| Forfatter |
|
wizz Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kigger på nye (brugte) højttalere til surround. Har kig på Dali Suite 2.5 komplet sæt med fronter, bag og center .
Der er et sæt på dba.dk til kr. 6.000 i kirsebær omtrent 2½ år gamle, er det billigt/dyrt/ok eller hur?
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wizz skrev:
|
Kigger på nye (brugte) højttalere til surround. Har kig på Dali Suite 2.5 komplet sæt med fronter, bag og center .
Der er et sæt på dba.dk til kr. 6.000 i kirsebær omtrent 2½ år gamle, er det billigt/dyrt/ok eller hur? |
|
|
Jeg er bange for det er solgt. Jeg mener bestemt det er Schrammel herinde fra der har det til salg, og jeg har snakket med ham omkring dem, og han har solgt dem. Ville ellers gerne selv have haft dem
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har umiddelbart mulighed for at købe et sæt (der ikke er solgt endnu), men hvad er en rimelig pris???
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gode ideer til hvor jeg kan finde ud af, hvad sådan et sæt Dali Suite 2.5 kostede som nye for ca. 2½ år siden??? Måske nogen her der ved det? Det kunne jo give mig en ide om hvorvidt tilbudet er godt eller ej? Jeg kan ikke finde historiske prisdata nogle steder...

|
| Til top |
|
| |
Kanonen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du se sidst-kendte nypris på dem:
Copy+paste: http://www.hifiklubben.dk/archiv.asp?id=1|p|8|8|1687|pdetail
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oho... snedigt. Mange tak for det. Der kan jeg se, at et komplet sæt Dali Suite har stået i kr. 10.895,-
Jeg ved ikke præcis hvor min grænse går, men jeg synes at brugte højttalere som er mindst 2½ år gamle, bør ligge under det halve af nyprisen. Det er svært at vurdere præcis med Dali, hvor der ikke rigtig eksisterer "markedspris". Mange fabrikater sælges jo med 30-50% rabat direkte fra forhandleren når der kommer nye modeller (sådanne eksempler ses p.t. på SA, Avanca og Audiovector), det lader bare ikke til at være tilfældet med Dali.
Hmmm... holder mig nok til min første ide, og køber nogle nye (udgående modeller) af Avance eller Audiovector.
Tak for hjælpen med link til historiske Dali priser - lækkert med lidt afklaring!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
2½ år gamle højtalere i den billigere ende skal da ikke kun koste det halve af nyprisen - især ikke når det er af eftertragtet fabrikat.
Levetiden for højtalere er vel omrking 20år, så jeg ser ingen grund til at de skal koste mindre end 60-75% af nyprisen.
Der har aldrig været rabatter på Dali, fordi de kun sælges gennem Hifiklubben. Baggrunden for de rabatter du nævner er jo også bare at grundprisen er sat alt for højt, så folk kan få den rabat de håber på. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... jeg vil sige, at det er svært at finde ud af hvad Dali bør koste i forhold til andre højttalere på markedet, fordi HIFI klubben har eneret på forhandling.
Den slags synes jeg ikke specielt godt om. Som oftest betyder det, at man betaler for meget, men jeg aner ikke om det er tilfældet med Dali. Jeg har i stedet bestilt et nyt sæt Avance, som jeg synes vældig godt om. Det har jeg gjort fordi jeg der kan få den lyd jeg synes om til en fornuftig pris, hvilket kneb lidt mere med Dali...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizz
Fordelen ved Dali er at de taber ikke værdien så hurtigt og så meget som andre mærker, det er efter min mening en fordel, hvis man køber nyt, og sælger igen om nogle år. Desuden mener jeg bestemt ikke Dali er prissat for højt, for man bliver bestemt ikke snydt, man får helt afgjort hvad man betaler for, hvilket er sjældent efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
wizz Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, jeg er glad (tror jeg da, men har ikke fået de bestilte højttalere endnu).
Omkring Dali kan jeg godt se fordelen ved, at de ikke taber så meget i pris. Men jeg synes at både SA og Avance giver mere kvalitet for pengene, når først prisen er handlet ned. Og sammenligner men vejl. udsalgspriser, giver Dali da kvalitet for pengene. Det synes jeg bare ikke de gør i samme grad, når de holdes op mod de priser man rent faktisk kan købe de mange andre mærker til, hvis man er tålmodig - og fræk som en slagterhund...
Og her har vi så et andet problem, for det er selvfølgelig noget pjat, at prisen på mange højttalere fra start sættes for højt, når alle forhandlere alligevel vil sælge dem billigere.
|
| Til top |
|
| |