Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Billigt højttalerkabel til baghøjttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hansi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have fat i noget (forhåbentligt billigt) højttaler kabel til mine baghøjttalere.

Man kan jo få en rulle på 25m smidt i nakken i Bauhaus og Harald-Nyborg, men hvad med kvaliteten, er den OK ? Er der nogen der ved om det er OFC kabel ?

Er der andre alternativer, eller skal man gå i Tapeconnection/Hifi-klubben el. lign og købe et af deres lavpriskabler for at sikre en nogenlunde kvalitet ?

Jeg skal bruge ca 9 m. kabel til hver baght. der iøvrigt er Monitor Audio Bfx, der pt. spiller på en Denon AVR-2106, og en Pioneer DV-575. Receiver+DVD  skal dog opgraderes, når/hvis jeg falder over et godt brugt-tilbud på f.eks en Denon AVR-3805/ DVD 2910....

Til top Vis Hansi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansi

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke helt kvaliteten på Bauhaus/nyborg kabler, men tror ikke det er top kvalitet på nogen måde.

Så hellere tage i klubben og købe deres billige dali kabel til 20kr meteren:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/DALI_White_Wave_kabel.htm?id=1702

OFC og af en rimelig tykkelse. Da kablerne ligger to og to er det forholdsvis fladt.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hvad vil du give per meter ???? Den lille udgave af Supra Ply er rimelig billig.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Taralabs Klara  eller LcAudio Teflar kunne bruges, de er ganske ok og relativ billige..

Taralabs er for mange (ved ik hvor du bor?) nemt at lige "hente" da det lagerføres i Hifi Klubben der jo ligger mange steder efterhånden.. 

Det er nemt og dejligt blødt at "arbejde" med og så er det hvidt, hvorved det falder ind i relativ mange rum med hvide eller lyse vægge & paneler mm...

Teflar er ganske tyndt og nogenlunde flexibelt, det er gennemsigtigt og sølv belagt, så det ser dyrt og lækkert ud, men synes derfor mere end Klara på en eventuel baggrund.

Teflarer lidt lysere i klangen end Taralabs Klara der har mere varme og "rundhed" og er generelt lidt fyldigere i lyden og ikke mindst bunden, hvor Taflar kan virke lidt tyndt på noget grej, men ellers ganske stramt og kontroleret (så her kan du vælge udfra hvad du ellers syntes om i lyd, varmt & fyldigt og lidt ørevenligt eller lidt subjektivt lyst og stramt samt mere afslørende?? her kan du lade tendenserne i resten af grejet bestemme hvad vej du skal gå..)

(Billigere end disse to kan jeg ikke få mig selv til at anbefale seriøst! selv til baghøjtalere i suround anlæg.)

Baghøjtalerne er dog  efter min mening ikke så kritiske som front og side (hvoed) højtalerne, og bare kablet er af rimelig kvalitet og ikke "kvæler" alt dynamik og opløsning så er det ok...

Reelt vil jeg personligt mene at valget af mærke er knap så vigtigt her, bare det er af nogenlunde rimelig kvalitet... og klangligt generelt matcher resten af grejet, så baghøjtalerne ikke "stikker af" klangligt fra resten..

Disse krav skulle de to nævnte mere end rigeligt kunne leve op til på hver sin måde ..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok gå efter f.eks. harald-nyborgs 25m ruller(ø2,5 mm), selv om det ikke regnes for at være high-end.

2 grunde.

1. Baghøjttalerne bruges når man ser film, og jeg vil vove at påstå at man ikke "finlytter" når man ser film. Derfor vil man heller ikke kunne opfange små nuancer som et evt. overlegent højttalerkabel kan præstere.

2. AC-3 og DTS er komprimerede lydformater, og det kan diskuteres om det er fornuftigt at ofre relativt mange penge, for at hente detaljer ud af lyden som formatet alligevel ikke kan gengive?

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er imod Exciter's filsofi, men kan heller ikke se fornuft i dem der køber kabler til 2-300 kr/m til baghøjttalerne.

Jeg har selv købt QED fra Klubben, noget billigt i omegnen af 20/30 kr/m.

Synes det giver utrolig godt, nemt at have med at gøre.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

har selv det fra Harald Nyborg og synes selv det funker udemærket, som nævnt. Så er det jo kun til effekter, og ikke til nærlytning.

har så også 30m kabel til mine rear, så det var også pga økonomien, da jeg ikke lige kunne afse en 1000 spir kun til kabler, da jeg også brugte en del på kanaler og alt det andet da jeg flyttede ind i lejligheden

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Hansi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de fine svar

Jeg tror jeg giver kablet fra Bauhaus/Harald Nyborg et skud. det kan vist ikke gå helt galt til den pris. De andre billige alternativer ryger alligevel op i nærheden af 500.-

Til top Vis Hansi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes