| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kender ikke lige så meget til TACT´s program, men har en gang hørt en ved en demonstreret med stor overbevisning.
Nu er det sådan at jeg godt kunne tænke mig at vide hvilken model TACT der er den billigste man kan købe til 2 kanals ?
Og hvilken model der er den billigste til surround ?
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
TACT RCS 2.0 var den første forforstærker med rumkorrektion, og den kan erhverves brugt for omkring 15000.
Jeg mener ikke den kan købes fra ny længere, og så er den billigste RCS2.2 til 31800 i HIfiklubben.
Link til TACT's forforstærkere: TACT
Bemærk desuden at der findes forskellige udgaver af de to forforstærkere, alt efter hvordan de er bestykket med A/D & D/A convertere.
Til surround skal du op i TCS modellen, og så er nyprisen nok omkring 50000 (det er et gæt, kan ikke huske det )
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiden er ved at løbe fra TacT rumkorrektion til de priser, efter min mening.
Det begynder at blive muligt at lave det samme via en PC. Man skal bare have en HTPC med ekstrernt lydkort. Så bliver rumkorrektionen foretaget af computeren, forudsat naturligvis man har den rette software installeret. Følg linket, og læg mærke til at han har fuld Tact opstilling. http://pcazeles.perso.cegetel.net/acxo.htm
Desuden har en del af Denon og Pioneers nyere suround recievere frekvenskorrektion, der ikke er nær så omfattende som TacT, men som i praksis fungerer ret overbevisende.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den løsning også kompensere i tidsdomænet?
(kigger lidt nærmere på det selv, men det er nemmere at spørge )
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan den såvidt jeg læser det. "Room impulse response" kalder de det. Ellers er det jo også bare en dum  frekvenskorrektion.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder sku spændende, nu har jeg downloadet baduljen, så skal jeg bare igang med at læse... 
Der mangler lige en uge med tre torsdage og kun regnvejr 
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har selv en TacT RCS 2.2x og har også haft en 2.0.
Det kan godt være at der er lavet software som kan gøre det samme, men så skal man jo anskaffe sig et super lydkort, og microfonen skal også være af hvis kvalitet.... om softwaret så er ligeså omfattene som TacT's tvivler jeg på, og D/A A/D konverter tror jeg heller ikke vil være i samme klasse, så jeg tror ikke lydkvaliteten er på samme niveau? men jeg har ikke prøvet det software, og jeg har heller ikke læst nogen test af det, så det er jo kun min personlige vurdering.
Udfra hvad jeg kan læse om det software, så kan det heller ikke styre en sub!! og det er ellers et stort plus i TacT 2.2x
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med dig Torben. Jeg tror der er forholdsvis lang vej inden PC'en når op på helt samme lydkvalitet som TacT'en. Men for den gennemsnitlige forbruger vil jeg mene at PC'en med et godt lydkort vil være tilstrækkelig. Det jeg har savnet er blot et prisbilligt alternativ til TacT.
|
| Til top |
|
| |