| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at den nye Denon 2805 og 3805 har indbygget rumkorrektion. Jeg går ud fra at den ikke kan helt det samme som TacT's, dvs. at der næppe er korrektion for fejl i tidsdomænet, men er der nogen der har erfaring med den? Alene den frekvenskorretion jeg har hørt fra Pioneers revievere har virket ganske overbevisende.
Jeg har en Sony TA-E9000, som den i givet fald blot skulle afløse som forforstærker. Vil det være klogt, eller er det en nedgradering i lydkvalitet?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, der er ikke nogen der har bidt på krogen, så jeg prøver lige at omformulere mit spørgsmål:
Kan det betale sig at sælge min Sony surround forforstærker, for at købe Denon'en, bare på grund af rumkorrektionen?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vet intet om noen af forstærkerene, men jeg ville måske ventet på neste generasjon av Yamaha og Marantz som er lige rundt hjørnet. Det kan være at noe af de vil ha en digital indgang for sacd/dvda til en pris som man kan betale seg i fra?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg våger det ene øje, når der er tale om surround-recivere i den prisklasse, det vil sige omkring de 10 K, så vil jeg TRO at der er tale om en equalising funktion der selvfølgelig kan rette lidt op på nogle kosmetiske problemer samtidig med at der bliver indført nogle nye og måske langt værer. Jeg vil da også nok tro at den store fordel ved Denon'en er at den stort set selv kan indstille de forskellige parametre som du selv bliver nødt til med din Sony og det skulle så være argumentet for at skifte, men hvad det er vel engang at indstille og så nyde resten af tiden.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
citat fra anmeldelsen af Denon 3805 her på siden:
"Med en mikrofon ( se billedet ) tilsluttet kan forstærkeren selv justere kanalniveau, tidsforsinkelse, fase, højttalerstørrelse og frekvensgang. Herudover har receiveren også indbygget en 8 bånds parametrisk equalizer, som automatisk tilpasser gengivelsen til rumakustikken. Den parametriske equalizer kan selv finde de 8 vigtigste frekvenser, hvor der skal korrigeres og bestemme Q værdien (båndbredden) for korrektionen"
Det kan Sony'en ikke, heller ikke manuelt, så derfor synes jeg den er værd at overveje.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HURRA for Svend P, der er da en mand der forstår at læse indenad den havde jeg ikke lige set men den er jo også kun på forsiden 
Det virker som en rimelig avanceret tilpasning den kan tilbyde, det er godt gået i den prisklasse men computerkraft bliver jo billigere så også HURRA for det. Så må du bare ned i "klubben" og "låne" den med hjem for at høre om den også spiller godt.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Systemet skulle være meget lig Pioneer´s og det fungerer ganske glimrende. Til prisen tror jeg ikke der er grund til at være betænkelig...  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|