| Forfatter |
|
Hr Bobbel Basse Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Har lige erhvervet mig en HK630...(sprød sag (o: ), men har en lidt blandet ht-opsætning. Nu har jeg postet penge i en ordentlig reciever, så nu skal ht'erne også have en ordentlig tur.
Kan JBL lever op til en HK630, eller skal vi over i en anden boldgade? Kom gerne med nogle friske bud, da jeg er åben for meget. Da den kan køre 7.1 så vil jeg gerne udnytte det en smule, så alle forslag værdsættes.
Front-ht skal jo gerne være noget med krudt i, men jeg skal også have en lille bombe af en SW.
Ser frem til jeres forslag.
Med venlig hilsen
Stefan __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Nemauen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også købt selvsamme receiver, og købte nogle B&W 604s3 til, har ikke købt andre højtalere end front endnu, men føj jeg synes den kombo spiller godt.. Både til musik og film.. :-)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget Audiovector ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jooo...det var da noget man kunne tænke over.
Jeg har imidlertid ligget vandret på indernettet for at se hvad markedet kan byde på. Derfor har jeg set lidt på lidt dansk. SA HT'ere SA1250 til fronten og måske lidt SA510 til bag...hvad center, sider og sub skal være ander jeg ikke endnu (vil køre 7.1), men kan de to nævnte SA'er køres sammen med en HK630, og også give en "sprød" lyd. SA1250 skulle efter sigende have en knap så "rungende" bas-gengivelse som mange andre med større enheder. Jeg vil gerne have det der "bang" og ikke "baaangg----rumle rumle"....hvis I forstår min lydskrift 
Er der nogen der har erfaring med denne opsætning?
"Nemauen", hvordan er basgengivelsen på 604s3'eren, sammen med H/K630? Jeg kan forstå at du køre uden sub, passer det?
Kan du "Nemauen" eller du "Acer" konfirmere om de mærker I nævnte kan konkurrere mod SA.....(ikke at jeg ved at SA lyder genialt på en H/K'er, har bare hørt en del positivt om dem). __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Bobbel Basse skrev:
|
SA HT'ere SA1250 til fronten og måske lidt SA510 til bag...hvad center, sider og sub skal være ander jeg ikke endnu (vil køre 7.1), men kan de to nævnte SA'er køres sammen med en HK630, og også give en "sprød" lyd. SA1250 skulle efter sigende have en knap så "rungende" bas-gengivelse som mange andre med større enheder. Jeg vil gerne have det der "bang" og ikke "baaangg----rumle rumle"....hvis I forstår min lydskrift 
|
|
|
He he, nej det er der generelt ingen chance for på SA ....de har ikke noget hug i bunden og siger gerne ikke et kvæk under 40Hz, dog ikke 3070 men det er også en ordentlig kleppert. Jeg vil mene at en Audiovector ville være et godt bud, de er aldrig buldrende i bassen men har mere vægt og pondus dernede end SA har generelt. Men prøv da at lytte på begge mærker __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemauen skrev:
| Jeg har også købt selvsamme receiver, og købte nogle B&W 604s3 til, har ikke købt andre højtalere end front endnu, men føj jeg synes den kombo spiller godt.. Både til musik og film.. :-) |
|
|
604s3 er en udemærket ht'er, men jeg syntes ikke man skal begrænse sit valg til kun denne ene speaker......der er masser af lydoplevelser derude så det er bare med at komme igang __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder vist til at jeg skal på en rejse for at opsøge nogle butikker som har en H/K630 og noget spændede grej at slutte til den.
Acer, jeg var ikke klar over det med bunden på SA ht'ere, men jeg havde da under alle omstændigheder tænkt mig at købe en SW for at få lidt dybe nyrestød og ikke kun sætte min lid på nogle "mindre" ht'ere, uden/eller med kun lidt bund.
Bor i Roskilde-egnen, men kommer til hovedstaden dagligt, så er der nogle butikker der har lidt ht-kræs....og selvfølgelig en H/K630, i det østlige sjælland? __________________ Mmmmmm...Virtual food.
Samsung PS-42C7H
H/K AVR630
KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
købte min H/K 330 i KTradio på Roskildevej. Og der lyttede jeg til H/Keren på et sæt Avance, og er du gal de lød godt (koster så også kassen) ellers se efter DLS eller Dali Suite serien.
Er du frisk på brugt køb, så se evt. efter Dali 850 som front og 2 sæt 450 som rear. Men så er en sub nok unødvendig. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad budgettet er, men jeg blev da positivt overrasket,
da jeg hørte SA 1750 på et primare setup hos KT-Radio i Odense - Der
var faktisk mere bund, end jeg frygtede med så små enheder - Jeg har
dog ikke lyttet på 1250'eren, så den kan jeg ikke rigtigt udtale mig om.
På et andet tidspunkt hørte jeg også Audiovector Mi3 super/signature
(også på et Primare setup) hos KT-Radio i Kbh. og de skuffede til
gengæld m.h.t. niveauet i bunden  , men de
har til gengæld en rigtigt god mellemtone. Så opfattelsen af SA kontra
Audiovector er tydeligvis forskellig - Nu skriver Acer dog om hvor dybt
de går, mens jeg primært forholder mig til niveauet, selvom jeg da vil
medgive at SA nok ikke går så dybt  .
Som tonyax skriver, så burde du give Avance højttalerne et lyt - Avance
Signature 8 Mk III synes jeg lyder rigtigt godt, men prisen er så også
12.000 kr. for et sæt (mener jeg).
B&W 604 og Dali suite/evidence serien kunne også være fornuftige bud.
M.V.H.
Søren
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mægtig glad for min JBL/Harman kombination. Det spiller bare .
Men er sikker på at Harman'en kan med de fleste højtalere. De laver nogen dejlige kraftige receivere .
Hvis det er, kan du tjekke mit setup på linket herunder, selvom der er sket en del nyt siden jeg har fået det opdateret.
|
| Til top |
|
| |