| Sendt: 02 November 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine højttalere er gamle ... meget gamle, ja jeg tør næsten ikke sige det, for det må opfattes som meget "out of date" ... det er et sæt KEF Carlton II, som blev købt i KT Radio sidst i 70´erne !!! Men ud over at skifte begge diskantenheder har de kørt upåklageligt og har leveret rigtig god lyd gennem årene. Til nu! For i lørdags måtte mellemtonen sige farvel og tak under "Roadhouse Blues" med Frank Marino.
Jeg står nu og skal vælge mellem en (håbløs?) søgning efter 2 nye mellemtoner, eller få opdateret systemet med et decideret surround-sæt som afløser for de nuværende 2 x KEF 110W og 2 x Jamo 80W (10 år) + 1 KEF center (ny). Så det spørgsmål smider jeg hermed i forum´et - altså: kan det svare sig?
Jeg er med på, at der er sket en hel del siden og jeg har da også flere gange skævet lidt til nyere modeller med henblik på udskiftning - KEF´ernes stabile lyd har dog altid vundet. MEN: Med både SACD og DTS-skiver på hylderne, er det måske på tide at vippe de gamle af pinden.
Anlægget er Sony xa50es + da50es, som meget snart suppleres med en SACD afspiller. Højttalerne er beskrevet her:
http://www.allansonline.com/Anatomy/SpeakerSystems/CarltonII /CarltonIIIndex.html __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|