| Forfatter |
|
sound Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften antyder - problem med lyden fra dvdmaskinen(Denon DVD2800)
Jeg købte apperatet med det formål den også skulle bruges som almindelig cd afspiller - hvilke den egentligt også gjorde ganske udenmærket indtil jeg besluttede mig for at opgradere mit anlæg en del.
Fra den gamle HK AVI250 og Dali 450 stod jeg nu med en spritny HK AVR8500 og et sæt JBL 250ti jubilee. Nu var det som om min ellers udenmærkede DVD maskine ikke rigtigt magtede opgaven som CD afspiller længere. Lyden virker hård og rodet - især når der skrues lidt op. Ikke så behageligt i længden - faktisk ret irriterende.
Har prøvet at redde den ved køb af bedre kabler og vibrationsdæmpene fødder osv. Det har ikke haft den store effekt. Men sjovt nok spiller ganske fint i surround mode - det er vel egentligt også det den er bygget til. Beholder den også til den funktion.
Så nu er jeg på udkig efter en cd-afspiller som kan hvad min DVDmaskine ikke kan.
For at være ærlig er jeg lidt i tvivl om hvad der lige vil passe sammen med det grej jeg har. Jeg har gjort mig tanker om et mindre overkill. Noget i stil med den Proceed og Wadia 6 til salg her på hifi4all - spændene maskiner. Men som sagt skal det tilsluttes en surround forstærker som også har sine begrænsninger mht stereo.
Skal jeg spare pengene og købe mindre eller hvordan.
(kom gerne med foreslag til hvad jeg skal holde udkig efter)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de er begge lækre maskiner! Vær dog opmærksom på at der har vært ptoblemmer med Proceed og Mark Levison drev! De er ret svære og dyre at skaffe reservedele til!
Ifølge denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11853&K W=Raskolnikov
Ja det er nok meget overkill! Men hvis jeg havde råd....men så bliver du nød til at finde en bedre forstærker og så ruller bolden.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er forresten en Wadia til salg for 499$ på ebay.com jeg har dog aldrig prøvet at handle der, så jeg ved egentlig ikke hvor sikkert det er. Men det er da billigt!
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke meget kendskab til Wadia - men hvis den lyder som de ser ud
Er der nogle der har tjek på Wadia maskiner
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kender jeg ikke lige de JBLer, men har de ikke metaldome diskanter ligesom B&Werne.......?
Måske det er derfor, der er flere der ikke kan holde ud at høre på dem i længere tid.
Men prøv at se om du ikke kan låne en bedre cd-afspiller et sted fra, og se om det er dvdmaskinen eller højtalerne __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
morden Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du skriver "Surround mode" er det så når du benytter digital indgangen i din reciever? For så er det jo dennes konvertere der bruges, og da kan lyden selvfølgelig være en del anderledes.
Måske passer den lidt direkte (i mine øre anmasende) DENON lyd ikke særligt godt til resten af dit setup.
Og hvis du har metal dome diskanter kan det være en kombination, der gør det til for meget ifht. din smag. Jeg bryder mig f.eks. heller ikke om DENON/B&W kombinationen, i al fald ikke med den billigere DM6XX serie. __________________ moe
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
nu kender jeg ikke lige de JBLer, men har de ikke metaldome diskanter ligesom B&Werne.......?
Måske det er derfor, der er flere der ikke kan holde ud at høre på dem i længere tid.
Men prøv at se om du ikke kan låne en bedre cd-afspiller et sted fra, og se om det er dvdmaskinen eller højtalerne |
|
|
Jo, mine højtalere har metal diskant - (1"titanium dome)
Enhver der har har ellers har haft disse højtalere ved at de har tendens til at være lidt dominerende i de høje frekvenser. Især ved brug af grej der har lidt lys klang.
Så det er helt sikker at det er min dvd maskine der er kilde til problement og der skal lidt mere audiofil grej til i stedet før problemet er løst.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sound skrev:
tonyax skrev:
|
Men prøv at se om du ikke kan låne en bedre cd-afspiller et sted fra, og se om det er dvdmaskinen eller højtalerne
|
|
|
Jo, mine højtalere har metal diskant - (1"titanium dome) Enhver der har har ellers har haft disse højtalere ved at de har tendens til at være lidt dominerende i de høje frekvenser. Især ved brug af grej der har lidt lys klang. Så det er helt sikker at det er min dvd maskine der er kilde til problement og der skal lidt mere audiofil grej til i stedet før problemet er løst. |
|
|
Jep kender godt de JBL der..... der er et kendt problem med toppen på dem.... de diskanter er øretrættende at høre på og svære at få til at fungere i et setup
selvom du får en topklasse CD er det ikke sikkert du kan komme uden om problemet...
Jeg har en Rega CD den er absolut ikke øretrættende sådan en kunne jeg da godt foreslå dig at prøve.....
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sound skrev:
Jeg har ikke meget kendskab til Wadia - men hvis den lyder som de ser ud
Er der nogle der har tjek på Wadia maskiner
|
|
|
Prøv at maile Jensen på rail@pc.dk - han har en Wadia 861, og har ejet flere af dem, så han kan sikkert fortælle dig lidt om dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skifte højtaler...Tror ikke det hjælper meget at skifte CD.
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. modificer JBLérne med nye diskanter, f.eks ScanSpeak
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du beskriver det som om "problemet" er opstået efter du har skiftet forstærker og højtalere ud. Hvorfor er det så lige du er sikker på, at det skyldes DVD-afspilleren???
Mit bud er, at det er højtalerne der er problemet. 250TI er MEGET kendt for at diskanten er MEGET skinger og nærmest skærer i ørerne. Hvornår lærer JBL og andre (B&W....) at de skal droppe Deres elendige metaldiskanter???
Jeg står i øvrigt meget uforstående overfor folk der er betagede af 250TI. Ikke mig... Alle de gange jeg har hørt den, har det irriteret mig, at dens diskant får det til at isne ned af ryggen (på den dårlige måde). Man kan sikkert argumentere for, at både bas og mellemtone er ganske god.... ja.... men det lyder som om de spiller hver deres rum. Der er ingen sammenhæng. Og diskanten.... prøv at dæmpe den 6dB + 6dB ekstra over 10kHz. Så begynder det at lignen noget.
Og hvorfor skulle denne højtaler egentlig spille godt?? Den er rent faktisk bygget på billige standardenheder, som JBL har hentet fra lavpris-serierne. Men OK... det er da god forretning at sætte dem i et flot kabinet på størrelse med et køleskab, og så forlange 5 gange så meget for dem....
Mit råd.... drop alt om at give DVD-afspilleren skylden (selvom jeg er MEGET stor modstander af Denon). Find hellere nogle højtalere der ikke er kendt for at give isninger ned af ryggen og skære i ørerne! Eks. dine gamle DALI450, som jeg anser som en sand perle..... og som du selv skriver, så var der ingen problemer da du benytte dem.... først da metaldiskanten kom ind i billedet.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... Jeg har da B&W med metaldiskanter, men jeg kan slet ikke kende til nogen skinger eller skærende lyd.
Lytterummet har også en stor betydning. For få bløde møbler el. lign. kan også medføre en hård lyd. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
All4HIFI Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Du beskriver det som om "problemet" er opstået efter du har skiftet forstærker og højtalere ud. Hvorfor er det så lige du er sikker på, at det skyldes DVD-afspilleren???
Mit bud er, at det er højtalerne der er problemet. 250TI er MEGET kendt for at diskanten er MEGET skinger og nærmest skærer i ørerne. Hvornår lærer JBL og andre (B&W....) at de skal droppe Deres elendige metaldiskanter???
Jeg står i øvrigt meget uforstående overfor folk der er betagede af 250TI. Ikke mig... Alle de gange jeg har hørt den, har det irriteret mig, at dens diskant får det til at isne ned af ryggen (på den dårlige måde). Man kan sikkert argumentere for, at både bas og mellemtone er ganske god.... ja.... men det lyder som om de spiller hver deres rum. Der er ingen sammenhæng. Og diskanten.... prøv at dæmpe den 6dB + 6dB ekstra over 10kHz. Så begynder det at lignen noget.
Og hvorfor skulle denne højtaler egentlig spille godt?? Den er rent faktisk bygget på billige standardenheder, som JBL har hentet fra lavpris-serierne. Men OK... det er da god forretning at sætte dem i et flot kabinet på størrelse med et køleskab, og så forlange 5 gange så meget for dem....
Mit råd.... drop alt om at give DVD-afspilleren skylden (selvom jeg er MEGET stor modstander af Denon). Find hellere nogle højtalere der ikke er kendt for at give isninger ned af ryggen og skære i ørerne! Eks. dine gamle DALI450, som jeg anser som en sand perle..... og som du selv skriver, så var der ingen problemer da du benytte dem.... først da metaldiskanten kom ind i billedet.
ENIG !!...JBLérne er for spidse i diskanterne. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Der findes faktisk en original dæmpe-kreds som kan købes til disse højttalere, og ideen er ikke dårlig for den tager toppen af problemet!
Hvis der lige nøjagtigt er noget i denne højttaler der ikke er billige standard-enheder, så er det enhederne i netop Ti-seriens højttalere. De er så absolut ikke taget fra den billige serie - jeg ved ikke hvor du har gravet de oplysninger op henne, men forkerte er de ihvertfald. En ny 14" bas-enhed som i øvrigt har en egenvægt på knap 15 kilo koster 2700 kr. i løsvægt. (jeg har iøvrigt to liggende i løsvægt med defekt kantophæng - du kan jo få dem og lege med og se om du kan finde en hvilken som helst billigere JBL-højttaler som har samme enheder. Kan du, giver jeg første kasse af de grønne)
Jeg ved ikke om det skal vægtes som et surt opstød fordi du ikke kan lide JBL, men megen sandhed er der ihvertfald ikke i den påstand.
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på www.ebay.de og lav en søgning på JBL. Tit og ofte kan omtalte filter til diskanten findes der til en rimelig pris - den udretter mirakler på Ti250´eren! Når først der er styr på diskanten, er de absolut til at leve med.
Desuden skal det nævnes at JBL ´erne er følsomme over for lystklingende udstyr. AVR-8500 er en receiver der har megen vægt lagt i gengivelsen specielt i toppen og bunden, dvs. den kan godt virke lidt lys og med den karakteristiske "amerikaner-bas" dvs. lidt voluminøs og pumpet!
Og naturligvis har Denon DVD-2800 også sine begrænsninger - jeg har den selv stående og den er en smule lys i toppen når vi snakker cd-gengivelse. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
Ja ja - du vil have jeg skifter mine JBL`er til et sæt billige Dali 450. Så står jeg med JBL surround højtalere som selvfølgelig og har en skinger diskant - så skal de også lige skiftes ud osv osv........
Jeg vil gerne indrømme 250ti serien ikke er de perfekte højtalere. De er følsomme over for det grej der bliver spændt for, rummets akkustik osv.Men nu er der jo en grund til de er på markedet - ikk`.
Er der noget sted der bruges standard enheder så er det Dali 450 - bevares, de spiller da godt på deres egen måde, men at ligefrem mene de overgår JBL`erne er
måske at overdrive en del.
Til sidst tror jeg ikke der er nogle her der mener en Denon DVD2800 er den optimale signalkilde til JBL`erne når det gælder almindelig stereo.
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kig på www.ebay.de og lav en søgning på JBL. Tit og ofte kan omtalte filter til diskanten findes der til en rimelig pris - den udretter mirakler på Ti250´eren! Når først der er styr på diskanten, er de absolut til at leve med.
Desuden skal det nævnes at JBL ´erne er følsomme over for lystklingende udstyr. AVR-8500 er en receiver der har megen vægt lagt i gengivelsen specielt i toppen og bunden, dvs. den kan godt virke lidt lys og med den karakteristiske "amerikaner-bas" dvs. lidt voluminøs og pumpet!
Og naturligvis har Denon DVD-2800 også sine begrænsninger - jeg har den selv stående og den er en smule lys i toppen når vi snakker cd-gengivelse. |
|
|
Jeg ved mit setup ikke er optimalt - men det gør det alligevel rimeligt godt når jeg bruger det til surround. Der har jeg egentligt ikke problemer med lyden.
En ny CDafspiller løser måske ikke alle problemer men det kan vel næppe blive værre
Tak for tippet om det diskantfilter - vil prøve at undersøge det nærmere
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
All4HIFI skrev:
| Prøv at skifte højtaler...Tror ikke det hjælper meget at skifte CD. |
|
|
Jeg har ikke lige lyst til at sælge mine højtalere.
|
| Til top |
|
| |
sound Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
All4HIFI skrev:
| Evt. modificer JBLérne med nye diskanter, f.eks ScanSpeak |
|
|
Jeg tror ikke scanspeak har en diskant der passer. Hvis det var tror jeg det ville ødelægge det orginale look.
|
| Til top |
|
| |