Netradio er åbenbart kommet for at blive, hvilket forskellige muligheder for tilkobling mellem PC og steroanlæg på markedet vidner om (senest B&O)
Det påstås at de fleste børnesygdomme overstået, betjeningen og opsætning er blevet simpelt, og udstyret kan bruges til mere end blot netradio.
Sammensmeltningen mellem imellem de enkelte enheder i hjemmet og internettet er altså blevet en realitet, vi skal forholde os til.
Nu er jeg i den situation, samme med det meste af af befolkningen, at jeg aldrig hørt netradio over et kvalitetsanlæg, og kun meget lidt på DR.dk over computeren højtaler.
Det er mig komplet umuligt at vurdere, hvorvidt det på nuværende tidspunkt er relevant at bruge kræfter og energi på at installere et udstyret.
Som det er nogle bekendt, er jeg yders tilfreds med lydkvaliteten fra DAB, når det vel og mærke sendes i den højeste rate der er muligt, men der slutter min erfaring også, med det digitale medie.
Jeg ved godt, hvad en sælger vil sige og mene, så ham gider jeg ikke lige at spørge.
Derfor spørger jeg istedet om, hvilke erfaringer i har på nuværende tidspunkt, når talen falder på netradio, -med forventning om at få nogle gode svar, der kan bruges konstruktivt, nu og senere.
- Hvilket udstyr bør jeg kigge efter, med henblik på bedste lydkvalitet
- nemmeste betjening
- nemmeste opsætning
- Kan jeg forvente en tilsvarende kvalitet på netradio?
- kan man nemmer høre "vesterhavets susen" når det høres over det store anlæg?
-falder kanalerne helt eller er der enkelte dropouts ud?
- virker det generelt driftsikkert eller kan det bliver bedre,
- er udvalget af musik tilfredstillende
- hvor mange er betalingskanaler?
- hvad betaler man for?
- kan man søge efter en bestemt kunstner, der måske spilles netop nu et eller andet sted?
-er det kun enkelte genre som sendes i en god kvalitet?
- er hjemmesiderne nemme at bruge og finde rundt i?
er der tilstrækkeligt information om kunsteren og musikken der spilles?
-kan man kopiere musikken eller udsendelserne?
-er det lovligt at kopiere hvis man kan.