| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Nogen der kan beskrive Marantz's lyd sådan generelt, er det lyst klingende lyd, eller mørk osv? jeg er på jagt efter en ny cd-afspiller, og har kigget på marantz SA 8400, men afspilleren må ikke være for skinger/lys i toppen! hvad har i ellers af forslag, i den øvre prisklasse Max 15000kr!
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
marantz er kendt for deres meget bløde lyd, dvs ikke så klinisk, men mere behageligt. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har faktisk modsat erfaring med marantz, nemlig en irriterende og roddet diskant som er fyldt med s-lyde.. Men jeg har dog aldrig haft noget hjemme og lytte på, så jeg kunne sammenligne 100%.. Jeg har lyttet en del marantz i f.eks. www.sunaudio.dk og hjemme ved private, f.eks. en med Triangle Stratos NAIA højttaler.. samme billed alle steder.. Men jeg må dog sige at jeg snakker med en del som mener det må være kabler eller noget andet de steder jeg har lyttet, hvilket jeg jo ikke kan frasige mig.. Måske, måske ikke..
Men uanset, så køb aldrig ud fra hvad andre siger, og da slet ikke i den prisklasse.. smut ud og lyt selv, du er den eneste der kan sige om tingene passer dig.. :)
MvH. __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var jo 2 forskellige meninger, så må jeg nok hellere ud med lappe lytterne! ville ikke til det hvis folk mente det var lyst klingende produkter de lavede! men kom gerne med nogen flere meninger jo flere jo bedre!
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu kun tilslutte mig hvad tonyax siger, bløg og venlig lyd, lidt til den mørke side, men hvor meget anhænger af model.
Jeg har hørt DV3100, SR5200, CD 3000 OSE og PM 7200 i forskellige systemer, og det har alle den karakteristiske lyd i forskelig grad dog, men de er bestemt ikke lyse nogen af dem. __________________
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke noget af det Marantz jeg har lagt øre til siden 1987 der har har været lystklingende, Marantz er genrelt meget letflydende behagelig lyd der ikke gør nogen fortræd. . Men det gør så også af og til med udvalgt musik at der kan mangle lidt nosser over gengivelsen.
Men næsten alt Marantz er af god kvalitet i de forkelige prisgrupper, man går sjældent helt galt i byen ned det mærke. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det lyder da helt sikkert som noget jeg skal kigge nærmere på, virker da som om det er den lyd fra en cd-afspiller jeg jagter!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
marantz har generelt en meget behaglig lyd, med små tendenser til det mørke, med en lille glød, men når vi snakkker deres topafspillere, men nok mere deres dv serie, så er lyden forbløffende neutral, og dv8400 er ingen undtagelse.
personligt ville jeg nok se om jeg ikke kunne finde et godt tilbud på en dv maskine, det burde kunne lade sig gøre til de penge, og du vil få en afspiller med et perspektiv der sjældent gæster den prisklasse. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du med en dv maskine?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
dv serien er matantz highend, alle marantz forhandlere kan få det hjem, men de koster en del fra ny...
eller er sa11-s1 ikke noget dårligt valg, den kan nemt konkurrerer med de mindrer wadia afspillere.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa, sa11-s1 ser lækekr ud,er der nogen der ved hvad den sag koster i hårdt tjente danske kroner.?__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ca 30k....
men dv 12 s2 kan vist fåes for en 23 tykker i tapeconnection.... helt klart mit valg. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dv er det så dvd afspillere? er de ikke dårligere til almindelig cd gengivelse, tænker på løbeværk osv? den Sa 11-S1 ser godt nok lækker ud! men det lader da til at marantz er vejen frem for mig!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DV er en sacd afspiller, og en rigtig god en af slagsen..... jeg mener personligt at den nemt banker cdafspillere i samme prisklasse, men der er givetvis mange der er uenige....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder særdeles interessant, jeg må give den et lyt, mener audiovision i skive har en til at stå, på tilbud til 22000kr, det virker godt nok som solid kram!
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flex
Jeg er ejer af en DV 8300, som jeg er udmærket tilfreds med, den er hverken skinger el. lys i toppen egentlig meget behageligt at lytte til; den måtte dog gerne være lidt mere fast i bunden, kunne forestille mig SA 8400 lyder en del bedere, DV 8400 er klart forbederet med Hdam(eller hvad de nu hedder) moduler og kobber afskærmning af kabinettet o.s.v. jeg ville egentlig have købt DV 8400 men faldt over 8300 meget billigt brugt. mener at Tapeconnection har alle 3 maskiner stående.
Så det er bare med at komme afsted. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, jeg tænker ikke på sa8400  der er skam dv serien der spørges til... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
22500kr hos Audivision, 22888kr hos Tapeconnection med 14 dages returret og 3 års garanti
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alt den fine respons på mit spørgsmål, glæder mig til at komme ud og lytte på noget marantz! endnu engang tak for hjælpen, det er jo altid rart at høre andres meninger om det!
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |