Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 12:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub til 604S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg overvejer at købe en sub til mine B&W 604S3, som skal supplere til de helt dybe toner.

Jeg har kigget på B&W ASW675, men jeg har et problem med at forbinde den da den ikke har højttaler indgang og jeg ikke har subud på min stereoforstærker. B&W ASW 650 tror jeg ikke supplere 604'erne nok. Dali SWA-15 er også en mulighed.

Nogen der har erfaringer med de overnævnte subs eller med andre mærker måske? Helst med højttalerindgang.

På forhånd tak og godt nytår
Mikkel

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Januar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

jeg vil helt klart anbefale dig 675.

swa-15 er  imo for langsom, og en bekendt der også har 604 har mildset talt et buldrer problem med 650. det er en ok sub, men til musik er den for sløv.

nu må jeg indrømme at jeg personligt synes der er tilstrækkeligt med bund i 604 (går de ikke ned til 30 hz ved -6 db i teorien?), men så skal de også have en ordentlig børge af en forstærker.

ellers er der mulighed for enten (og så kommer vi ind på en længere diskussion om kortest mulig signal vej etc.) at købe en surround forstærker eller en anden stereo forstærker med sub out og bruge den til forforstærker.

alternativt har bl.a. jamo lavet en box med ind+ud til højttalere og ditto til sub, men de er vist lidt svære at få fat på (ærgeligt, for pricippet er genialt nok) 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:

Hejsa, jeg overvejer at købe en sub til mine B&W 604S3, som skal supplere til de helt dybe toner.

Jeg har kigget på B&W ASW675, men jeg har et problem med at forbinde den da den ikke har højttaler indgang og jeg ikke har subud på min stereoforstærker. B&W ASW 650 tror jeg ikke supplere 604'erne nok. Dali SWA-15 er også en mulighed.

Nogen der har erfaringer med de overnævnte subs eller med andre mærker måske? Helst med højttalerindgang.

På forhånd tak og godt nytår
Mikkel

I princippet vil det kræve, ikke nødvendigvis en surroundreceiver, men ihvertfald en forstærker med pre-out, for ellers kan det ikke rigtigt lade sig gøre.

Snakker vi om musik så ville System Audio SE200 også være en oplagt mulighed, men heller ikke her får du højttaler-tilslutninger.

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Jeg vil selvfølgelig prøve at lave en A/B test på de tre subwoofere, men det er godt at høre jeres erfaringer.

Med hensyn til PreOut så har min forstærker det. Skal jeg så have 4 interconnects hen til subwooferen? Vil det ikke gå ud over kvaliteten og hvordan virker det? Jeg tænker på at de bøjler der originalt sidder i preout/in er skiftet ud på min forstærker med TaraLabs RSC Missing Link, og det kan da ikke hjælpe på signalet at det skal igennem en subwoofer, der skal rode rundt med det?

Med venlig hilsen
Mikkel

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

køb nogle kvali y-stik 2 stk med 2 han 1 hun sæt de 2 hanner til henholdsvis main-in pre-out. Og så et sub kabel hen til, ja subben , forbundet til hunnerne på y-stikne og så køre det 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes