| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at anskaffe mig en DVD-brænder til PC'en, men hvordan er kvaliteten af den brændte DVD ? Hvad er jeres erfaringer på dette område og er der forskel på lydkvaliteten fra kopien til originalen ?
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal benytte programmet DVDshrink til at komprimere DVD'en så den kan være en Brændbar DVD. Dette kan gøres ved fjerne ekstramateriale og lydspor som man alligevel ikke bruger, men du slipper ikke for at komprimere en smule hvilket går ud over kvaliteten. Dertil skal det siges at ser du kun DVD på et fjernsyn (modsat projektor) kommer du næppe til at bemærke komprimeringen.
Et andet alternativ er at splitte DVD op på flere DVDer således at du bibeholder den oprindelige kvalitet.
__________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er faktisk imponerende mange dvder der kan være på en enkelt dvd uden komprimering hvis du bare fjerne alt ekstra-materiale og dobbelt lydspor, dvs enten AC3 eller DTS.
Ifølge folk på avsforum er det desuden praktisk talt umuligt for langt de fleste at se en komprimering hvis den er på under 10%
Du laver jo en direkte digital-kopi af lydsporet, så her burde der ihvertfald ikke være nogen foringelse
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldberg skrev:
|
Der er faktisk imponerende mange dvder der kan være på en enkelt dvd uden komprimering hvis du bare fjerne alt ekstra-materiale og dobbelt lydspor, dvs enten AC3 eller DTS.
|
|
|
De fleste Main movie files er over 5GB, så jeg kan ikke helt genneskue dit udsagn om at der er plads til flere af denne slags på en 4.4GB DVDskive. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay ikke så klart formuleret, det jeg mener er at mange film kan være på en skive og ikke skal splittes op eller komprimeres, ikke at der kan være flere film på samme skive
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror heller ikke mit intellekt lever op til standarden denne regnfulde søndag, jeg er nok idag uden for pædagogisk rækkevidde.
Vi forstår hinanden nu  __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tænkt på lave en demo DVD (eller CD) med udvalgte scener fra forskellige film, så jeg slipper for at skifte DVD 13 gange når jeg skal vise systemet for andre.
Nogen der kender et program der kan benyttes ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at man ikke kan lave en 100% kopi eller hvad ? Jeg vil ikke gå på kompromis med hverken lyd- og billedkvaliteten
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer an på hvor meget filmen fylder/varee, desuden kommer der dual
layer brændere i næste måned og så er du helt ude over problemet.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet ligger jo i at DVD i langt de fleste tilfælde (alle?) er dual-layer, mens de DVDer du brænder på kun er single-layer, men som beskrevet før fylder selve filmen/lyden ikke mere end end hvad der kan være på en single-layer DVD (uden nogen form for komprimering). Men som Jesper skrive, hvis du kan vente lidt er dual.layer brændere lige på trapperne, men som alt andet nyt er prisen på skiver og hardware nok lidt pebret
|
| Til top |
|
| |
Stormduen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug DVD Shrink til at udvælge de forskellige sekvenser. Brænd med Nero 6.3. Med "Make your own DVD" kan du laver med menu men kun med AC3 2.0 lyd. Med "Recode DVD-video" tryk back og vælg Remake a DVD får du lov til at importer de forskellige sekvenser (1 title af gangen). Lyden bliver den du har rippet. Har ikke fundet ud af at lave en menu, men det kan sikkkert også lade sig gøre.
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ikke vil gå på kompromis med kvaliteten, kan man evt. bruge DVDXCOPY der kan splitte en dual layer dvd op i to single layer DVDer. Rimelig let og forholdsvis hurtigt da du ikke behøver at re-encode.
På www.doom9.org kan du desuden finde nogle gode guides til DVD sikkerhedskopiering. Herunder en guide der bruger cce til reencoding. Denne bruger, i modsætning til diverse DVDshink og InstantCopy, en "rigtig" komprimeringsalgoritme, så du undgår stort tab ved at komprimere til dual til single. Det tager dog laaaang til selv på en super hurtig comp.
Jeg er selv meget glad for min dvd brænder, både til at lave familiefesten på DVD, men også til at kopiere mine disney dvder så jeg ikke behøver være så bekrymret for at min datter ødelægger dem... Mener roligt du kan købe en, det hele er ikke så besværligt som det lyder, eller er vi sikkert mange som gerne vil hjælpe...
|
| Til top |
|
| |