Forfatter |
|
DonHolme Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Ja, jeg har ikke skrevet så meget herinde, men her er så mit beskedne DIY projekt...

Plinten har jeg bygget af 5 lag 12mm MDF-plade...

Som så ser sådan ud efter MANGE timers slibning, 10-12 lag lak og vådslibning

motorhuset har jeg lavet af en del fra en gammel juletræsfod

Her har jeg lavet et test-setup... "basen" har jeg lavet af 3 dørstoppere (1,2 kg stk) og stænger fra et gammelt gelænder... Stængerne er svejset sammen i en stjerneform, som så er skruet fast til dørstopperne... jeg har monteret Dali-cones på stængerne, som går op i VT-Spikefeet der er undersænket i plinten... (de kan ikke ses) dette giver faktisk et utroligt stabilt og vibrationsfrit fundament... Tallerknen er taget fra min gamle Rega P3 og det er motor og leje osse...

Her er så det færdige resultat i aktion... Den skarpe læser har sikkert genkendt "drivhovedet" som et phono stik... og... tja.. det var det eneste jeg lige havde... jeg kunne ikke benytte det fra Rega´n, da jeg bruger en flad rem fordi jeg ikke kunne finde nogen der forhandlede runde remme i den str. (hovedet er skiftet nu )

Og sådan lidt på afstand, sammen med resten af mit grej... Håber i synes den er pæææn
Hyg jer...
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ret spændende ud, hvordan lyder den i forhold til Rega'en ?
|
Til top |
|
|
DonHolme Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke lyttet så meget endnu (går og roder med at få stablet mit bryllup på benene )
Men et par skiver er det da blevet til... og jeg synes at kunne høre en forbedring i bunden, der er mere styr på de helt dybe mzh. men som sagt, så har jeg ikke haft tid til at lytte rigtigt efter. Så det kan osse være placebo effekten der spiller ind... Jeg vender tilbage når jeg har tæsket en 10-20 plader igennem
Men en ting er helt sikkert forbedret og det er stabiliteten fra motoren... før kunne jeg stoppe tallerkenen men min pladebørste... det kan jeg ikke mere... Nu er den jo osse "fast" monteret og ikke opsat i gummi som den var på Regaen...
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften i cyberstuen, det er safts......... en fantelastisk pladespiller om ikke andet så udseendesmæssigt... Du har da vist hænderne skruet noget bedre på end undertegnede  Det bliver spændende at høre lytteindtryk senere. Hvad bruger du af pick up? PS DU skriver at du skal giftes, så er det da godt at de formentlig meget velydende Snell speakers er slæbt til huse
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
DonHolme Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Godaften i cyberstuen, det er safts......... en fantelastisk pladespiller om ikke andet så udseendesmæssigt... Du har da vist hænderne skruet noget bedre på end undertegnede Det bliver spændende at høre lytteindtryk senere. Hvad bruger du af pick up? PS DU skriver at du skal giftes, så er det da godt at de formentlig meget velydende Snell speakers er slæbt til huse
|
|
|
Faktisk så var det ikke så stort et problem med at "få lov" til Snell´ene ... der var selvfølgelig et par "NEEEEEJJJ, DET KAN DU DA IKKE MENE!!!!" i starten, men hun mildnede en del da hun hørte dem.... (hun er nemlig selv stor musikelsker)
Pickuppen en en 1.000.000 år gammel Coral som sjovt nok lyder fremragende endnu... Jeg købte armen (Mayware Formula 4 mk. III) plus pickup af en fyr, som ikke havde spillet LP´er i 10 år så den er ikke så slidt som man skulle tro... Selvfølgelig skal den skiftes snarest... Jeg overvejer en DL-304 men jeg er åben for forslag... Så hvis der er nogen der kender et alternativ i 3-4000 kr´s klassen, så er i velkomne til at komme med forslag...
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DonHolme
Rigtig flot setup - og selvfølgelig specielt grammofonen. Det er jo den det handler om på dette link. Dog vil jeg sige din stil er i top. Det tæller jo også lidt når konen/kæresten skal være med.
Med hensyn til pick-up - så tror jeg en af de nye Ortofon Rondo vil passe rigtig godt ind i systemet. Prøv at ring til Audiovision i Skive - http://www.audiovision.dk/ __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig flot pladespiller! Tillykke med den, det må have været sjovt at lave den.
Resten af setuppet er også lækkert, kan også godt lide stilen i det. Flot at placere fladskærmen på en matchende træplade.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da sindssygt
Hvis jeg bare kunne skrue en pladespiller sammen med det udseende.... Flot setup i det hele taget.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mayware Formula 4 MkIII er en forholdsvis let og spinkel arm så en MC med høj nåleeftergivenhed som den nævnte Denon DL-304 er sikkert ikke helt ved siden af.
En anden blød Denon MC hedder DL-301II. Den har noget højere output (0.4mV) end storebror DL-304 (0.18mV).
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig flot DIY pladespiller.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget flot  godt fundet på med de Ikea dørstoppere som fødder   ser rigtig nice ud  __________________
|
Til top |
|
|
DonHolme Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle..
1000 tak for alle superlativerne!! Jeg Rødmer jo næsten
Som jeg sagde tidligere i tråden, så vender jeg tilbage med lytteindtryk...
Også tak for pickup forslagne... 
|
Til top |
|
|
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
Sendt: 19 Juni 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Way to go!! Juletræsfødder, dørstoppere og gamle gelændere.... det er sq da ægte diy __________________ So long and thanks for all the fish.
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 20 Juni 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
KLASK!! sagde det lige, da kæben ramte bordet i den kæmpe sø af mundmand der var rendt ud af undertegnedes mund .
Hold da helt op det ser godt det du har fået skruet sammen af gamle dele. Kan få helt blod på tanden igen.. Lakeringen ser rigtig godt ud - ja det hele ser godt ud....
Håber at den har været besværet værd.
|
Til top |
|
|