Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
Hej
Jeg leder i øjeblikket efter nogle gulvhøjtalere til mit kommende anlæg. Jeg vil gerne købe brugt.
Hvad skal jeg holde specielt øje med når jeg begiver mig ud i brugtjunglen?
Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
Hvis vi taler om dynamiske (traditionelle) enheder ville jeg være særligt opmærksom på kantophæng! Derudover er det nok en god idé at gøre sig det klart, at nogle tror de gemmer på guld Sommetider i en grad så man må undres over at de overhovedet vil skille sig af med skidtet!
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
Lyt på dem. Og lyt til enhederne en efter en. Spil gerne lidt højt. Hvis der ikke er mislyde, skulle der ikke være noget i vejen for at købe brugt. Tjek at diskanterne spiller lige højt. Det er typisk den der er noget galt med hvis der er fejl.
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
ja lyt til dem....og før du tage ud og lytter til de brugte kan du e.v.t lytte til nogen nye af sammen model og læs om dem på nettet (hvis du kan finde noget)....
Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
Det er ikke urimelig, kommer litt an på hvilke høytalere, og hvilken nypris det er snakk om. Noen høytalermerker har en reel salgspris som ligger under den vejledende.
Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
Henrik300 skrev:
Hvad med resten af dit set up???? + hvor stort er dit
rum + skal du bruge dem til stereo eller skal det også bruges
til surround ?
Mit set up er sådan set ikke bestående endnu, men jeg regner med at få
fat i en Densen B-100 i løbet af de nærmeste dage. Jeg har ikke rigtig
nogen idé om hvilken cd afspiller jeg skal ha fat i men det finder jeg
nok ud af. Rummet er ca 4x6. Højtalerne skal kun bruges til
stereo.
Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
I den klasse som B&W ligger i er udvalget stort. Hvis du går i forskellige musik butikker så lyt til ht. der koster ca. 5 K stk. De handles ca. til det halve for selv en ht. der kun er 1 år gammel.
Der sælges også mange ht. på DBA og her på sitet, disse kan der jo også lyttes til inden et evt. køb. Man er jo ikke tvunget til at købe når man går ud og lytter privat.
Mit råd er at lytte til så mange som muligt og husk at tage notater så du kan huske forskellen når du kommer hjem.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum