Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Design-tv fra Sony - ingen kabler på... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 November 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

På væggen ligner det en eksklusiv billedramme. Men KDL-EX1 er et HD-tv – bare helt uden det sædvanlige virvar af kabler fra de tilsluttede enheder.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1996&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Top fed skærm. Det er jo ren B&O (x10).
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt 10x federe end et B&O

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt 10x federe end et B&O

Så så Mr. B&O...ikke så mavesur nu, vel?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt
10x federe end et B&O

Har måske lidt svært ved at se hvordan det ligner alle fjernsyn på markedet. Det er innovativt og diskret. Helt sikkert
fremtiden inden for TV.

B&O har desværre endnu ikke indset at pointen med en fladskærm er at den ikke dominerer rummet... men lur mig om de
ikke meget snart vender kajakken.
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
butkus skrev:

Haha undskyld men det var nu ment med et glimt i øjet..  Nu er smag jo et vidt begreb, men jeg kan altså ikke se det specielle ved lige netop det fjernsyn.. For mit vedkommende er godt/fantastisk design når man smiler lidt hver gang man kigger på sit fjernsyn..

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
butkus skrev:
Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt
10x federe end et B&O

Har måske lidt svært ved at se hvordan det ligner alle fjernsyn på markedet. Det er innovativt og diskret. Helt sikkert
fremtiden inden for TV.

B&O har desværre endnu ikke indset at pointen med en fladskærm er at den ikke dominerer rummet... men lur mig om de
ikke meget snart vender kajakken.

Nu er det jo som sagt en smagssag og design er meget individuelt, men jeg synes bestemt at det er fedt at mit beovision 9 dominerer hele min stue.. Og jeg tænker seriøst flere gange om dagen når jeg går forbi det, at det er mega flot og lækkert.. Lidt perverst  ved det godt, men

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

AM-E skrev:
butkus skrev:

Haha undskyld men det var nu ment med et glimt i øjet..  Nu er smag jo et vidt begreb, men jeg kan altså ikke se det specielle ved lige netop det fjernsyn.. For mit vedkommende er godt/fantastisk design når man smiler lidt hver gang man kigger på sit fjernsyn..

Jeg synes B & O skal være stolte af sammenligningen. De har aldrig produceret en skærm med tilnærmelsesvis så godt design til en pris der bare ligner. !!! Så sammenligningen falder helt ud til Sonys fordel. B&O's design af fladskærme er når prisen tages i betragtning ringe, når prisen ikke tages i betragtningen er den godkendt men ikke mere.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

At påstå at det nævnte fjernsyn er 10x federe end et B6O, svarer til at man synes en skoda er federe end en ferrari

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
At påstå at det nævnte fjernsyn er 10x federe end et B6O, svarer til at man synes en skoda er federe end
en ferrari

Hvad har Sony gjort, siden de skal sammenlignes med Skoda

Forøvrigt synes jeg at der er meget mere Rolls Royce over B&O. Gennemført og lækkert designet, men stort og upraktisk

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
At påstå at det nævnte fjernsyn er 10x federe end et B6O, svarer til at man synes en skoda er federe end en ferrari

???

Designet på sonys TV er bedre end B&O's selv til samme pris. Når B&O nu er i så stor krise skyldes det i overvejende grad at de ikke har udviklet deres TV, og har sparet på design omkostningerne til nye tv i passende størrelser. Når Beovision 8 kom på markedet i for lille størrelse og for sent i elendigt design er det ikke sært at ingen gider købe det. Jeg står for at skulle skifte billedrørs tvet ud, men selv hvis BogO sætter deres på tilbud køber jeg et NAD, en Sony eller Panasonic for det tror jeg er bedre.

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
butkus skrev:

AM-E skrev:
[QUOTE=butkus]Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt 10x federe end et B&O

Jeg synes B & O skal være stolte af sammenligningen. De har aldrig produceret en skærm med tilnærmelsesvis så godt design til en pris der bare ligner. !!! Så sammenligningen falder helt ud til Sonys fordel. B&O's design af fladskærme er når prisen tages i betragtning ringe, når prisen ikke tages i betragtningen er den godkendt men ikke mere.

[/QUOTE)

Aaaargh, lad os nu lige spise brød til mester..En direkte sammenligning er lidt unfair da de kun lavet 2 fjernsyn i den prisklasse. Beovision 8 som er et plastic helved som det viste sony, og hvor designet er helt ude og skide. Det indrømmer jeg gerne.. Men deres beovision 6 er klasser  flottere end det viste sony, og design i verdensklasse

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Sendt: 05 November 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Forstår ikke helt udsagnet om frihed for kabler. Den omtalte 'BRAVIA 1080 wireless teknologi' understøtter kun 1080i. Hvis man ønsker at skærmen skal køre 1080p, og det gør man vel i disse full hd og Blu-ray tider, slipper man da ikke for et hdmi kabel til skærmen også.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:
Hermann. skrev:
butkus skrev:

AM-E skrev:
[QUOTE=butkus]Ja hvis man er vild med plastic og et fjernsyn der ligner alle de andre på markedet.. Så er det bestemt 10x federe end et B&O

[/QUOTE)

Aaaargh, lad os nu lige spise brød til mester..En direkte sammenligning er lidt unfair da de kun lavet 2 fjernsyn i den prisklasse. Beovision 8 som er et plastic helved som det viste sony, og hvor designet er helt ude og skide. Det indrømmer jeg gerne.. Men deres beovision 6 er klasser  flottere end det viste sony, og design i verdensklasse

Jeg spiser brød til men jeg er ikke imponeret af B og Os TV. Jeg synes Beocenter 2 er smart og veldesignet, men det mener jeg ikke deres TV er . Når jeg skal have et nyt TV og hvis jeg fokuserede på designet skulle det være helt glat og have så lille en dybde fra væggen som muligt.

Jeg er ikke B&O fan og køber næppe nogensinde noget fra dem, men de har flotte produkter som for eksempel Beocenter 2. 

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

Forstår ikke helt udsagnet om frihed for kabler. Den omtalte 'BRAVIA 1080 wireless teknologi' understøtter kun 1080i. Hvis man ønsker at skærmen skal køre 1080p, og det gør man vel i disse full hd og Blu-ray tider, slipper man da ikke for et hdmi kabel til skærmen også.

Og HDMI stikket har de så valgt at sætte på siden af TVét, så man ingen muligheder har for at skjule kablet.  Flot!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:
Acorn skrev:

Og HDMI stikket har de så valgt at sætte på siden af TVét, så man ingen muligheder har for at skjule kablet.  Flot!

Jamen det er sgu da genialt. Godt tænkt Sony.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 November 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:

Jeg forstår heller ikke udsagnet, men af lidt andre årsager.

Det største problemer er da vel, at det sikkert stadig skal have noget strøm eller hvad? Jeg har svært ved at få øje på friheden fra kabler.

Så kan det da godt være at man kan skjule strømkablet i en lækker alu-bakke, men der kunne man jo så alligevel have trukket de andre kabler også.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 November 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Flot, Sony!  Giv os en halvfærdig løsning, med 1080i og strømkabel.

Når man opfinder trådløs strøm, kan vi for alvor leve trådløst. Indtil da er der næsten ingen pointe i "trådløse" baghøjttalere og dette "vidunderlige" trådløse TV.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 06 November 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
butkus skrev:

Er du ikke også lidt utilfreds? Det er jo ikke AVI der står bag

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes