Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Readynas + ??? Squeezebox eller Sonos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mja-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Efter en del research på nettet er jeg fortsat i tvivl om hvilket setup, som jeg skal gå efter.

Jeg har anskaffet en Readynas duo, som skal forbindes med min trådløse router så alle PC'er i huset kan få adgang til den (musik, fotoalbum etc.) Samtidig skal det være muligt at afspille musikken fra Readynas'en på stereoanlægget i stuen.

Så vidt jeg kan se, vil Squeezeboz Duet fint kunne klare dette. Problemet er bare, at jeg bedre kan lide Sonos remote end SB remoten. Men jeg kan ikke lure hvad jeg skal bruge for at etablere forbindelsen mellem Sono remoten med hhv. readynas'en og med stereoanlægget? Det skal lige nævnes, at readynas'en ikke skal stå i nærheden af stereoanlægget.

Nogen gode forslag?

Michael

Til top Vis mja-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mja-dk

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej mja-dk

Som jeg har forstået det så skal Sonos være forbundet til et kablet netværk. Men kun med én af enhederne (uanset hvor mange Sonos bokse du køber). Så hvis du ikke har et netstik lige ved anlægget, kan du istedet købet en Sonos ZoneBridge. Denne kan placeres lige ved din trådløse router (eller hvor det nu er praktisk. Bare den kan forbindes med et netkabel).

Al kommunikation mellem Sonos enhderne foregår så via dens eget trådløse netværk. Så din ZonePlayer (den som skal forbindes til anlægget) henter trådløst musikken fra ReadyNAS (via ZoneBridge). Remoten bruger også Sonos netværket til at få en liste over al din musik. Sonos eget netværk er stort set selvkonfigurerende.

Det skal nævnes at jeg ikke selv har Sonos herhjemme. Men jeg står selv og overvejer om det (eller SB) er en løsning hjem til, og har derfor brugt meget tid på at læse på lektieren.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

mja-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Vil det sige, at Sono's Zoneplayer har samme funktion, som SB reciever? Hvis ja, er der alternativer til ZonePlayer'en, som er billigere?

Michael

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Alternativt så kan både Squeezebox og Sonos styres af af en iPhone eller iPod Touch, i stedet for deres egne fjernbetjeninger...

Jeg satser selv på at investere i Squeezebox og måske senere en iPod Touch...

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

mja-dk skrev:

Vil det sige, at Sono's Zoneplayer har samme funktion, som SB reciever?

Præcis.

Sonos remote kan ikke bruges til andet end deres eget system. Så hvis du rigtig gerne vil have deres remote, så er du nødt til at køre rent Sonos.

Som skrevet, så kan du også bruge en iPod Touch (eller iPhone) til at styre flere forskellige producenters apparater.

Med hensyn til billigere løsninger, så kan jeg desværre ikke komme i tanke om noget der er billige og sammentidigt har et menusystem som ikke kræver at TV'et er tændt.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

mja-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ah, OK. Det var det, jeg havde brug for at vide. Mange tak for hjælpen. Det bliver nok SB Duet, for Sono bliver lige en tand for dyrt.

Michael

imac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

mja-dk skrev:

Ah, OK. Det var det, jeg havde brug for at vide. Mange tak for hjælpen. Det bliver nok SB Duet, for Sono bliver lige en tand
for dyrt.

Michael

Hej

Sonos kan med fordel købes i england. Pga. kursen er der en (ret) stor del at spare. Søg her på sitet eller på www. recordere.dk for at se hvilken
forhandlere der er erfaring med.

Har selv haft SB, men har nu Sonos. Sonos er noget mere brugervenligt, men selvfølgelig ikke lige så åbent som SB. Men vil man bare have
noget der fungerer ud af boksen og bare vil lytte til musik er SONOS efter min overbevisning en bedre løsning. En ZP90 med en Ipod touch er en
god og rimelig prissat løsning.

MVH

Tommy
Til top Vis imac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes