Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Suite 2.5 - Hvad bør de koste? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Kigger på nye (brugte) højttalere til surround. Har kig på Dali Suite 2.5 komplet sæt med fronter, bag og center .

Der er et sæt på dba.dk til kr. 6.000 i kirsebær omtrent 2½ år gamle, er det billigt/dyrt/ok eller hur?

Til top Vis wizz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wizz

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

wizz skrev:

Kigger på nye (brugte) højttalere til surround. Har kig på Dali Suite 2.5 komplet sæt med fronter, bag og center .

Der er et sæt på dba.dk til kr. 6.000 i kirsebær omtrent 2½ år gamle, er det billigt/dyrt/ok eller hur?

Jeg er bange for det er solgt.

Jeg mener bestemt det er Schrammel herinde fra der har det til salg, og jeg har snakket med ham omkring dem, og han har solgt dem. Ville ellers gerne selv have haft dem
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har umiddelbart mulighed for at købe et sæt (der ikke er solgt endnu), men hvad er en rimelig pris???

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Nogle gode ideer til hvor jeg kan finde ud af, hvad sådan et sæt Dali Suite 2.5 kostede som nye for ca. 2½ år siden??? Måske nogen her der ved det? Det kunne jo give mig en ide om hvorvidt tilbudet er godt eller ej? Jeg kan ikke finde historiske prisdata nogle steder...

Kanonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Her kan du se sidst-kendte nypris på dem:

Copy+paste: http://www.hifiklubben.dk/archiv.asp?id=1|p|8|8|1687|pdetail

Til top Vis Kanonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanonen

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Oho... snedigt. Mange tak for det. Der kan jeg se, at et komplet sæt Dali Suite har stået i kr. 10.895,-

Jeg ved ikke præcis hvor min grænse går, men jeg synes at brugte højttalere som er mindst 2½ år gamle, bør ligge under det halve af nyprisen. Det er svært at vurdere præcis med Dali, hvor der ikke rigtig eksisterer "markedspris". Mange fabrikater sælges jo med 30-50% rabat direkte fra forhandleren når der kommer nye modeller (sådanne eksempler ses p.t. på SA, Avanca og Audiovector), det lader bare ikke til at være tilfældet med Dali.

Hmmm... holder mig nok til min første ide, og køber nogle nye (udgående modeller) af Avance eller Audiovector.

Tak for hjælpen med link til historiske Dali priser - lækkert med lidt afklaring!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

2½ år gamle højtalere i den billigere ende skal da ikke kun koste det halve af nyprisen - især ikke når det er af eftertragtet fabrikat.

Levetiden for højtalere er vel omrking 20år, så jeg ser ingen grund til at de skal koste mindre end 60-75% af nyprisen.

Der har aldrig været rabatter på Dali, fordi de kun sælges gennem Hifiklubben. Baggrunden for de rabatter du nævner er jo også bare at grundprisen er sat alt for højt, så folk kan få den rabat de håber på. 

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hmmm... jeg vil sige, at det er svært at finde ud af hvad Dali bør koste i forhold til andre højttalere på markedet, fordi HIFI klubben har eneret på forhandling.

Den slags synes jeg ikke specielt godt om. Som oftest betyder det, at man betaler for meget, men jeg aner ikke om det er tilfældet med Dali. Jeg har i stedet bestilt et nyt sæt Avance, som jeg synes vældig godt om. Det har jeg gjort fordi jeg der kan få den lyd jeg synes om til en fornuftig pris, hvilket kneb lidt mere med Dali...

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

bare du er tilfreds det er syv og sidste det vigtigste

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Wizz

Fordelen ved Dali er at de taber ikke værdien så hurtigt og så meget som andre mærker, det er efter min mening en fordel, hvis man køber nyt, og sælger igen om nogle år. Desuden mener jeg bestemt ikke Dali er prissat for højt, for man bliver bestemt ikke snydt, man får helt afgjort hvad man betaler for, hvilket er sjældent efter min mening.

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

wizz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jep, jeg er glad (tror jeg da, men har ikke fået de bestilte højttalere endnu).

Omkring Dali kan jeg godt se fordelen ved, at de ikke taber så meget i pris. Men jeg synes at både SA og Avance giver mere kvalitet for pengene, når først prisen er handlet ned. Og sammenligner men vejl. udsalgspriser, giver Dali da kvalitet for pengene. Det synes jeg bare ikke de gør i samme grad, når de holdes op mod de priser man rent faktisk kan købe de mange andre mærker til, hvis man er tålmodig - og fræk som en slagterhund...

Og her har vi så et andet problem, for det er selvfølgelig noget pjat, at prisen på mange højttalere fra start sættes for højt, når alle forhandlere alligevel vil sælge dem billigere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes