Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Satelitter og sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Overvejer at skifte mine fronte ud (gulvhøjttalere)

Kan man lave et sammenhængende lydbillede med satelitter og en sub? Det skal primært bruges til surround-sammenhæng.

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke fortælle lidt mere om ...!!!

1 antal penge

2 rummet´s størrelse

3 hvilken forstærker skal trække dem

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg også godt lide at bygge selv, så jeg regnede ikke med at det skal være "købe-satelitter"

1 Et udmiddelbart budget kunne være ca. 1500 kr pr. satelit.

2 Rummet er omkring 22 kvm

3 PT. har jeg en Denon AVR-2800 (5*85 watt)

Er egentligt meget facineret af Miller & Kreisel's systemer, men synes de er for dyre...

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Overvejer at skifte mine fronte ud (gulvhøjttalere)

Kan man lave et sammenhængende lydbillede med satelitter og en sub? Det skal primært bruges til surround-sammenhæng.

Det synes jeg godt man kan. Jeg overvejer selv at køre med denne løsning da jeg aldrig får råd til et par store højttalere. Jeg hørte et setup med standerhøjttalere og sub, og selvom suben stod i den ene side, lød det alligevel som om bassen kom fra centrum. Hvis du er skeptisk kan du jo tage ind i en forretning og høre efter. Tænk på at de store ultra highend systemer jo tit også har en separat bas-sektion.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville prøve at kigge på XTZ. Jeg har ikke hørt dem, men efter den test deres store model fik i high fidelity, mener jeg ikke selvbyggeri kan betale sig i de lavere prisklasser.Du kan få et par satteliter for 1200 svenske, i anden sortering godt nok.Her vil der så være rigeligt tilovers til indkøb af et par subber, hvilket de også har til ganske rimmelige penge. www.fyndborsen.se

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jeg ville prøve at kigge på XTZ. Jeg har ikke hørt dem, men efter den test deres store model fik i high fidelity, mener jeg ikke selvbyggeri kan betale sig i de lavere prisklasser.Du kan få et par satteliter for 1200 svenske, i anden sortering godt nok.Her vil der så være rigeligt tilovers til indkøb af et par subber, hvilket de også har til ganske rimmelige penge. www.fyndborsen.se

MVH

Med hensyn til Fyndborsen.se, så skal man tænke sig om 2 gange inden man handler der.

" Her kan du på ubehjælpsomt dansk læse en fortolkning af ForbrugerAftaleLoven, der næppe vil blive fremhævet som et eksempel til efterfølgelse af den danske Forbrugerstyrelse.

Vi har især hæftet os ved, at firmaet forlanger en "afgift" på 150 kr., hvis emballagen har været åbnet, og hvis varen er blevet beskadiget, bliver du debiteret for "udgifter".

Desuden skal du naturligvis betale portoen for en eventuel returnering......" osv.

Resten kan læses i nyeste nummer af HIGHfidelity 2/05.

Ikke et sted jeg har lyst til at handle, hvis jeg må være ærligt.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Tror jeg vil arbejde lidt videre med mit gør-det-selv-projekt... Det skulle gerne være højttalere der skulle hænge på hver side af mit lærred...

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

hell skrev:
Andre skrev:

MVH

Med hensyn til Fyndborsen.se, så skal man tænke sig om 2 gange inden man handler der.

" Her kan du på ubehjælpsomt dansk læse en fortolkning af ForbrugerAftaleLoven, der næppe vil blive fremhævet som et eksempel til efterfølgelse af den danske Forbrugerstyrelse.

Vi har især hæftet os ved, at firmaet forlanger en "afgift" på 150 kr., hvis emballagen har været åbnet, og hvis varen er blevet beskadiget, bliver du debiteret for "udgifter".

Desuden skal du naturligvis betale portoen for en eventuel returnering......" osv.

Resten kan læses i nyeste nummer af HIGHfidelity 2/05.

Ikke et sted jeg har lyst til at handle, hvis jeg må være ærligt.

Tja jeg ser nu lidt anderledes på det.Firmaet har som jeg ser det en politik der går ud på at sælge så billigt som muligt,dette mener jeg tydeligt kan ses på deres priser.Da de ikke har nogen forhandlere, må køberen alene beslutte sig på bagrund af test om der skal købes. Fortryder man købet og vil retunere varen koster det reelt firmaet penge for firmaet.De eneste der reelt kan betale den udgift er de købere der ikke fortryder, da deres varer nødvendigvis skal have en højere pris.Og helt ærligt har jeg ikke set nogen andre steder hvor man kan få højttallere i denne kvalitet til priser der bare ligner.Men da jeg selv overvejer at handle der er jeg da intereset i at høre om der nogen der har købt nogen af deres produkter,  og hvad jeres erfaring er med firmaet.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes