| Sendt: 11 August 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Har fornygeligt erhvervet mig disse dejlige højttalere. Til dem der stadig ikke er helt med på hvilke jeg snakker om er her et link: Cerwin Vega CLCS12 http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|8|8|4967|pdetail
Som I måske har læst jer frem til så er der en sikring som skal forhindre skade på diskant delen. Denne røg sig imidlertidig sig en tur igår eftermiddags efter lidt "Benny Bennassi" Fik den hurtigt skiftet ud og de spiller perfekt igen.
Men så er det jeg bliver lidt i tvivl. Da jeg har en Yamaha DSP-A2 på 5x135W (2x135W) er jeg lidt i tvivl om de bare ikke kan klare mere eller om der skal en effektforstærker til. Effektforstærkeren har været planen længe, men nu bliver jeg i tvivl om det overhovedet vil få dem til at spille højere (er ikke i tvivl om at de vil spille bedre da bassen vil blive mere præcis og mindre 'pludret')
Hvad siger I? Vil en effektforstærker på 2x150/2x200W hjælpe på lyden og lydtrykket! eller vil den ikke kunne få dem til at spille højere uden sikringen går igen ?
Det skal lige hurtigt siges at det kun var den ene der røg. Er der evt nogen derved noget om sådan nogle sikringer, fordi den der sad i var på 4A og 250V og den der sidder i er på 5A og ukendt V så ved ikke om den 'passer' ?
Cheers ---> Martin Nielsen // SnowMann 
|