| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden bag er jo os alle bekendte ”herinde” en utrolig seriøs herre, der sætter sig grundigt ind i tingene. Mange her på siden, har vel, læst nogle af indlægene, og lært lidt.
Jeg syntes, sku`det cool at han vil åbne selv .
God vind til Otto herfra __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, der jo tidligere har været ansat i Tape Connection, kommer jo til at beskæftige sig med noget han virkeligt brænder for.
Jeg håber at Otto stadig vil finde tid til at kigge indenfor her på hifi4all i ny og næ.
Jeg ønsker også god vind  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende (og tiltrængt!) initiativ! 
"Break a leg" herfra 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, Tak og Tak!
perejvind skrev:
|
Jeg håber at Otto stadig vil finde tid til at kigge indenfor her på hifi4all i ny og næ.
|
|
|
Jeg skal nok finde - forhåbentligt mere - tid til at blande mig i diskussionerne her på siden, bare rolig...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en god ide. Det med kompetancen kan ingen vist være i tvivl om.
Held og lykke til Otto!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Otto, var det ikke en ide at få Neepers højttaler i din stald?
Du går da efter luksus-segmentet!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hey, Otto, var det ikke en ide at få Neepers højttaler i din stald?
|
|
|
Neeper sælger jo direkte til slutbrugeren, så der er ikke meget behov for min "stald" i dét tilfælde... Men bortset fra at jeg fokuserer en del mere på billede og surround, så er det netop aldrig udelukket at en installation jeg foretager, bliver udført med produkter jeg ikke som sådan forhandler. Hvis jeg har dagens indtjening i hus på kalibrering, rådgivning og opsætning, så kan jeg netop godt leve med at jeg ikke tjener penge på højttalerne.
Det er dét jeg mener med "anderledes forhandler". De fleste butikker sælger hardware, med varierende mængde af service. Jeg sælger service, med varierende mængde af hardware... Mht. luksus-segmentet, så er det ikke et mål i sig selv at sælge dyre løsninger. Jeg er principielt ligeglad med om jeg får 2500,- for at kalibrere et tv til 5000,-, eller et tv til 50.000,-. Det er alt andet lige sjovere på det gode udstyr, fordi slutresultatet er bedre og investeringen til kalibrering er mere retfærdiggjort jo dyrere udstyret er, men det er min klare påstand at inden for billede og surround, er investeringen i en ordentlig opsætning retfærdiggjort ganske langt ned i prisklasserne, i hvert fald for "den almindelige forbruger", der ikke lige selv har en tweaker gemt i maven. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 13 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål med hensyn til kalibrering af projektor.
Jeg har en Optoma HD72i projektor, som jeg har selv har kalibreret ved hjælp af en test-DVD. Jeg synes selv at billedet er rigtigt flot fra DVD afspilleren.
Jeg bruger også min projektor til at se TV på, og når jeg ser almindeligt SDTV er der ingen problemer. Når jeg ser HDTV er farvebalancen imidlertid lidt "skæv". Jeg har selvfølgeligt stillet på alt hvad der kan stilles på, men det bliver aldrig helt godt med farvebalancen.
Er det muligt for AV-Precision at kalibrere min projektor ind til HDTV? Vi kan selvfølgeligt ikke ringe til Canal Digital og bede dem om at sende testsignaler men er der andre muligheder? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Jeg har lige et spørgsmål med hensyn til kalibrering af projektor.
Jeg har en Optoma HD72i projektor, som jeg har selv har kalibreret ved hjælp af en test-DVD. Jeg synes selv at billedet er rigtigt flot fra DVD afspilleren.
Jeg bruger også min projektor til at se TV på, og når jeg ser almindeligt SDTV er der ingen problemer. Når jeg ser HDTV er farvebalancen imidlertid lidt "skæv". Jeg har selvfølgeligt stillet på alt hvad der kan stilles på, men det bliver aldrig helt godt med farvebalancen.
Er det muligt for AV-Precision at kalibrere min projektor ind til HDTV? Vi kan selvfølgeligt ikke ringe til Canal Digital og bede dem om at sende testsignaler men er der andre muligheder?
|
|
|
Hov, den her havde jeg lige overset. Spørgsmålet er om det overhovedet er "farvebalancen" der er problemet. Hvid-referencen er den samme for SD som for HD, dvs. D65. Der er imidlertid en smule forskel på farverummet, og nok så vigtigt på farvedekodningen. Disse ting kan ikke umiddelbart justeres som sådan i projektoren, den benytter dén farvedekodning der forventes alt efter signaltypen, dvs. HD til 720P og 1080i, og SD til 576i/p og 480i/p. Hvis din DVB-modtager opskalerer SD til HD, er det sandsynligt at farvedekodningen er forkert. Hvis du så har "kompenseret" for dette ved at justere farve-kontrollerne så dette "forkerte" signal ser mest rigtigt ud, så går det galt når du så rent faktisk sender "ægte" HD til den. At det ser rigtigt ud med både DVD og SDTV, men ikke HDTV, kan så netop igen skyldes at også din DVD-afspiller opskalerer til 720P, men uden at konvertere farvedekodningen til HD. Dette kan kontrolleres med DVE Pro, jeg mener ikke der er testbilleder til dette på DVE. På visse projektorer kan man vælge farvedekodning manuelt uafhængigt af input-opløsningen, netop på grund af dette issue, men det mener jeg ikke du kan med HD72. Nogle eksterne scalere kan løse problemet.
Mig bekendt findes der p.t. ikke signalgeneratorer til HD DVB som det bruges i Europa, i hvert fald i en prisklasse der er relevant for et firma som mit. En egentlig kalibrering af hele kæden er derfor ikke mulig p.t., men det vil være muligt at kalibrere separat for SD og HD signaler fra en anden kilde, og så kan det være man kunne blive klogere på hvad der foregår. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |