| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKSoulman:
Jeg lyttede en del på SA 1750 og Dynaudio Audience 72/82 i sommer, hvor jeg selv skulle have htt. Audience 72 var en super god højttaler. Direkte testet op mod SA 1750eren (som jeg er vild med udseendet af og gerne ville have stående til at pryde stuen) gjorde Audience 72 det bedst. Det er svært lige at forklare hvorfor, men blandt andet formåede den at give musikken en form for fylde og bas, når det var påkrævet. Endelig evner den også at gengive en masse detaljer - noget som SA 1750 dog også mestrer.
Audience 72 giver endda (min mening) Audience 82 kamp til stregen. Med de forstærkermærker du har kig på, ville jeg ikke ikke tøve med at anbefale Audience 72. Jeg har kun ganske kort hørt og set SE-udgaven, men jeg formoder at den gør det endnu bedre end standardudgaven.
Hvis du vil have en darkhorse i spil, så tag et lyt på DLS R55. De har både SA 1750 og DLS R55 hos TapeConnection i Århus. Jeg lyttede dem op mod hinanden der, og kunne bedre lide DLS. God højttaler! Men smag og behag er forskellig.
Held og lykke!
Venlig hilsen
Daring Dane
EDIT: under mine lyttesessions lyttede jeg især til Neil Young, Buena Vista Social Club, Diana Krall, Depeche Mode, Dire Straits. Audience 72 fangede min interesse for mærket, og jeg lyttede måske i 1-1½ time på den af ren og skær fornøjelse - det ene nummer tog det andet. Jeg valgte den lidt større Audience 82, som kan tilføje lidt dybere bas, da htt skal bruges i et surround setup - og jeg har ikke tænkt mig at købe en sub foreløbig.
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|