Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali RS3 som fronthøjttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaringer med at bruge de små Dali RS3 som fronthøjttalere, evt. suppleret med en sub?

Kan det lade sig gøre at integrere en sub så godt med RS3'erne, at lyden kommer til at hænge sammen til musik?

Mit anlæg består i dag af et sæt SA2k samt Cayin 252B og Cayin 252 CD. Af møbleringsmæssige årsiger (og kæresten), ville det være rart at kunne hænge højttalerne op på væggen.

Jeg har testet Cayin sættet med et sæt Helicon 300, hvor lyden blev lidt vel spids i diskanten, så jeg er lidt nervøs for  om RS3'erne har samme tendenser?

Jeg er meget glad for musikaliteten i SA2K'erne, hvordan er RS3'erne i forhold til? 

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Slet ingen erfaringer?
Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

det er mange penge for en "alm" baghøjtaler og specielt til alm. stereobrug, hvor mange nok fortrækker en alm stander højtaler med stands. Så tvivler på at nogen har erfaring med det, men tag dog ind og prøvelyt i en af klubbens butikker som har dem hjemme

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Var Helicon 300 tilspillet? Det er en vigtig faktor i vurderingen af diskanten på de højttalere, da det ikke er de egenskaber de normalt besidder - det kan sagtens komme fra det resterende setup.

Rigtigt som Tonyax skriver - det er mange penge for en baghøjttaler, men den har en del fordele rent placeringsmæssigt og jeg vil tro at det ikke skulle være et problem hvis ellers bare at du finder en sub af tilsvarende kvalitet!

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, at det er mange penge for en "almindelig" baghøjttaler, men jeg har set den brugt flere gange til lidt mere overkommelige priser.

Jeg har hørt om flere der bruger Helicon 200W som fronthøjttalere, så jeg er nysgerrig efter, om RS3'eren også vil kunne begå sig i et stereo setup med et nogenlunde resultat til følge. Som sagt er jeg ganske godt tilfreds med mit nuværende setup, men kan det forbedres, samtidig med jeg gør kæresten glad har det jo også sine positive sider

Ronin, når du siger en sub af samme kvalitet, betyder det så, at den vil fungere bedst med Euphonia sub'en, eller vil en anden god sub kunne give nogenlunde samme resultat. Her tænker jeg på om enhederne har stor betydning i en sub.

Heliconen var rimelig frisk fra kasse, så det er meget tænkeligt, at den ikke har haft den store tilspilning. Jeg har dog ikke nær de samme problemer med mine SA2K'er. Cayin er dog kendt for at have en forholdsvis skarp lyd, så det kan godt tænkes det er her problemet ligger.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hvis SA2K´erne er tilspillede og Helicon ikke var, så er det også en lidt unfair sammenligning!

Nej, Euphonia-subben er jo ikke til at betale for almindelige mennesker, men der er adskillige andre bud på gode muligheder - System Audio SE200 er et godt bud af mange!

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hun er godt nok emsig, hvis SA2k fylder for meget

Du kunne jo evt. dæmpe bassen i dem med mineraluld i basporten, så kan de sandsynligvis tåle at komme helt tæt på bagvæggen... måske endda på vægbeslag.

Bassen mister fylden, så det bliver muligvis nødvendigt at kompensere med en sub, men det er jo ikke anderledes end med RS3.

Det er da i det mindste billigt at afprøve!

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

SA2K'erne var nu ikke mange dage ældre end Helicon'erne. De har i hvert fald ændret sig meget i den tid jeg har haft dem, med det resultat at de også er begyndt at lyde lidt hårde i diskanten, så jeg er ret sikker på at det er min Cayin 252B der laver numre.

Jeg er ikke så vild med ideen om at blokere basporten, da jeg har set flere steder at det har en tendens til at dræbe dynamikken. Jeg har dog højttalerne til at stå fint på deres standere i dag en halv meter fra væggen, men det ville være lidt praktisk med en højttaler der kunne hænge direkte på væggen.

Lever RS3'erne op til resten af Euphonia serien 300 hvad angår rumfornemmelse og detaljering, eller er den bedst som decideret baghøjttaler?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes