Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: CW V12F - stof gitter ødelægger membramen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nimda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Her for snart et år siden fik jeg fingerne i et par sprit nye CW v12f, ingen problemer jeg klager ikke! dog her et stykke tid efter har jeg begyndt at lægge mærke til at "stofgitteret" som beskytter enheder let. dens plastik rammer, som selve stoffet er vedhæftet, den rammer rent faktisk bassens membram ved mellem højt spil. jeg kan se membramen er blevet ramt er noget lige der hvor plastik rammen går ind over, altså et lodret snit op gennem på begge siden af enheden. kan det virkelig passe at den er lavet sådan? eller trykker jeg gitteret for langt ind (syntes jeg ikke selv, den sidder bare helt inde så det ser normalt ud). eller "skal" man tage dem af med cw ht. som standart ..

på forhånd tak

/nimda

Til top Vis Nimda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nimda Besøg Nimda's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

sig mig hvor højt spiller du?

medmindre du spiller en festsal op, så må jeg beklageligvis meddele dig at du er godt på vej imod en hører skade....

det er muligt at du har "trykket det ind" ved et uheld, men umiddelbart lyder det mere som om du er på vej til at blive døv inden du fylder 30.....

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

sig mig hvor højt spiller du?

medmindre du spiller en festsal op, så må jeg beklageligvis meddele dig at du er godt på vej imod en hører skade....

det er muligt at du har "trykket det ind" ved et uheld, men umiddelbart lyder det mere som om du er på vej til at blive døv inden du fylder 30.....

Kim, du svarer igen ikke på spørgsmålet i tråden. Ret irrelevant hvad du mener om hans lydtryk. Som Samuel Jackson siger i The Long Kiss Godnight: "Don't make an assumption. Because when you do, you make an ass out of You and -umption"

Mit gæt må være at det er en "fejl" i konstruktionen, da du som bruger ikke burde kunne fejlbetjene den mht. frontstoffet, men mon ikke de bedre kan svare på det i hifiklubben?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Kim, du svarer igen ikke på spørgsmålet i tråden. Ret irrelevant hvad du mener om hans lydtryk. Som Samuel Jackson siger i The Long Kiss Godnight: "Don't make an assumption. Because when you do, you make an ass out of You and -umption"

rolig nu.. skriv en privat besked til Kim istedet.. så slipper vi andre også for at se på jeres brok om hinanden..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

nu nævner jeg at frontstoffet kan være trykket ind....

og det er vel væsentligt at redde manden fra at få nedsat hørelse på længere sigt?

Nimda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

for lige at klargøre det spiller jeg dem faktisk slet ikke op. til tider undre jeg mig faktisk over hvorfor jeg har købt så kraftige HT.

men er der ellers andre der har oplevet noget ligende?

jeg regner også med at kigge ind forbi hifiklubben engang når jeg har tid.

Til top Vis Nimda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nimda Besøg Nimda's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede noget lignende på min rigtig gamle Dantax højttalere. Der var jeg ved et uheld kommet til at trykke stoffet ind og på den måde gjort det løst. Der skal så lidt til at man nemt kan komme til at gøre det uden rigtig at ligge mærke til det. Kan selvfølgelig også være en anden der har gjort det uden enten at sige eller opdage det.

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes