Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 21:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HT til HK630 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Har lige erhvervet mig en HK630...(sprød sag (o: ), men har en lidt blandet ht-opsætning. Nu har jeg postet penge i en ordentlig reciever, så nu skal ht'erne også have en ordentlig tur.

Kan JBL lever op til en HK630, eller skal vi over i en anden boldgade? Kom gerne med nogle friske bud, da jeg er åben for meget. Da den kan køre 7.1 så vil jeg gerne udnytte det en smule, så alle forslag værdsættes.

Front-ht skal jo gerne være noget med krudt i, men jeg skal også have en lille bombe af en SW.

Ser frem til jeres forslag.

Med venlig hilsen

Stefan

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Nemauen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt selvsamme receiver, og købte nogle B&W 604s3 til, har ikke købt andre højtalere end front endnu, men føj jeg synes den kombo spiller godt.. Både til musik og film.. :-)
Til top Vis Nemauen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nemauen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget Audiovector ?

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jooo...det var da noget man kunne tænke over.

Jeg har imidlertid ligget vandret på indernettet for at se hvad markedet kan byde på. Derfor har jeg set lidt på lidt dansk. SA HT'ere SA1250 til fronten og måske lidt SA510 til bag...hvad center, sider og sub skal være ander jeg ikke endnu (vil køre 7.1), men kan de to nævnte SA'er køres sammen med en HK630, og også give en "sprød" lyd. SA1250 skulle efter sigende have en knap så "rungende" bas-gengivelse som mange andre med større enheder. Jeg vil gerne have det der "bang" og ikke "baaangg----rumle rumle"....hvis I forstår min lydskrift Wink

Er der nogen der har erfaring med denne opsætning?

"Nemauen", hvordan er basgengivelsen på 604s3'eren, sammen med H/K630? Jeg kan forstå at du køre uden sub, passer det?

Kan du "Nemauen" eller du "Acer" konfirmere om de mærker I nævnte kan konkurrere mod SA.....(ikke at jeg ved at SA lyder genialt på en H/K'er, har bare hørt en del positivt om dem).

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000
Til top Vis Hr Bobbel Basse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr Bobbel Basse

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hr Bobbel Basse skrev:

SA HT'ere SA1250 til fronten og måske lidt SA510 til bag...hvad center, sider og sub skal være ander jeg ikke endnu (vil køre 7.1), men kan de to nævnte SA'er køres sammen med en HK630, og også give en "sprød" lyd. SA1250 skulle efter sigende have en knap så "rungende" bas-gengivelse som mange andre med større enheder. Jeg vil gerne have det der "bang" og ikke "baaangg----rumle rumle"....hvis I forstår min lydskrift Wink

He he, nej det er der generelt ingen chance for på SA ....de har ikke noget hug i bunden og siger gerne ikke et kvæk under 40Hz, dog ikke 3070 men det er også en ordentlig kleppert. Jeg vil mene at en Audiovector ville være et godt bud, de er aldrig buldrende i bassen men har mere vægt og pondus dernede end SA har generelt. Men prøv da at lytte på begge mærker    

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Nemauen skrev:
Jeg har også købt selvsamme receiver, og købte nogle B&W 604s3 til, har ikke købt andre højtalere end front endnu, men føj jeg synes den kombo spiller godt.. Både til musik og film.. :-)

604s3 er en udemærket ht'er, men jeg syntes ikke man skal begrænse sit valg til kun denne ene speaker......der er masser af lydoplevelser derude så det er bare med at komme igang  

Hr Bobbel Basse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Det lyder vist til at jeg skal på en rejse for at opsøge nogle butikker som har en H/K630 og noget spændede grej at slutte til den.

Acer, jeg var ikke klar over det med bunden på SA ht'ere, men jeg havde da under alle omstændigheder tænkt mig at købe en SW for at få lidt dybe nyrestød  og ikke kun sætte min lid på nogle "mindre" ht'ere, uden/eller med kun lidt bund.

Bor i Roskilde-egnen, men kommer til hovedstaden dagligt, så er der nogle butikker der har lidt ht-kræs....og selvfølgelig en H/K630, i det østlige sjælland?

KEF Q5, Q9c, Q compact
KEF 3000

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

købte min H/K 330 i KTradio på Roskildevej. Og der lyttede jeg til H/Keren på et sæt Avance, og er du gal de lød godt (koster så også kassen) ellers se efter DLS eller Dali Suite serien.

Er du frisk på brugt køb, så se evt. efter Dali 850 som front og 2 sæt 450 som rear. Men så er en sub nok unødvendig.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvad budgettet er, men jeg blev da positivt overrasket, da jeg hørte SA 1750 på et primare setup hos KT-Radio i Odense - Der var faktisk mere bund, end jeg frygtede med så små enheder - Jeg har dog ikke lyttet på 1250'eren, så den kan jeg ikke rigtigt udtale mig om.

På et andet tidspunkt hørte jeg også Audiovector Mi3 super/signature (også på et Primare setup) hos KT-Radio i Kbh. og de skuffede til gengæld m.h.t. niveauet i bunden, men de har til gengæld en rigtigt god mellemtone. Så opfattelsen af SA kontra Audiovector er tydeligvis forskellig - Nu skriver Acer dog om hvor dybt de går, mens jeg primært forholder mig til niveauet, selvom jeg da vil medgive at SA nok ikke går så dybt.

Som tonyax skriver, så burde du give Avance højttalerne et lyt - Avance Signature 8 Mk III synes jeg lyder rigtigt godt, men prisen er så også 12.000 kr. for et sæt (mener jeg).

B&W 604 og Dali suite/evidence serien kunne også være fornuftige bud.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er mægtig glad for min JBL/Harman kombination. Det spiller bare .

Men er sikker på at Harman'en kan med de fleste højtalere. De laver nogen dejlige kraftige receivere .

Hvis det er, kan du tjekke mit setup på linket herunder, selvom der er sket en del nyt siden jeg har fået det opdateret.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes