles pænt...

Genial ting med de fjedre. Gør det ret nemt at justere billedet på plads. Fjedrene er så kraftige at man ikke kan trykke dem sammen med fingrene.
__________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
jholesen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde 
Fin detalje med fjedrene. Jeg har vist samme ophæng som det ser ud til at du er startet ud med (Vogels), og synes det er lidt nemt at få skubbet PJ ud af justering når man åbner/lukker for "låget" på Z2'en (selvom jeg har strammet den kraftigt) - could be at jeg prøver at gøre dig tricket efter en dag...
MVH Jacob
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jholesen skrev:
|
Flot arbejde 
Fin detalje med fjedrene. Jeg har vist samme ophæng som det ser ud til at du er startet ud med (Vogels), og synes det er lidt nemt at få skubbet PJ ud af justering når man åbner/lukker for "låget" på Z2'en (selvom jeg har strammet den kraftigt) - could be at jeg prøver at gøre dig tricket efter en dag...
MVH Jacob
|
|
|
Jeg har aldrig haft låget lukket i den tid projektoren har hængt oppe. __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |