Forfatter |
|
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har desværre fået lyttet til helicon 400, og har fundet ud af at den lyd må jeg have hjem i min stue.
Problemet er bare at de er alt for store til min stue, jeg vil aldrig kunne give dem den luft de skal have til bagvæg og sider. Min stue er i vinkel og på 40 kvm. Desuden er de lidt for dyre og umulige at opdrive brugt.
Jeg har lyttet til helicon 300, evidence se, sa1750 og ingen af disse giver samme dynamik og hul igennem oplevelse.
Derfor:
- hvilke mindre (gerne billigere og brugte) alternativer findes der til helicon 400, der vil give samme gode lydoplevelse ?
aceh
|
Til top |
|
|
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan prøve helicon 300 med en sub. Det gav det punch i bassen som den lille højttaler uvilkårligt mangler.
Eller en Vienna mozart. Har haft storebroderen beethoven på besøg og den
har en noget mere åben lyd end Dali, efter min mening.
Og så er der Aurum Cantus, Moon Goddess 2. Ikke helt i samme klasse som
de øvrige og også noget billigere (kinesisk). Men alligevel en ok
højttaler.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej...
-er selv indehaver af nævnte Dali helicon 400, som i min verden helt klart er et af de bedste bud i prisklassen og et stykke derover ( klang er dog en smagssag)
hvis du søger lige netop den lyd som helicon har, så må en 300 med en suite eller helicon sub være perfekt... men som andre har nævnt er der mange muligheder, VA beethoven er jeg ikke selv så begejstret for, men mange er - dog vil jeg sige at den fortjener mindst lige så meget plads som helicon.... tror at standerht'er med sub er den bedste løsning...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har samme problem - er også faldet for Helicon 400, men mangler pladsen. Har hørt rigtig, rigitg meget andet uden at finde det helt rigtige. Bedste alternativer, der er nogenlune placeringsvenlige er i mine ører: PMC OB1 hos KF-scan audio og Proac D25. Begge mangler dog lidt punch. Samtidig er ingen af dem billigere end Helicon 400. Du kan evt. også prøve Amphion Xenon og SF Grand Piano hos Speakerscorner, der begge kan erhverves til under 20K. De er meget forskellige, især Amphion adskiller sig, men de gode på hver deres måde. Endelig kan du prøve en SA 2K, evt. med sub. SA har i øvrigt en ny gulvmodel i 25 K-klassen (+/-) på vej i løbet af næste måned som jeg venter lidt på. Hører gerne, vhis du finder den hellige gral...
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med Dali Grand Diva brugte..... har ikke hørt nogen af højtalerne så det er blot en idé __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet ganske lidt til Helicon i forbindelse med HT-køb (i forretning, og ikke tid nok til at vurdere dem tilnærmelsesvist objektivt) - men endte med mine Von Schweikert VR-2.
Dali´erne spiller efter min mening rigtig fedt, men måske også hvad jeg synes er lidt "gumpetungt" i bassen. Ikke at forstå sådan at de ikke har en kontrolleret og dynamisk bund, for det har de afgjort. VS er bare bedre - og så spiller de lineært ned til 25 hz, og det fornægter sig ikke.
I mellemtone og diskant er Von Schweikert bestemt også gode; den er levende og engageret uden at blive anmassende. Jeg må indrømme at jeg ikke hæftede mig ved Dalis styrker hér; det var primært den lidt "vilde" bas der på én gang dominerede og ikke tiltalte mig synderligt, da jeg kort lyttede til dem.
Von Schweikert VR-2 er meget detaljeret (uden at blive over-analytisk) i sin musikreproduktion, bassen er SÅ dynamisk, kælderdyb og "rigtig" og så er de flotte: http://www.vonschweikert.com/vr2.html - uden at prale med deres tilstedeværelse.
Du kan høre VS ved Activ Hifi i Esbjerg - prisen for et sæt VR-2 er 22k. Vær ikke bange for at gå en anden vej end de traditionelle Dali, Vienna, Audiovector m.v., der da, for mange modellers vedkommende, bestemt er gode HT-mærker.
- men der er altså også andet derude der kan spille
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger PT helicon 400 på 17 kvm, det fungerer fint...
Inden køb lyttede jeg også til lidt af hvert. bl.a. B&W N803, ML Aeon og VA beethoven. Alle gode på hver deres måde, men Dali ramte min lydsmag bedst.. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg har også et sæt Dali Helicon 400 på 17 kvm. og det er i hvert fald den mindste plads de kan ha'... gerne minimum 25 kvm. og 40 kvm. burde være helt ideelt, så er der kun prisen tilbage... hva' faen vi lever kun een gang... spræng banken...
P.S. fra 1. februar får jeg et lytterum til mine Helicon 400 på min. 26 kvm. og det glæder jeg mig vildt til...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også tro at Dali Grand Diva vil være et godt brugt bud, se om du kan finde et sæt og lyt til dem...
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Jeg vil også tro at Dali Grand Diva vil være et godt brugt bud, se om du kan finde et sæt og lyt til dem... |
|
|
Tjek lige datoen  __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se du kommer fra stor-københavn.
Så kør en tur forbi Farum - JJteknik og lyt på deres VIFA højttalere dette gjorte jeg selv ved et tilfælde og købte dem med hjem - HOV.
De lyder afsindigt godt, er flotte og så han JJteknik fået dem MEGET billigt og kan dermed også sælge dem til en rigtig fornuftig pris.
tjek evt www.jjteknik.dk
Dem jeg kom hjem med var Vifa Touch.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med ham, der foreslår Helicon 300 (alternativt Montana Monitor som er i samme prisklasse, men som kan være mere afslørende).
Man kan så bygge en sofa subwoofer, eller have en stående bag en lænestol.
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå for søren, nu opdagede jeg det med datoen .... manden har sikkert købt højttalere for længst – hvad blev det så til ?
|
Til top |
|
|
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder Helicon i forhold til Ikon serien?:)
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anzelz skrev:
Hvordan lyder Helicon i forhold til Ikon serien?:) |
|
|
Rigtig godt. Den er væsentlig bedre! Bedre opløst, mere punch i bassen og en mindre "hård" diskant.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
Ascari skrev:
Jeg vil også tro at Dali Grand Diva vil være et godt brugt bud, se om du kan finde et sæt og lyt til dem... |
|
|
Tjek lige datoen 
|
|
|
Du har ret hehe 
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor blir der aldrig ryddet op i så gamle indlæg som ikke længere har noget relevant indhold?
|
Til top |
|
|
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa skrev:
Hvorfor blir der aldrig ryddet op i så gamle indlæg som ikke længere har noget relevant indhold? |
|
|
Vil da nok mene denne tråd er relevant for folk der står i en lignende situation. Og fordi det ellers ville være et stort arbejde at sikre det kun er u-relevante tråde der slettes, og ikke guldkorn.
__________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
Til top |
|
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeptoBizmo skrev:
Hejsa skrev:
Hvorfor blir der aldrig ryddet op i så gamle indlæg som ikke længere har noget relevant indhold? |
|
|
Vil da nok mene denne tråd er relevant for folk der står i en lignende situation. Og fordi det ellers ville være et stort arbejde at sikre det kun er u-relevante tråde der slettes, og ikke guldkorn.
|
|
|
Næ det tar vel ikke længere tid at slette et indlæg end det tar at læse et.
Dem som har et ligende problem plejer at starte deres egen tråd, iøvrigt så er det vel også hurtigere end at skulle lede
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
hvad med Dali Grand Diva brugte..... har ikke hørt nogen af højtalerne så det er blot en idé |
|
|
Uden at have hørt Diva og Helicon 400 direkte op mod hinanden, tror jeg ikke man kan sammenligne klangen i de to. Hvis man vil have en HT med indbygget "sweetness" skal man ikke kigge efter Diva.. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|