Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Som enkelte er bekendt med kører jeg nu med 2 vejs Wilson klon, og derved er den helt dybe bas ikke til stede.
Hvis man nu køber en aktiv sub hvordan sættes der sammen? (forbindes) __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det smarteste ville i mine øjne være via pre-out på din forforstærker via et par almindelige RCA kabler. Således kan du selv bestemme delefrekvensen på selve subben, der får det fulde signal ind i subforstærkeren.
Det som man også kan, er at loope signalet gennem subben og tilbage til forforstærkeren, herved får dine amps kun det signal som subben rent frekvensmæssigt er sat til, altså er bassignalet under den ønskede delefrekvens filtreret væk, og subben spiller således dette signal. Det er ofte det man gør, hvis man har en mindre strømstærk amp, idet ampen således ikke belastes med bassignalet under eks 60 hz.
Men det giver en masse kabeltræk, og strøm er jo ikke lige det Mr. H/K mangler  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kun 1 udgang på min forforstærker, og den kører allerede med y splitter grundet bi-amp.
Er der andre måder? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du jo bare have 1 y-splitter mere på :) Jeg kan ikke forstille mig signalet bliver dårligere af den grund.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Nu har jeg kun 1 udgang på min forforstærker, og den kører allerede med y splitter grundet bi-amp. Så vidt jeg ved, er der "pre out stereo", men der er også "pre out 7.1" på en H/K 1.0 (venter på min, så det er noget jeg har fået af vide - ved ikke om det passer).
Så kan du i princippet bi-ampe uden at bruge splitter ved at sætte det andet sæt kabler på "front" udgangene på 7.1 output. Desuden er der også balanceret/xlr udgang på nogle af 1.0'erne og den kan du så også bruge, hvis det findes på din version. Det kræver blot et "xlr til phono" kabel og så er du "kørende"...
Personligt ville jeg vælge at bruge "pre out stereo" med et Y-kabel som du gør idag og så tilslutte subberne på "pre out 7.1" front. Sådan vil jeg tro den kage skal skæres, men det er som sagt lidt gætteri indtil jeg har fået min...
Er der andre måder? Umiddelbart kan jeg ikke se andre måder. Man kan i nogle konstallationer køre HTkabel til subben og så videre til HT, men det er ikke optimalt i min verden. |
|
|
EDIT: Dette svar er baseret på 2 subwoofere i systemet... Jeg ved ikke om man kan lave samme "trick" med kun en sub? 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kun skal have en sub ved jeg egentlig ikke om man må sætte en "omvendt Y-splitter" dvs. et kabel med 2 han stik (fra L og R pre out) og som ender ud i 1 hun stik, som man så kører videre til subben - eller kortslutter det hele molivitten...?? 
Fra www.avconnection.dk :
06-014: Mono phono split kabel, guldbelagt (2x Phono han - 1x Phono hun)
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige tjekket bag på min sub, og der er faktisk "line in L & R" så det er bare at forbinde med en phonokabel fra pre out på din 1.0...
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Nu har jeg kun 1 udgang på min forforstærker, og den kører allerede med y splitter grundet bi-amp.
Er der andre måder? |
|
|
Som L.B. nævner brug XLR -> phono til subben.
Som han også nævner er der rent faktisk 2 stereo-preout udgange og der
er derfor ikke brug for at du y-splitter som kun er med til at bidrage
med kvalitetstab.
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lavet den her tegning tidligere, sådan forbandt jeg min tidligere sub med min tidligere amp

__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
har lavet den her tegning tidligere, sådan forbandt jeg min tidligere sub med min tidligere amp

|
|
|
Flot tegning, tak for det. Var det også en 1.0? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
tonyax skrev:

|
|
|
Flot tegning, tak for det. Var det også en 1.0?
|
|
|
Næppe, det ser ihvertifald helt forkert ud med main-in hvis det nu engang er =P
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det var en NAD 312 med en Paradigm PS1200 sub, og som LORX siger kan det vist ikke laves med en 1.0er da denne ikke har main-in, og istedet for du forbinder den til main-in så forbinder du den istedet for i en af dine effektforstærkere __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Henrik300 skrev:
Er der andre måder? |
|
|
Som L.B. nævner brug XLR -> phono til subben. Som han også nævner er der rent faktisk 2 stereo-preout udgange og der er derfor ikke brug for at du y-splitter som kun er med til at bidrage med kvalitetstab. |
|
|
Ingen tvivl om, at det er det rigtige!
|
Til top |
|
|