Forfatter |
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

audio note IO - helius orion i 2,5 kg alubase - record interface mat på 24kg alutallerken - micro seiki leje og motor på 24 kg skifer!
mvh slowon
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Lækker, lækker!
Den hopper garanteret ingen steder når bassen sætter i gang? Det gør mit Rega skidt, rent fysisk hopper l**tet!
Mvh.
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da rimellig seriøst ud.
Er det noget du selv har lavet? Kan du ikke beskrive lidt mere?
/hansson
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser imponerende ud måa man sige. Kan man få lidt flere oplysning og kontruktion lyd mv. Og gerne flere billeder.
Til Milu: Din rega hopper kun hvis underlaget gør det. Underlaget er
væsentligt for bedst mulig lyd. Jeg har selv Rega. Da den i sin tid
hængte på væggen, var der ingen problemer overhovedet. Dog lytter jeg
altid uden støvlåg, da dette kan medføre sub-sonisk selvsving.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen.
Den hænger på en fast væg (mursten). Jep, lytter også uden støvlåg. Men det ender desværre nok med en anden (tungere) konstruktion, da jeg ikke kan hitte ud af hvordan jeg skal få den til at opføre sig ordentlig! Undskyld Slowon for off-topic.
Mvh.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
smiler og takker for respons..
hmm ser den ikke hjemmelavet ud da 
jeg fik en maskinarbejder til at dreje tallerken og armbrønd efter mine mål - en stenhugger til at skære skiferen og bore et par huller - hvorefter jeg monterede dimserne - og vupti!
lyden? nederste oktav er med,generel ro også når der sker noget i rillerne - den lidt lyse top fra record interface måtten er holdt i ave dels pga den store masse i tallerkenen,dels pga skiferen som dæmper de to øverste oktaver en anelse.en tung armbase gør sin del til resonansdæmpning!alt i alt en meget præcis afslappet lyd der aldrig bliver hverken kynisk eller kedelig!
en rega skal SKRUES fast i en solid væghylde,og låget kun bruges når regaen ikke snurrer.
mvh slowon
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtigt godt ud. Er det med remtræk ? Kan ikke huske princippet i Micro Seiki.
Med hensyn til akustisk feedback (Rega) kan man jo også hænge sagerne op i noget fjeder værk. Har selv en GyroDec som egentlig nok snart trænger til nyt ophæng. Jeg pønser på http://pedersensgyro.hjem.wanadoo.dk/index_english.htm modifikation, når jeg engang får råd Også undskyld for off-topic!
Hilsen Flemming __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej flemming
værket her er remdrevet,og jeg tror direct drive bliver problematisk at implentere i så tung en tallerken
men jeg er på jagt (mest for sportens skyld!) efter en ny motor,vel at mærke en der ikke er lavet i guld jvf de latterlige priser fx nottingham forlanger..så er her nogen bud?
mvh/onslow
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Scheu .. den kan du få til en rimelig pris hos Gert fra High End. Men du skal så selv bygge den ind i en passende kasse. Jeg bruger en rustfri sukkerskål fra Imerco fyldt godt op med sorbothane!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker maskine du har fået bygget der
Prøv evnt. http://www.hifi4you.dk/
han har en del micro seiki dele... tror måske han har motore fra både rx2000 og rx3000.
mvh.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have noget af det beste - så køb en Maxon motor !!
Den er dyr men - den gør grin af de andre gode motor

|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 06:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft den er for fed! 
Er det noget du har tegninger på? - har overvejet at lave noget tilsvarende (dog knap så vildt), men med Scheu leje og Scheu motor...
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg bruger en Scheu .. den kan du få til en rimelig pris hos Gert fra High End. Men du skal så selv bygge den ind i en passende kasse. Jeg bruger en rustfri sukkerskål fra Imerco fyldt godt op med sorbothane! |
|
|
Jeg anvender Scheu's færdige motorblok, den er ret lækker, men koster 4 gange så meget som den rå motor.
Derudover er der så Origin Live som generelt nyder stor anerkendelse, men de er heller ikke billige.
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
Nu kan jeg forstå at du har en Rega der hopper, det har jeg endnu ikke oplevet, men jeg har heller ikke hørt den i samme rum som en Velodyne 18". Det vægophæng du har, hvilket et er det ?
Mange mennesker tror fejlagtigt, at hvis bare massen på en pladespiller er høj, så er der ingen ressonanser, det er der ! og feedback afhænger mindre af pladespilleren end det afhænger af pick uppen, der på mange måder er at ligne med en mikrofon. Uanset hvor tungt eller afkoblet et mikrofonstaiv man bruger, så vil der være feedback, hvis lydstyrken bliver for høj og eller mikrofonen er placeret i umiddelbar nærhed af højttalerne.
Hvad angår låget, så både måler og, i mine ører, lyder en Rega bedre med et monteret, men jeg skal ikke kunne sige, hvad konsekvensen af Velodyne, høj lydstyrke og en evt. uhensigtsmæssig placering kan medføre, men under "normale" omstændigheder er låget en fordel.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Mange mennesker tror fejlagtigt, at hvis bare massen på en pladespiller er høj, så er der ingen ressonanser -
Hvad angår låget, så både måler og, i mine ører, lyder en Rega bedre med et monteret"
hmm bent,det kunne tænkes låget føjer 30% til pladespillerens egenvægt
mvh/onslow
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt at låget ikke har indflydelse ved moderate lydtryk, men selv med vægophæng og en helt alm. 12" Peerless bas, så kommer der subsonisk feed. Det kan undgåes med en mursten på låget eller fjerne låget. Jeg har prøvet begge dele, og murstenen er lidt upraktisk.
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot projekt ...
Høj masse er et godt udgangspunkt, hvis man selv skal bygge en pladespiller. Det er den mest enkle teori at forfølge. Der er dog mange andre filosofier, men man må vel sige at der ikke er så mange letvægtere blandt de aller bedste pladespillere.
Hvad angår støv-låg ... ja så kan det på lette konstruktioner ... selv ved moderate lydtryk .. have en del negative effekter, idet låget i opslået tilstand virker som en membran, der opsuger de luftbårne vibrationer (også kaldet musik), og overfører disse til plinten.
Hvis man skal have et låg, så ville jeg helt klart fjerne det fra plinten ... lave en separat plint/ophæng til dette bag pladespilleren.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for respon.
grammoen her er den sidste af en række DIY gennem årene.den er summen af mine kæpheste på feltet grammofon,og indfriede mine forventninger til lyden qua materialevalg og princip.
som analogtilhænger og DIYèr har jeg andre kæpheste,fx mener jeg rigtig gode rørbaserede forstærkere lyder mere involverende end transistorer.
så jeg prøver at starte en tråd om rør,når det er lykkedes at indlæse fotos af gearet 
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot spillere slowon! Glæder mig til at se dine rørforstærkere  >>mener jeg rigtig gode rørbaserede forstærkere lyder mere involverende end transistorer<< Jeg er helt enig med dig
__________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|