Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare jeg havde pengene til den.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjaa, hva kan man sige, det ser ikke værst ud ^^
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 26 August 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidlige rapporter meddeler at den kan holde følge med JL F113 hvad lydkvalitet angår, og det er subben der ovre på avsforum vippet DD18 ned af tronen for subjektiv lydkvalitet. Om det medfører riktighed er den nye Ultraen en helt unik kombination af lydkvalitet og mulige lydtryk. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Tidlige rapporter meddeler at den kan holde følge med JL F113 hvad lydkvalitet angår, og det er subben der ovre på avsforum vippet DD18 ned af tronen for subjektiv lydkvalitet. Om det medfører riktighed er den nye Ultraen en helt unik kombination af lydkvalitet og mulige lydtryk. |
|
|
nu er det jo ikke en stor opgave at lave en sub der lyder subjektivt bedre end en 18" servostyret gumpe bas der spiller med håndbremsen trukket. Men derfor bliver det alligevel spændende at høre om denne rent faktisk kan noget
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ManicMiner skrev:
Tidlige rapporter meddeler at den kan holde følge med JL F113 hvad lydkvalitet angår, og det er subben der ovre på avsforum vippet DD18 ned af tronen for subjektiv lydkvalitet. Om det medfører riktighed er den nye Ultraen en helt unik kombination af lydkvalitet og mulige lydtryk. |
|
|
nu er det jo ikke en stor opgave at lave en sub der lyder subjektivt bedre end en 18" servostyret gumpe bas der spiller med håndbremsen trukket. Men derfor bliver det alligevel spændende at høre om denne rent faktisk kan noget |
|
|
Bet you didn't see that one coming, ManicMiner!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Størrelse: Ca. 68,5 cm dyb x 52 cm bred x 59 cm høj
Den har jo høj WAF, kun ca. på størrelse med et 60cm køkkenskab. Kunne være man skulle overveje at skifte køleskabene ud. 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Størrelse: Ca. 68,5 cm dyb x 52 cm bred x 59 cm høj
Den har jo høj WAF, kun ca. på størrelse med et 60cm køkkenskab. Kunne være man skulle overveje at skifte køleskabene ud.  |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen, som har foretaget en Preorder hos L-sound i Norge?
Findes der virkelig ikke planer om at få en forhandler i Danmark?
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
|
|
|
De sælges kun over nettet, så om forhandleren bor i Danmark eller Norge er jo som sådan ligegyldigt. Det ser ud til at Lsound efterhånden har fået en stor del af kontinental Europa, så det er nok meget tvivlsomt at der kommer en dansk forhandler, hvilket også bare ville resultere i højere priser, da det danske marked er så lille. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
|
De sælges kun over nettet, så om forhandleren bor i Danmark eller Norge er jo som sådan ligegyldigt. Det ser ud til at Lsound efterhånden har fået en stor del af kontinental Europa, så det er nok meget tvivlsomt at der kommer en dansk forhandler, hvilket også bare ville resultere i højere priser, da det danske marked er så lille.
|
|
|
Ja, du har jo nok desværre ret...
Så lige at de dækker: Denmark, Finland, Norway and Sweden, Germany, Austria and Switzerland too, L-Sound
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er ikke PB13 voldsomt stor om man ser det i lys af ydelsen, klart, den er større end en lukket 12" microsub men så vil heller ikke den lille 12" komme i nærheden af at levere hvad PB13 kan.
Jeg har selv 2 små lukkede 12" og en stor portet 12" og når det kommer til at levere fysik så er den ene store alene bedre end de to små sammen. Det hænger også godt sammen med måleresultater hvor en stor portet i den dybeste bassen leverer ca 4x ydelsen af en lille lukket.
I Ultra 13s tilfelde er man også så heldig at man selv kan få bestemme formfaktoren, om den skal optage gulvplads eller højde. PC modellene, cylinderene har et rimelig lille fodaftryk men er til gengæld høje, choose your poison Personligt foretrækker jeg PC modellene fordi de er nemme at flytte rundt med, og de kan lægges ned på siden eller stå oppe uden at man behøver at tænke på om finishen bliver beskadiget. De er dog ikke for smukke og skal helst gemmes bagom en plante, højtaler eller en sofa. De store PB modellene ser derimod rimelig godt ud, og sist for et par dager siden havde jeg en nogle på besøg hos mig for første gang som var fuldstendigt overbeviste om at min PB12-Plus var et bord  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Nu er ikke PB13 voldsomt stor om man ser det i lys af ydelsen, klart, den er større end en lukket 12" microsub men så vil heller ikke den lille 12" komme i nærheden af at levere hvad PB13 kan.
Jeg har selv 2 små lukkede 12" og en stor portet 12" og når det kommer til at levere fysik så er den ene store alene bedre end de to små sammen. Det hænger også godt sammen med måleresultater hvor en stor portet i den dybeste bassen leverer ca 4x ydelsen af en lille lukket.
I Ultra 13s tilfelde er man også så heldig at man selv kan få bestemme formfaktoren, om den skal optage gulvplads eller højde. PC modellene, cylinderene har et rimelig lille fodaftryk men er til gengæld høje, choose your poison Personligt foretrækker jeg PC modellene fordi de er nemme at flytte rundt med, og de kan lægges ned på siden eller stå oppe uden at man behøver at tænke på om finishen bliver beskadiget. De er dog ikke for smukke og skal helst gemmes bagom en plante, højtaler eller en sofa. De store PB modellene ser derimod rimelig godt ud, og sist for et par dager siden havde jeg en nogle på besøg hos mig for første gang som var fuldstendigt overbeviste om at min PB12-Plus var et bord 
|
|
|
Hwaså, ManiskeMinearbejder der?
Banker basdjævelen ikke snart på igen?
Jeg mener at en PB13-Ultra nødvendigvis må banke boller i forhold til PB12 Plus....
Er der nogen der har hørt dem op imod hinanden?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør den så absolut : ) PB13 leverer, specielt i den dybeste bassen, langt mere end PB12. Jeg har jo så fundet ud af at for mig så er de dybeste frekvensene meget viktige. Jeg har så indset at en PB13 i fra 30hz og ned vil kunne levere mer end dobbelt så mange db som mine to SB12 og ene PB12 kan til sammen, og dermed så vil måske en sådan bedre tilfredsstille mine behov end de tre subwooferene jeg har i dag. Det er da mest fordi at det bidraget som de små leverer i den dybeste bassen er en dråbe i havet sammenlignet med hvad PB12'en leverer
Om finanserne tillader det kan det være at jeg bytter ud min PB12-Plus med en PC13 som jeg da vil plassere liggende bagom sofaen. Der vil den ikke kunne sees, men den vil så absolut kunne føles.
Til SB12'enes forsvar vil jeg sige at de fungerer udmærket til musik, jeg kører uden nogen form for rumkorrektion. Selv om jeg sikkert ville kunne justere mig frem til marginalt bedre lyd vha Behringeren så er jeg så fornøjd med lyden at jeg ikke helt riktig gidder pt. Til film fungerer de også udmærket.........så længe man passer på at ikke sammenligne de med PB12'ern 
Ack! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også ret tilfreds med mine 2 sb12'ere. Efter megen flytten rundt i stuen og de endelig der, hvor jeg (næsten) vil ha dem.
Og jeg havde en dd18 før __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Det gør den så absolut : ) PB13 leverer, specielt i den dybeste bassen, langt mere end PB12. Jeg har jo så fundet ud af at for mig så er de dybeste frekvensene meget viktige. Jeg har så indset at en PB13 i fra 30hz og ned vil kunne levere mer end dobbelt så mange db som mine to SB12 og ene PB12 kan til sammen, og dermed så vil måske en sådan bedre tilfredsstille mine behov end de tre subwooferene jeg har i dag. Det er da mest fordi at det bidraget som de små leverer i den dybeste bassen er en dråbe i havet sammenlignet med hvad PB12'en leverer
Om finanserne tillader det kan det være at jeg bytter ud min PB12-Plus med en PC13 som jeg da vil plassere liggende bagom sofaen. Der vil den ikke kunne sees, men den vil så absolut kunne føles.
Til SB12'enes forsvar vil jeg sige at de fungerer udmærket til musik, jeg kører uden nogen form for rumkorrektion. Selv om jeg sikkert ville kunne justere mig frem til marginalt bedre lyd vha Behringeren så er jeg så fornøjd med lyden at jeg ikke helt riktig gidder pt. Til film fungerer de også udmærket.........så længe man passer på at ikke sammenligne de med PB12'ern 
Ack!
|
|
|
Oki, lyder som et dejligt bekendtskab den PB13-Ultra. Har du hørt den?
Hvordan er PC13 i forhold til - performer den ligeså?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom frem af busken dem af jer som har hørt en PB13-Ultra...
|
Til top |
|
|