Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 603s3 og hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Er blevet enig med mig selv om at køre stereo setup, helt uden surround  SKAL have B&W 603s3, da jeg har hørt dem og kan virkelig godt lide lyden fra dem,  men jeg er virkelig i tvivl med forstærker til disse...? Skal siges at jeg har 4-5000 til det, men det SKAL kunne købes i hfk da det er det eneste "ordentlige" sted vi har at handle her ;-) nogen forslag???

PS: Helst ikke NAD da jeg har visse fordomme over for disse forstærkere hehe...
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 April 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Det er jo bare at høre hvad de har i HFK og så købe den du bedst kan lide.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

vil nu anbefale dig at tage forbi tapeconnection og høre lidt på Marantz stereo amps. Og en ordentlig butik der har H/K (Fona, electriccity har, men har så intet service) for de er hammerne kraftige og lyder godt.

Men hvad er det NAD har gjort dig??? lige specielt stereo forstærkerne er deres stærke side, det er kun med deres suuround grej kæden lige hoppede af, men det er vist også klaret nu. Har været super glad for det NAD grej jeg har haft. Har en H/K nu. Og havde Marantz før denne.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 April 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

så har du ikke mange muligheder.Denon og b&w er ikke den bedste kombination(lys i lyden).Har selv 603 i surround setup med seperat effektforst på alle kanaler.Mine front bliver drevet af nad c272.Den kan man også købe som alm forst.Det kan jeg varmt anbefalde.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Har hørt noget NAD nu, og det spiller ret okay, så det kunne jeg godt hoppe med på...

Har kigget på denne: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/NAD_C320BEE_forstaerker.htm?id=1885

eller

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/NAD_C352_forstaerker.htm?id=3869

Hvad siger i til dem rent effekt/lyd mæssigt?

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Ingen ved det?

Har læst en masse om den og så vidt jeg kan forstå skulle den have godt med kræfter, og en lyd der ikke skulle være for lys, som jeg har hørt er skidt at have på B&W...

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 April 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

LaMancha skrev:

Ingen ved det?

Har læst en masse om den og så vidt jeg kan forstå skulle den have godt med kræfter, og en lyd der ikke skulle være for lys, som jeg har hørt er skidt at have på B&W...

Har kun erfaring med C320BEE og det passer faktisk meget godt det du har læst.
En lidt mørk lyd og en afslappet spillestil med masser af detaljer.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 April 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej LaMancha

Jamen velkommen til stereoens vidunderlige verden! Så er du også fri for alle de ekstra ledninger
 Nu er de højttalere jo ikke svære at drive, så begge forstækere ville nok kunne klare opgaven - Men alt andet lige, spiller de fleste HTére bedre, jo flere kræfter forstærkeren har at gøre godt med... Mere kontrol, bedre bas osv, så jeg ville nok hoppe på 352éren. Har du forøvrigt set den side der hedder www.tnt-audio.com , de har en test af  Nad350 - forgængeren til 352, og de er meget begejstrede. Og de kan altså høre nogle ting, de drenge
 Men prøv selv at høre forskellen. Du er jo heldig nok, at alle produkter er i samme butik, så det er da vist den allerbedste løsning!

mvh S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jo tak...er blevet meget klogere siden jeg startede med at kigge på hvad jeg skulle have

Er helt sikkert hoppet fra surround, da det intet siger mig hehe...

Men ellers tak for gode råd, nu mangler jeg sgu bare at høre det før jeg er klar til at investere

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Så!

Nu har jeg været nede og købe et sæt B&W 603S3 og en NAD C352

Har godt nok kun haft et par timer til at lytte til det men indtil videre kan jeg sige at jeg er ovenud tilfreds med det setup.

NAD'en har et kæmpe overskud til de højttalere, og de spiller med mange flotte detaljer i forhold til hvad jeg er vant til (billigt surround )

Glæder mig bare til at lytte ordentligt til dem, men tak for de gode svar

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

OK... hvis du absolut vil binde dig selv på hænder og fødder, så er du jo selv ude om det! Når du KUN vil handle i hfk, er du begrænset til NAD, Denon, Cambridge.

Du vil ikke have NAD, så der er reelt kun Cambridge og Denon tilbage. Hvad er så problemet??? Hvad med at lytte til dem? Det kan vel overståes på en time, når du har valgt at kigge så snæversynet!

I øvrigt skal jeg med det samme nævne, at jeg IKKE kan forstå din holdning til, at hfk er det eneste sted der duer. For 10 år siden var der noget om snakken. Men dengang var det trods alt heller ikke 18 årige handelsskoledrenge der arbejde i klubben. Hvor mange af dem tror du egentlig ved noget om produkterne??? De vil sikkert fortælle dig en masse røverhistorier, men tror du selv på de ved noget om det???

Mit bedste bud: Åbn dine øjne! Der er masser af lækre produkter, hvis man ikke lader sig begrænse! Mit bedste bud er dog at købe brugt... find en brugt Holfi. Den lyder dejlig varm, og kan nok tage det værste af den øre-skærende diskant, som ALLE B&W-højtalere lider af.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hey mester...

tag en kigger OPAD...!

Grunden til at jeg kun ville handle i hfk var at de er de eneste i nærområdet der sælger noget ordentligt...har sq ikke noget imod deres sælgere, de kan sq ikke snakke bedre end mit øre, forstået på den måde at hvis jeg hører noget godt er jeg ligeglad med hvad sælger siger!

Desuden med 972 indlæg burde du sgu have lært at læse en tråd inden du bryder ud i skrivekrampe...

Men dib kommentar er da noteret med diskanten på B&W, selvom jeg før gav den en tand op, ører er forskellige...

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

OK... hvis du absolut vil binde dig selv på hænder og fødder, så er du jo selv ude om det! Når du KUN vil handle i hfk, er du begrænset til NAD, Denon, Cambridge.

Du vil ikke have NAD, så der er reelt kun Cambridge og Denon tilbage. Hvad er så problemet??? Hvad med at lytte til dem? Det kan vel overståes på en time, når du har valgt at kigge så snæversynet!

I øvrigt skal jeg med det samme nævne, at jeg IKKE kan forstå din holdning til, at hfk er det eneste sted der duer. For 10 år siden var der noget om snakken. Men dengang var det trods alt heller ikke 18 årige handelsskoledrenge der arbejde i klubben. Hvor mange af dem tror du egentlig ved noget om produkterne??? De vil sikkert fortælle dig en masse røverhistorier, men tror du selv på de ved noget om det???

Mit bedste bud: Åbn dine øjne! Der er masser af lækre produkter, hvis man ikke lader sig begrænse! Mit bedste bud er dog at købe brugt... find en brugt Holfi. Den lyder dejlig varm, og kan nok tage det værste af den øre-skærende diskant, som ALLE B&W-højtalere lider af.

Der var du nok lige en tand for "hurtig" på aftrækkeren...
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

kim07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit anlæg godt at se en mere med Nad og B&W spiller nu også godt som surround men er enig lyder også godt i mine ører vi er heldigvis forskelige håber du blir glad for dit valg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes