Forfatter |
|
Denon2200 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ud og have mig et stereo setup. Dermed skal jeg af med mit gamle anlæg som jeg gerne vil have vurderet det hele står som nyt, Højttalerne er ca 16 måneder gamle. Receiveren er ca 5 år gammel. Min dvd afspiller er ca 3 år gammel. Dali Concept 8 - 2stk nypris 6000kr Dali Concept 2 - 2stk nypris 2200kr Dali Concept Center - 1stk nypris 1100kr Audio Pro Sub Impact - 1stk nypris 3000kr Denon AVR 3801 nypris 10.000kr Denon DVD 2200 nypris 6000kr
Hvad tror i jeg kan få for det? Jeg regner med at købe et sæt Dali Grand Diva plus en Densen beat 100 eller måske en anden amp. Men jeg står kun med et par tusinde på lommen så ville gerne vide hvad i tror jeg kan få for overnævnte
__________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helst ikke sætte en pris på det, da jeg ikke har noget at sammenligne med, men tjek evt. brugtmarkederne og se om der er noget der minder om dit setup og sammenlign prisen. Hvor langtvil du gå ned?
Desuden er jeg sikker på at du kan få solgt setuppet, og også til en god pris da det er ret eftertragtet især af de unge mennesker(min alder). Sæt det evt. til salg på hifigalleri.dk, når du har fundet en pris, der er mange der går og leder efter et setup som dit. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil nok samlet kunne indbringe 10000-12000. Give or take....
Ikke meget mere.
Jeg ville satse på at sælge det hele samlet, selvom sætprisen måske så ville blive 10k. For ellers er det nemt at brænde inde med noget. Og du for har eksempel intet at bruge en center til, hvis du ikke skal have surround længere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Belsebub Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh.. Denon og Dali er ret populært hos mange yngre mennesker. Så jeg skulle ikke kunne se hvorfor han ikke skulle kunne få halvdelen af nypris for det, måske ikke for de helt gamle dele dog. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Belsebub skrev:
Arh.. Denon og Dali er ret populært hos mange yngre mennesker. Så jeg skulle ikke kunne se hvorfor han ikke skulle kunne få halvdelen af nypris for det, måske ikke for de helt gamle dele dog. |
|
|
Jeg vil skyde på følgende cirkapriser:
Dali Concept 8 - 2stk nypris 6000kr 3700-3900 Dali Concept 2 - 2stk nypris 2200kr 1200-1500 Dali Concept Center - 1stk nypris 1100kr 600-800 Audio Pro Sub Impact - 1stk nypris 3000kr 1600-1900 Denon AVR 3801 nypris 10.000kr &nbs p; 2200-2700 Denon DVD 2200 nypris 6000kr 2500-2800
Og så skal der såmænd ikke pruttes meget om prisen eller gives meget "mængderabat", før vi er dernedeaf. Men okay. Det kan godt være, at 10k er FOR lidt. Men mere end 12000 vil jeg blive overrasket over. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Belsebub Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej ok det er faktisk nogenlunde deromkring. __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regnede selv med ca 12k. Det passer også meget godt med at jeg kan få Dali Grand Diva og Densen beat 100 for 12k brugt.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
Jeg regnede selv med ca 12k. Det passer også meget godt med at jeg kan få Dali Grand Diva og Densen beat 100 for 12k brugt. |
|
|
Det skulle du gerne kunne. Men nok heller ikke meget billigere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Off topic:
Mange vil sælge deres gamle bedstemor for at få 2 stk. Grand Diva.
Nu har vi så prisen på en bedstemor: 10-12K
PS. du bør blive en tilfreds hi-fi-musik-lytter hvis anlægget i øvrigt er godt.
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Off topic:
PS. du bør blive en tilfreds hi-fi-musik-lytter hvis anlægget i øvrigt er godt?
|
|
|
har fået af vide at priserne ligger mellem 7-9k for et sæt diva.
hvad mener du med du bør blive en tilfreds hi-fi-musik-lytter hvis anlægget i øvrigt er godt __________________ It´s all about rock n roll
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedstemødre er måske ikke i så høj kurs som jeg først regnede den ud. Måske godt nok med den stigende ældrebyrde!!!
Grand Diva er beskyldt for noget med ........ jeg vil ikke sige urenhed. Men en ER bare afslørende, og det er der ret bred enighed om. Hvis der er komponenter i din kæde som tilfører noget som lyder grimt, ja så får du det lige i øret med Grand Diva. Den er meget afslørende - jeg siger ren.
Hvis du gider/får gode råd om, at sætte godt grej foran den, vil du komme til at tilhøre den frelste gruppe der siger, at hi-fi markedet næppe har bibragt ret mange (under 5!) andre højttalere med tilsvarende kvaliteter: dynamik, bredbåndhed, klarhed, detaljering, let at lytte på. Men, kommer snavs ind - kommer der snavs ud. Det er ikke Diva's skyld. det foran skal bare være godt, eller i hvert fald ikke med ubehagelige tendenser. Jo bedre - desto bedre opløst, så enkelt kan det måske siges.
PS: lige nu nyder jeg iøvrigt Buddy Guy live, med popcorn og en 40cl Tuborg. På mine Diva'er.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et par måneder siden havde Hifi Klubben på Åboulevarden nogle helt nye Divaer stående fra et restlager i Holland.

Brugtpriserne passer meget godt med 7-9 k for sættet.
|
Til top |
|
|
Denon2200 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen Hvilken forstærker bruger du til dine divaer? Tror du ikke en Densen beat 100 er godt grej til diva?
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
For et par måneder siden havde Hifi Klubben på Åboulevarden nogle helt nye Divaer stående fra et restlager i Holland.

Brugtpriserne passer meget godt med 7-9 k for sættet.
|
|
|
Ja- de er gale! Køb dem - hvis du har råd til at købe nyt grej foran, som er dem værdige.
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon2200 skrev:
hifiigen Hvilken forstærker bruger du til dine divaer? Tror du ikke en Densen beat 100 er godt grej til diva?
|
|
|
Jeg bruger et ældre konservativt konstrueret Classé-sæt (uden FET's), som med bare 60 rigtig stive watt pr. kanal er Ok til mit lille lytterum. Der er bund, der er top (Gården og Gaden og hvad kan man mere ønske sig!) og så er der ikke noget som stikker frem, prikker på øret, hvilket gør det let at lytte på. Hvis noget er let at lytte på, er der tale om grundlæggende gode kvaliteter. Intet instrument in nature lyder decideret underligt, så hvis et hifi-anlæg lyder underligt, er der et eller andet galt. Har man samtidig reel dynamik, ja så er musikgengivelse og nydelse lidt mere inde for rækkevidde.
Ærligt talt tør jeg ikke sige noget om hvordan Beat'en er foran Dali'erne. Jeg har aldrig hørt det. Jeg vil anbefale dig at søge lidt rundt på denne informative hjemmeside.
mvh
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg bruger et ældre konservativt konstrueret Classé-sæt (uden FET's), som med bare 60 rigtig stive watt pr. kanal er Ok til mit lille lytterum.
[/QUOTE]
Nu er mine ører ved at være fyldte, og faktisk yder effekten 75 stive watt (det vil bla. sige 150 watt i 4 ohm) Ja - jeg lytter jo bare og kigger først sent på data.
Just for the record.
Og nu "dynamikker" Blue Junction ud med deres fremragende 22:17 album lige i smasken med Diva. God nat.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 03:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiigen skrev:
Off topic:
PS. du bør blive en tilfreds hi-fi-musik-lytter hvis anlægget i øvrigt er godt.
|
|
|
Hvis du har et sådan sæt, har jeg en bedstemor! 
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gav 8000,- for mit sæt. Meeen, de er heller ikke helt perfekte. Altså i kabinettet. Et sæt i PERFEKT stand, ville koste 9-9500,- Og ja. Det er en meget afslørende højttaler  Det gode er at de ikke behøver noget kraftværk, til at drive dem. Feeeed højttaler, der både kan levere hård guitar fræs, med masser af kant og nerve, og via Rega Apollo, gengives strygeinstrumenter, så du kan høre harpiksen på buen  Diva har ikke megen egenlyd, det skal du vide. Den gengiver det, der bliver proppet ind i den. __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heeelt så fantastisk syntes jeg nu ikke den Grand Diva er, meget afslørende men også en noget kølig musikformidler som mangler noget pondus i bunden. I de nedre regioner er Grand noget bedre, dog næsten for meget af det gode indimellem - hvis ikke man sætter en heftig amp foran dem mudrer bassen sammen __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Heeelt så fantastisk syntes jeg nu ikke den Grand Diva er, meget afslørende men også en noget kølig musikformidler som mangler noget pondus i bunden. I de nedre regioner er Grand noget bedre, dog næsten for meget af det gode indimellem - hvis ikke man sætter en heftig amp foran dem mudrer bassen sammen |
|
|
At du har det synspunkt på Diva, skyldes at du ikke har hørt dem med ordenligt grej på. Bare det du siger de er kølige, siger alt om du ikke kender dem. Hverken Kubikken (som har super grej) eller undertegnet, har kølighedsproblemer! __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|