Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Setup.. Højtaler i loftet?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-NBM-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hey..

Jeg har haft postet det her i "Spørgsmål" Sektionen. Men det lader ikke til at det var rigtigt posted eftersom ingen svarede..

Jeg er igang med at opbygge et meget lille hjemme studie hvor jeg laver musik.. Eller studie kan man ikke kalde det men jeg laver ihvertfald musik  Derfor har jeg et par spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med at holde styr på.

Jeg har fået anskaffet mig et par lækre studie monitors ( Esi nEar 05 ) Jeg har bestilt et ophæng hjem som en her på forummet hjalp mig med at finde frem til. Der vil komme til at blive 120cm mellem højtalerne, samt at de kan vinkles præcist ind til centrum af lytterens øre. Ret så lækkert og jeg glæder mig enormt til at få dem hjem.

Det næste jeg så går og overvejer er at få et sæt rigtig gode og små højtalere mere. De skal gerne være bag mig. Men da min seng og fjernsyn er omkring 1,5 m bagude vil det se kikset ud hvis de stod på et stativ. Så den eneste mulighed jeg ser, er simpelthen at få dem op i loftet. Disse højtalere skal kunne vendes 360 grader. Og kunne vinkles en smugle både op og ned. Det er sikkert noget jeg skal have den lokale smed til at hjælpe mig med.

Men er der nogen der har erfaringer med at have højtalere i loftet? Hvordan lyder det, og om lyden forsvinder ud?

Grunden til at de skal kunne vinkles 360 grader er at min seng og fjernsyn jo stod bag mig. Så hvis de kunne drejes om mod sengen så jeg også kunne bruge dem når jeg så film ville det jo bare være super cool...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det kortvarigt med baghøjttalere til surround i loftet. Man kan (naturligvis) høre at de sidder i loftet, men jeg vil mene at det blot er en tilvænningssag. Man skal bare ikke fokusere på det, så er det sikkert fint nok. Jeg har det dog ikke mere, da det ikke var muligt at lave pænt hos mig.

Bl.a. hos Skala Hifi i Århus har jeg set at de har små højttalere indbygget i loftet som fast installation. Så helt tosset er ideen ikke.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

-NBM-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Hej svend p.. Tak for informationen og din egen erfaring med det.

Jeg tror gerne det er en del svært at få til at se godt ud. Især med kabler osv.

Men du syntes altså ikke at lyden blev dårligere af at højtalerne sad oppe i loftet?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nej, lyden blev ikke dårligere. Man skal blot vænne sig til ikke at lægge mærke til hvor lyden kommer fra.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

-NBM-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

okasi tak for det  Jeg kan godt forestille mig at det er noget man skal vænne sig til..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes