Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 08:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Findes der en DaliB&W? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Min nye Sugden A21a forstærker spiller som en drøm og jeg tror, at jeg har fundet forstærkeren for de næste mange mange år! På samme måde
havde jeg det med mine dejlige gamle Dali 4 højtalere (ht'ernes 3020'er, hehe), der gik døde sidste år pga. ødelagte kanter/enheder.

De nye højtalere blev B&W 602 S3, som jeg siden har haft et had/kærlighedsforhold til. De spiller så vildt dejligt detaljeret og har en lækker diskant.
De er meget pæne i lyden. Måske for pæne til tider, hvor musikken ikke altid 'kommer ud af højtaleren'. Dali 4 var lige omvendt. Dem dansede jeg
til, men gik glip af det andet.

Hvilken højtaler indeholder begge disse ting? En dyrere Dali? Jeg har hørt andre B&W'ere, som jeg synes lider af det samme problem.

Lars

Til top Vis LarsS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsS

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

prøv DLS de har fået meget ros herinde

eller Dali 450 brugt (koster kun 1500 sættet) men det er så gulvhøjtalere

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

.
.
Du skal have en HT'er med høj følsomhed og/eller god og stabil impedans. A21'eren er ikke muskuløs, men hurtig.

Jeg har hørt meget godt om Evox'en (Heybrook HB-1),  og mon ikke Audio Note lyder godt sammen med Sugden. Castle laver også gode højtalere til en fornuftig pris.

Evox er nok den der minder mest om dine gamle Dali.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Spændende forslag! Audio Note er helt sikkert et godt bud. Dali 450 har jeg aldrig hørt - hvad sidder der i dem?

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

2x6,5" og en diskant (det er forgængeren til Evidence 470)

H/K & B&W snurrerundt

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for Dali 450 forslaget, Tonyax. Er her til aften blevet ejer af sådan et par. 1200,- + lidt til transporten. Sgu' en opgradering der vil noget!
Så kan jeg så begynde at spare op til et par dyre AudioNote eller andet high-end. Men Dali giver altså bare noget for pengene og det forbavser mig
gang på gang, hvor forskelligt B&W og Dali lyder. Men jeg er 'hjemme' igen

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

det var da godt, er også superglad for mine utroligt hvor meget vellyd man kan få, for så få penge

H/K & B&W snurrerundt

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Hej LarsS. Det er dejligt at være glad for sit anlæg  "Desværre" kan HIFI sygdommen tage magten for en, så man kun sidder og hører det som hardwaren IKKE kan. Lige så snart man har fået någet nyt, så er tankerne vidre til næste eventyr. Også selvom man får myrepatter og danser rundt til musik, gengivet gennem det elektronik man allerede har.

Du har nu en fed forstærker (har selv haft en A21a), der har sine gengivelseskvaliteter.

Gennem sit hifi-virke, vil mange bruge flere/mange år, på at finde sig ens egen personlige klang-smag. Da hifi er fyldt med kompromisser, gælder det om at finde de rigtige kompromisser, for en selv. Det kan tage tid. Det kommer helt an på ens ambitionsniveau.

Det jeg mener er: Du skal lægger mærke til, hvad der er vigtigt for dig, rent lydmæssigt. Du har købt en lille (2x25 watt kl. A) dual mono ting, dog "kun" med én trafo (strømforsygning) Den er ovre i det mere "varme" hjørne, men kan da godt spille op til dans.

Du skal derfor være "på vagt" over for Audio Note. Jeg har selv hørt flere forskellige Audio Note gear. Både højttalere, forstærkere, DACs, mm. Jeg har flere gange hørt Sugden, netop over Audio Note højttalere. Både Sugden og Audio Note, har afgjort sin charme, men spiller "behagligt" Til tider MEGET behagligt. Det er også godt nok, men. Du virker ikke til at det skal være FOR behagligt? Derfor er jeg ikke sikker på Audio Note er et godt valg til dig. Men prøv det selv af. Audio Notes højttalere, har en vis fylde i lyden, som man godt kan blive meget betaget af, men kan også godt virke lidt kunstig. Men igen. Lyt til det selv.

Nu har jeg ikke selv hørt DLS, men ud fra hvad jeg har hørt om dem, ville jeg klart give dem et lyt, hvis jeg var dig. Som rosinen i pølseenden, vil jeg også anbefale dig et sæt brugte Dali Grand Diva. Nu ved jeg ikke hvad du har af CD afspiller, men umidelbart lyder A21a og Diva som et interessant match. En meget neutral højttaler som Diva, og en varm Sugden.... Hmmmm

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Rockforlife - jeg er fuldstændig enig i alt hvad du siger. Indrømmet - lige nu er jeg lidt grebet af hifisygen, men har ellers levet med en 2x20watt
Proton 520 (den vil du nok kunne li' nu da du har 3020) + et sæt Dali 4 i 15 år. Det spillede ikke vildt detajleret og bla bla, men det hang bare godt
sammen.

Forstærkeren og Dali'erne blev slidt og så var der ingen vej tilbage. Med lidt flere penge på lommen har jeg måtte definere på ny, hvad jeg vil have.
Hermed starter alt det her halløj med indlæg (både banale og anale ;-)) på diverse fora. Man får tonvis af forslag og det er skide spændende!

Sugden A21a er jeg helt solgt til. Ja, den har en varm klang og spiller fantastisk!! It's a keeper. De hersens Dali 450 kunne godt blive et længere
bekendtskab. Nu må vi se. Har aldrig hørt Diva'erne men kunne være sjovt på et tidspunkt. Samme med DLS.

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

I øvrigt...bøjlerne bagpå højtalerne mangler, så jeg har kørt mit ht-kabel gennem terminalerne. Er bøjlerne til 450'eren specielle eller kan jeg købe
nogen standardbøjler i HiFi-klubben?

Er da også interesseret i at høre, hvilken kabler I bruger? Jeg kan ikke lide sølvkabler...

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Glem bøjlerne - klip et stykke højtalerkabel over, og sæt det imellem, istedet.
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

LarsS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke glemme bøjlerne
Har haft lidt forskellige erfaringer med/uden bøjler, så vil gerne forsøge.

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Få din lokale hfk til at bestille dem hjem, det tilbød de da at gøre til mine 8008
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Ok, men metal, uden isolering, osv, er en underlegen leder ift. god kval højtalerkabel...
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes