Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: baghøjtaler hvordan til hjørneplacering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 20 December 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

jeg ville høre hva man ska gøre når man har en hjørnesofa og tv står i det modsatte hjørne.. hvordan med baghøjtaler??

det passer så man sidder midtfor tv/anlæg lige i hjørnet af sofaen men hvor ska baghøjtalerne være??? de kommer jo ik til at ku sidde bagved men nærmere lidt foran og ville det være godt??
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

lavede lige et hurtigt billede.. sweetspot er lige der hvor de 2 sorte puder ligger.. desvære ka anlægget ik stå på andre måder  ka det overhovedet lade sig gøre at få sat baghøjtaler op så det blir godt????


Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det, så har du har to muligheder:

1. Stil eller hæng baghøjttalerne med en hver for enden af sofaen, pegende ind mod lyttepositionen.

2. Eller hæng dem op i loftet, længere ind mod lyttpositionen end i forslag 1., pegende ned mod lyttepostionen.

Jeg tror 1. er den bedste løsning, da man godt vil kunne høre at de hænger i loftet, og det derfor kræver lidt tilvænning.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 22 December 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

oki... findes der nogle højtalere der er specielt beregnet til sådan nogle trælse placeringer?? bare så man ka lure nogle teknikker af 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 22 December 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Til loftet fås der specielle indbygningshøjttalere. Se eks. Dynaudio's IP 24. http://www.dynaudio.com/eng/pdf/IP24_manual.pdf

Ellers kan du jo sagtens bruge alm. højttalere. De skal så blot stå på en hylde, så du kan dreje dem ind mod lyytpositionen, da et normalt vægbeslag skal skrues fast på bagsiden. Med mindre du køber noget billigt skrammel, hvor du er ligeglad med skruehuller i siderne på højttalerne. I så fald kan du bruge et beslag fra eks. WM Acoustics

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler stands/detail/VM_ACOUSTICS_W1_Wall_Bracket_.htm?id=2151

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 22 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Som hylde til højttalerne laver bl.a.  Audio Magic nogle flotte http://www.audiomagic.dk/lw.html

Men alt det jeg har nævnt er rimeligt kostbart, så hvis dit budget ikke er kæmpe stort, vil jeg gå i Silvan eller IKEA og se om de ikke havde noget der kunne bruges i stedet.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 22 December 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

ka rigtig godt li audiomagic.. har et tvbord fra dem i og det er bare lækkert...

nu erj eg så fattig igen pga damen.. så det blir noget selvbyg.. suk... men det ka nu os blive godt
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes