Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige købt en brugt rega planet, problemet er at den skratter når den spiller. Er der nogen der ved hvad det skyldes, eller evt hvordan man kan løse problemet? Det sker både på analog og digital udgangene __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
jeg har lige købt en brugt rega planet, problemet er at den skratter når den spiller. Er der nogen der ved hvad det skyldes, eller evt hvordan man kan løse problemet? Det sker både på analog og digital udgangene
|
|
|
Hvis du kan beskrive denne 'skratten' lidt nærmere - vil der være større chance for, at nogen kan hjælpe dig med problemet...
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 06:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
som om der er en løs forbindelse et sted, mest tydelig i diskanten og generelt i mest i starten af en sang
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
som om der er en løs forbindelse et sted, mest tydelig i diskanten og generelt i mest i starten af en sang |
|
|
Kan du høre om laseren har problemer med at afslæse cd'en? Læg øret ned til drevet og lyt efter mekanikken. Gør det uden lyd på...eller ved meget lavt niveau. Hvis maskinen arbejder på højtryk for overhovedet at læse...kunne laseren trænge til en rensning. Det kan gøres med en vatpind og (meget lidt) isopropylalkohol. Aftør straks med den anden ende af vatpinden. Rens laseren under alle omstændigheder! (Det er en god idé altid at efterlade afspilleren med en cd i, så støvet ikke daler ned på laserpickup'en).
Har du tjekket dine stik? "Skratter" det i begge kanaler?
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er hele tiden mens den spiller vil jeg som det første kontrolere at den lille pade hat der stikker op igennem låget følger med rundt og at den køre runde uden at give modstand.
havde selv en planet inden den blev erstattet af storebror, min datter pillede en dag ved maskinen mens den spillede og det gav en tilsyneladende sjov lyd for det gentog sig et par gange mens jeg var på vej ind i stuen i fuld 4 spring det viste sig at den lille padde hat var rigtig sjov at pille ved når den drejede rundt. og det giver skrat i beggekanaler og i hele freq båndet.
Håber det hjælper __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ingen problemer med noget af det andet der er sat til. Men tanken har da strejfet mig at laseren er røget. Den lile paddehat der stikker op kører fint rundt, men den er dog ikke helt lige
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
der er ingen problemer med noget af det andet der er sat til. Men tanken har da strejfet mig at laseren er røget. Den lile paddehat der stikker op kører fint rundt, men den er dog ikke helt lige |
|
|
|
Til top |
|
|
mictor001 Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=brasch]
jeg har lige købt en brugt rega planet, problemet er at den skratter når den spiller. Er der nogen der ved hvad det skyldes, eller evt hvordan man kan løse problemet? Det sker både på analog og digital udgangene
Ring til Bent 7025 3009.
Mvh
|
Til top |
|
|
jimmyhp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 04 August 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en planet afspiller, ved mig var der problemer med rca udgangene bagpå. Det ordnede jeg ved at sætte en større skrue i til at holde udgangene på bagsiden, men stadig lidt træls at skulle lave noget ved sit grej til flere tusind kroner.. byggekvaliteten er ikke lige i top, men lyden fejler intet til prisen i mine ører..
|
Til top |
|
|