| Forfatter |
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ved at man kan bruge en iPod Touch som remote sammen med iTunes over Wifi, og på den måde styre sin musiksamling på PC'en... Men vil det også fungere hvis man vil køre har iTunes Server kørende på en NAS? (fx. en QNAP)
Jeg ejer ingen af delene, så har ikke mulighed for at teste det... Men overvejer at investere i det... Det var lidt mere som et alternativ til Squeezebox....
/Carsten __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers skulle du tage et kig på http://www.artora.com/
Et nyt anlæg der med en lille plug-in til iPod eller mobiltelefonen sender musikken via Bluetooth til forstærkeren. Også mellem forstærker og højttalere foregår det via Bluetooth.
God jagt!
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det iPod-interface'et jeg var interesseret i... Bla. 3.5" touchskærm, kontra Squeeze-remotens 2.4 "...
Og jeg mener at høre alarmklokker bimle, når jeg tænker Blåtand og trådløs overførsel af musik...  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
danish Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 04:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Hej
Jeg ved at man kan bruge en iPod Touch som remote sammen med iTunes over Wifi, og på den måde styre sin
musiksamling på PC'en... Men vil det også fungere hvis man vil køre har iTunes Server kørende på en NAS? (fx. en
QNAP)
Jeg ejer ingen af delene, så har ikke mulighed for at teste det... Men overvejer at investere i det...Det var lidt mere som
et alternativ til Squeezebox....
/Carsten |
|
|
CKN,
Dette er måske svaret på dit spørgsmål:
https://www.computeraudiophile.com/node/877
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Og jeg mener at høre alarmklokker bimle, når jeg tænker Blåtand og trådløs overførsel af musik...  |
|
|
Du har så meget ret - bluetooth er aldrig blevet en rigtig voksen teknologi. Mange vil sikkert sige at det virker fint, men alle har jo oplevet at de
liiiige skal genstarte noget, eller parre tingene igen for at det virker.... og hvis du er vandt til Apple, så kan du ikke acceptere dette (det er nok fint
til Windows folket, der jo er vandt til at genstarte dagligt....)
Jeg har haft en ekstern harddisk koblet på mit netværk (wlan), som iTunes brugte som musik bibliotek - herfra kunne jeg streame til mit Apple TV
(wlan) og styre det med min iPhone (iPod Touch er det samme) - problemet opstår når jeg skal streame HD video. wlan stream fra harddisk til
maskine, videre til Apple TV - samtidig med at der er andre maskiner på netværket inkl. iPhonen som styrer det hele...det hakker. Men musik gik
fint. __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 31 December 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til orientering kan man også bruge en iPod Touch til at styre Squeezecenter/box.. Fungerer på fuldstændigt samme måde som Remote til iTunes, og
der vil det da i hvert fald virke med NAS..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Til orientering kan man også bruge en iPod Touch til at styre Squeezecenter/box.. Fungerer på fuldstændigt samme måde som Remote til iTunes, og der vil det da i hvert fald virke med NAS..
//Allan |
|
|
Ja, efter lidt research har jeg også fundet ud af det... Nogen der ved om man kan kan klare sig kun med squeezebox-recieveren og en iPod Touch? Altså helt lade være med at købe Squeezebox-remoten? __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
Alland skrev:
Til orientering kan man også bruge en iPod Touch til at styre Squeezecenter/box.. Fungerer på fuldstændigt
samme måde som Remote til iTunes, og der vil det da i hvert fald virke med NAS.. //Allan |
|
|
Ja, efter lidt research har jeg også fundet ud af det... Nogen der ved om man kan kan klare sig kun med squeezebox-recieveren og en iPod
Touch? Altså helt lade være med at købe Squeezebox-remoten? |
|
|
Uden at være helt sikker, vil jeg umiddelbart mene nej.. Jeg tror ikke du kan lave de grundlæggende netværksindstillinger uden at have
Controlleren.. Men du kan gøre det med en SB Classic, der jo er noget billigere end Duet.. Og så med display..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan man med Sonos bruge en iPod Touch eller en iPhone istedet for en controller og man får vist alle funktionerne plus en noget lettere navigering
|
| Til top |
|
| |