Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 11:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Subwoofer m enhed MOD væg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej!

Som sædvanlig ved jeg ikke en disse om audio. Jeg er lige flyttet, og stuen er meget stor. Det er vel egentligt to rum, men de fungerer som et meget stort rum, plus en trappe ned, så jeg bor i en kæmpe lyd-trakt.

Min subwoofer står ved den højre stereohøjtaler, og har en 12" enhed der peger ud i rummer, subben har en port nedenunder(Audio Pro)

I går fik jeg lidt øl, og lagde mærke til at bassen var HELT forfærdelig, lyden blev ligesom hængende i et forvrænget stadie. Er dette stående bølger eller hvad?

Og hvad kan jeg gøre for at gøre det bedre? Jeg har set at nogle vender enheden på subwoofen IND mod væggen, hvad er grunden til dette?

Mange tak,

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det med at vende den, har jeg aldrig hørt om. Ideelt skal den jo stå i midten mellem de to sidehøjttalere. Har du evt. mulighed for at afgrænse lytterummet med et tungt forhæng? Det kunne forbedre akustikken noget.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Theis K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Der er nogle som vender enheden 45 grader ind mod et hjørne for at give en kraftigere bas, men det forvrænger selvfølgelig også. Jeg prøvede det med en billig sub engang, og det virkede faktisk uden at være alt for ringe..!
Til top Vis Theis K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Theis K

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes