| Forfatter |
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften, jeg har brug for noget assistance fra I hifi-guruer herinde :) jeg har lige fået anskaffet mig et par Cerwin Vega DC-15 og nu har jeg lidt problemer med min forstærker! Technics SA-DX750 den mister hurtigt kontrollen over bassen på mine højttalere hvilket medfører en noget upræcis lyd, som jeg er langt fra tilfreds med, desuden har den også en overload protection som rimelig hurtigt slår ind når jeg spiller godt op :) det er jo både godt og skidt ! men hvilken forstærker vil i anbefale mig til en omkring 2K ? har ikke det store budget efter at have købt de højttalere.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte lige at indskyde at jeg ikke var sikker på om det var analog eller digital dette emne skulle postes i, det skal også lige siges at jeg foretrækker en god stereo forstærker frem for en middelmådig surround reciever
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
| Glemte lige at indskyde at jeg ikke var sikker på om det var analog eller digital dette emne skulle postes i, det skal også lige siges at jeg foretrækker en god stereo forstærker frem for en middelmådig surround reciever |
|
|
det skulle have været under analog. men det går nok...
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe. Det burde nok have været under analog. - update: Spider(man) var hurtigere. 
Til 2 kilo er brugt nok den eneste udvej. Medmindre du kan overleve med at give 3.000 kr. for Nad's mest økonomiske model? Den hedder Nad C320BEE. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig på brugt markedet på disse sider hvis du skal have noget ordentligt for 2k. du kan også være heldig med dba, men noget brugt herfra er nok en bedre ide.
det er bare et spørgsmål om tålmodighed.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jannick... du er også så hurtig...
320bee leverer 50 ampere, den kan nok også gøre det.... men så hellere 3k på noget brugt herfra... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja har overvejet brugt, men er bange for at få noget uddateret udstyr som ikke lyder ordentligt, så bare kom med en masse bud på gode forstærkere, det vil gøre det noget nemmere for mig :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD 319 integreret forstærker (2x125W ell. 1x400w), den består af en NAD 216 og en NAD forforstærker. Dvs hvis du mangler effekt (hvilket jeg stærkt tvivler på) så kan du finde et 216 effektforstærker og brokoble begge så du får 2x400W 8ohm, når du får sparet nogle flere penge op.
En 319er burde kunne findes til en 2-3K (nyprisen var 5K)
En 317er (2x80w ell.1x240W, NAD 214 plus forforstærker) burde også kunne trække dem, da de ikke er de sværeste at trække, men pris forskellen er så lille mellem dem, så jeg ville tage 319eren. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|