Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Suite 2.8 + tilhørende sub til stereo? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Lille Fede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Der skal snart nye højtalere på matriklen. - Og der skal være bund i lyden! Jeg overvejer et sæt fra Dali, Suite 2.8. De lyder Ok i mine ører, men mangler måske lige det sidste sug fra dybet. Derfor overvejer jeg at suplere med den 12 tommers sub, der hører til Suite-surround-systemet. Det har endnu ikke været muligt for mig at høre kombinationen i forretningen, og jeg har haft på fornemmelsen, at kombinationen ikke var helt god til alm. stereo, når ekspedienten blev spurgt. Noget helt klart svar har jeg ikke kunnet få, syns jeg. Da jeg ikke har investeret i hifi i mange år (bortset fra en forstærker + en CD-spiller) vil jeg høre om mine overvejelser er fornuftige - eller er højttalersystemet er beregnet udelukkende til surround (med total bulderbas). Skæres de laveste frekvenser fra sidehøjttalerne? Delefrekvens? Subben er aktiv - hvordan forbindes højt. til forstærkeren?

Jeg gik meget op i hifi engang, men mine gamle, elskede Onken Focaler kan ikke mere. Kantophængene er møre. Forslag til erstatning modtages gerne, (max 10 - 15.000,-). Skal spille rock med god volumen, seriøs lyd - så Cervin V. ol er ikke sagen. Akustisk musik skal også lyde godt. Lyden må gerne være til den lidt "varme" side, som Focalerne var. (Forstærker 2 x 80 "rigtige"Watt)

Mvh dlf

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 April 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

hvilken forstærker er det du har købt og har den main-in pre-out?? hvis ja kan du forbinde subben således

men hvorfor ikke købe nogle højtalere der kan spille bas til at starte med?? fx Dali Evidence 870 eller B&W DM604 eller andre tilsvarende JBL, Jamo, KEF, Audio pro, DLS, QLN osv. og så glemme subben.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 April 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej den lille fede

Mit setup er yamaha rx-v1400rds receiver, kef 104.2, og dali suite 1.5sub, og denne sub bulder absolut ikke , den står endda i et hjørne.Jeg har haft mange forskellige sub's på prøve, men denne sub slog dem alle, langt væk, i mit setup ihvertfald. Efter min mening får du ikke, den samme fylde i musikken, uden en sub. Bare min mening.

Hilsen Kimras

Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras

Den Lille Fede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

DLF

Den Lille Fede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hvis nu jeg gør, som foreslået af Tony ovenfor vil sidehøjttalerne fortsat spille bas. Giver det ikke et fase-problem, når både subben og højttalerne "labber over"? - Er man ikke nødt til kun at lade subben spille de aller-dybeste frekvenser - under ca 40 - 50 hz - eller??

Højttalere, der kan spille bas?! Jow-da, men de skal først og fremmest spille musik. Dernæst siger fruen, at de skal være små og pæne!!!

Mvh Dlf

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Den Lille Fede skrev:

Hvis nu jeg gør, som foreslået af Tony ovenfor vil sidehøjttalerne fortsat spille bas. Giver det ikke et fase-problem, når både subben og højttalerne "labber over"? - Er man ikke nødt til kun at lade subben spille de aller-dybeste frekvenser - under ca 40 - 50 hz - eller??

sidehøjtalerne vil stadig spille bas, du kan så på selve subben justere niveauet, fasen (0-180 grader) og frekvensen. Det kan alle aktive subs.

Den Lille Fede skrev:
Højttalere, der kan spille bas?! Jow-da, men de skal først og fremmest spille musik. Dernæst siger fruen, at de skal være små og pæne!!!

Mvh Dlf

okay så er det ikke nemt hehe, overvej evt. Dali 450 brugt (koster ca 1500 + -) og så en dali SWA12 (en 2500) så har du et lækkert system til 4K

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 April 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har svært ved at tro at du vil blive tilfreds med DALI Suite 2.8 - når du har haft Onken Focal... Hvis jeg var dig ville jeg gi' Audiovector Mi 3 Signature en seriøs lytter.. prøv evt. om du kan låne et par med hjem inden du køber, eller ta' din forstærker med ned i forretningen..

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes