Emne: Probs ang. Netradio/FLAC på SB Duet ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
per_folmann Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har et problem med min nye Logitech Squeezebox duet,
Jeg er endelig kommet i kontakt med min NAS, som også har været et problem,
Men nu er der opstået det nye problem, at jeg ikke kan afvikle internet radio, og afspille FALC filer samtidigt, altså på samme netværk tror jeg nok, problemet opstod først da jeg satte min NAS op til at afvikle squizecenter, og det var efter at jeg havde oprettet en konto på www.mysqueezebox.com.
Inde på squizecenter (NAS) under indstillinger og fagbladet SqueezeNetwork, kan jeg ikke ændre adgangskoden til mysqueezebox.com, hver gang jeg taster adgangskoden og trykker på gem, sætter den selv en anden kode ind, som den selv laver, måske er det derfor at jeg ikke kan komme på internet radio, når jeg kan komme på NAS, det er son om det er 2 forskellige netværk. Når jeg kan høre internetradio, giver mit squizecenter (NAS) den meddelelse at der ikke er tilsluttet en afspiller!
Jeg stiller lige et par spørgsmål op:
1. Skal man både have en konto på www.mysqueezebox.com og så have squizecenter installeret på i mit tilfælde på NAS, for at kunne afvikle internetradio og FLAC filer?
2. Kan jeg ikke nøjes med at konfigurere internetradio på via squizecenter på min NAS, og derved slippe for at have en konto på www.mysqueezebox.com, det er ikke særlig brugervenligt at kunne konfigurer 3 steder inkl. Kontrolleren.
3. Hvis jeg kan undvære en konto på www.mysqueezebox.com, hvordan sletter jeg den så, kan simpelthen ikke finde det nogen steder.
4. Hvad gør jeg for at få både internetradio, og FLAC filerne til at køre på samme netværk, eller hvad der er galt?
Det skal nævnes at jeg kun har den ene DUET løsning.
Pyha, jeg syntes godt nok det er en hård omgang at få det op at køre optimalt,
Jeg har brugt rigtig mange timer på det nu, er det normalt?
Håber i kan hjælpe, har hårdt brug for hjælp
Venligst
Per __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 25 Februar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
kan du måske uddybe lidt hvad du mener med at "at jeg ikke kan afvikle internet radio"?
vh
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar!
Det er som om hvis jeg slukker for den, eller der er softweareopdateringer, så skifter den netværk, og er opsætningen en anden(ved ikke om det er opdateringen der gør det alene)
hvis jeg så vil høre nertradio, så kan den godt se eks. DR P3, men skriver at den ikke kan afspille da den ikke kan komme i kontakt med signalet, hvis jeg så resetter fjernbetjæningen, kobler på netværket igen, så er opsætningen som fra start, og jeg kan afspille netradio,
men så kan jeg pludselig ikke komme i forbindelse med min Netgear NAS DUO,
det var ikke noget problem inden jeg fik squizecenter instaleret på min NAS
ved ikke lige hvad der sker __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har må erkende at det er alt for kompliceret til at jeg vil bruge mere tid på det,
Har brugt ca. 30 timer på at få det op at køre uden held, og orker ikke mere!
Jeg vil derfor benytte mig af el gigantens 14 dages returret, og returnere den i morgen.
er træt af konstant at opdatere, læse manualer, forbinde til netværk, registrere på nettet, genstarte, konfigurere og resætte.
Skifter måske til SONOS!
Tak til dem der hjalp og kom med gode råd
__________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den fagre nye verden ikke altid lige let tilgængelig  Men det er den gode gamle "mekaniske" nu heller ikke - jeg har en Linn LP12 pladespiller, her er justeringsmanualen på 58 tætskrevne og illustrede sider - heller ikke lige at gå til for "almindeligt dødelige".
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn, dejlig pladespiller
jeg kan rimeligt meget med en computer, men når det kommer til netværk er jeg ikke lige den hurtigst knallert på havnen, syntes i øvrigt at squize box ikke er særlig brugervenligt, bla. med konfikurering 3 forskelige steder, det var fedt de få øjeblikke det virkede, så måske sonos er løsningen, da det skulle være mere brugervenligt __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_folmann skrev:
| ... Har brugt ca. 30 timer på at få det op at køre uden held, og orker ikke mere! ... |
|
|
Jeg forstår så udmærket din frustration, Har selv været der dengang jeg selv startede med SB Duet. Jeg vil mene at jeg ikke havde glæde af den endsige kunne bruge den i de to første måneder jeg ejede den. Hvad der endeligt løste problemerne aner faktisk ikke, men jeg tror det har en del med firmwareversionen at gøre, for det var efter en opdatering den begyndte at virke. Her i denne tråd fylder mine frustrationer en del:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65349
og senere holdt den igen op med at virke - pga. automatisk opdatering af firmware som ikke umiddelbart understøttedes af den version af SB server som var installeret på min NAS. Det løste Synology dog heldigvis kort tid efter, men jeg nåede da at runde SSODS i nyeste version inden da og det er altså at gå på tynd is for mig, for der er noget Linux-kode-noget der skal tastes ind og da jeg ikke aner en brik om det måtte jeg bare slavisk følge den (heldigvis grundige) vejledning jeg fandt et sted og håbe på at det virkede:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78763
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er din NAS fuldt kompatibel med Squeezecenter-softwaren? Hvilken NAS har du?
Her i huset kører DUET, CLASSIC og BOOM uden problemer, men jeg afvikler så også altid Squeeezecenter fra PC.
Du BURDE kunne nøjes med kun 1 konto som jeg husker det.
Havde du boet tættere på havde jeg nok kunnet afse en eftermiddag til at få det til at virke. Jeg tør næsten garantere dig at det er din NAS der volder problemer. Har du prøvet at installere Squeezecenter på en RIGTIG PC bare for at se at afspilleren virker som den skal?
Jeg håber du giver den en chance mere for det er lækkert når det kører...
GOOD LUCK!  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
per_folmann Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Tak for gode råd og erfaringer, men jeg har netop tilbageleveret den og fået alle pengene tilbage hos elgiganten, unden problemer, god service, og jeg føler mig lettet.
Næste step bliver SONOS, som skal afvikle FLAC filer fra min NAS DUO, og selvfølge masser af internetradio, jeg syntes også det er fedt med multirumssystemer, kunne bare ikke mere med SB,
så hellere smide nogle flere penge efter det, og få noget der er mere driftsikkert og brugervenligt,
jeg har aligevel ikke brugt penge på HI-FI i 12 år, så mon ikke det går __________________ Venligst
Per
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|