| Forfatter |
|
Krabben Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hil til alle !
Jeg skal have nye (el. brugte) højttalere. Selv fruen er med på det..."bare de er pæne".....
Budgettet siger max. 4.000 kr. for et sæt. Har studeret brugtmarkedet og har indtil videre fundet et sæt System Audio 1270 og et sæt Dali 850.
Jeg ved godt, det er 2 helt forskellige højttalere.
Er selv umiddelbart mest "hooked" på SA´erne. Delvist også fordi jeg kan købe resten (til et surround-sæt) billigt. Hermed menes også SA.
Forstærkningen kommer indtil videre til at bestå af en Arcam Alpha 6+. Senere vil det sandsynligvis være en H/K AVR-135.
Er der nogen her, der har nogle input ? INTET er fastlagt, udover Arcam´en !!!!!!!!
Sæt i gang !
Mvh. Krabben (Nu skal der ske noget nyt...pengene brænder i lommen)
|
| Til top |
|
| |
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen vis du har en sub. så havde jeg også købt sa. ellers er de meget kedlige... syntes jeg...
__________________ My Place - Sound of Life
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fattet pointen ser jeg....Arcam´en ;-)
Jeg har hørt begge ht du spørger dig, og som du selv er inde på er det to HELT FORSKELLIGE ht...Det er det nemlig.
Jeg kan i og for sig godt lide begge modeller, men jeg synes at SA´en specielt sammen med Arcam er lidt "kedelig" kan man vel sige...Der er ikke så meget "rock" over den som der er i 850eren efter min mening. Som ht kan jeg bedst lide lyden af 850eren hvis jeg skal være ærlig, og specielt når det er sammen med et arcam apperat. Arcam er jo ret "anonym" kan man sige, men det er SA´en også sådan som jeg hører den, så derfor er jeg bange for at du vil komme til at savne noget "gang i den" hvis du vælger denne ht.
Michael
|
| Til top |
|
| |
Krabben Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Svarene.
Har I nogen forslag til andre højttalere, jeg kunne kigge på ?
Desuden er det meningen, at anlægget skal ændres til et 5.1 surround-anlæg. Derfor skal Arcam´en skiftes ud.
Vil H/K AVR-135 være et godt valg ? Er der andre bud ???
Krabben
|
| Til top |
|
| |
Krabben Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen for H......
Er der da slet ingen gode forslag ????? Jeg må indrømme, at jeg "fatter minus". Normalt skrives der herinde stolpe op og stolpe ned om alskens ting. Men når man spørger hvilke højttalere I vil anbefale til 4K brugt el. nye, sker der ikke en Sk.......................
Kom så igang. Jeg har sgu brug for jeres hjælp !!!!!!!!!

Gør I ingenting, bliver sådan lidt 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krabben skrev:
|
Jamen for H......
Er der da slet ingen gode forslag ????? Jeg må indrømme, at jeg "fatter minus". Normalt skrives der herinde stolpe op og stolpe ned om alskens ting. Men når man spørger hvilke højttalere I vil anbefale til 4K brugt el. nye, sker der ikke en Sk.......................
Kom så igang. Jeg har sgu brug for jeres hjælp !!!!!!!!!

Gør I ingenting, bliver sådan lidt 
|
|
|
Hov-hov, tålmodighed er en dyd, så tag det nu roligt 
Nu er det jo ikke alle herinde, der ved noget om højttalere i det segment, du efterspørger. Du kunne evt. ændre overskriften, så de, der ikke har nogle input (herunder undertegnede) "slipper" for at læse din tråd.
Så spilder du heller ikke folks tid unødigt! 
Normalt er folk dog utroligt hjælpsomme herinde, så mon ikke du nok skal få nogle gode forslag ret hurtigt?
- såfremt du kan holde lidt bedre på formerne... 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Krabben Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
[/QUOTE]
Hov-hov, tålmodighed er en dyd, så tag det nu roligt 
Nu er det jo ikke alle herinde, der ved noget om højttalere i det segment, du efterspørger. Du kunne evt. ændre overskriften, så de, der ikke har nogle input (herunder undertegnede) "slipper" for at læse din tråd.
Så spilder du heller ikke folks tid unødigt! 
Normalt er folk dog utroligt hjælpsomme herinde, så mon ikke du nok skal få nogle gode forslag ret hurtigt?
- såfremt du kan holde lidt bedre på formerne... 
Beklager, men synes det går lidt for langsomt ifht andre indslag.
Hvordan ændrer jeg overskriften og til hvad (-vil du foreslå ?)
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du retter blot i dit første indlæg, ændrer overskriften til en ordlyd, der er lidt mere præcis (evt. "Htere søges, max 4k").
Selv ville jeg som det første kigge lidt på Dalis ældre modeller, SA mangler meget dynamik nedad i mine ører, men smag og behag. 
MVH - og god lytning __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krabbe
Hvis man sparede lidt på de negative smileys ville det måske motivere folk lidt mere til at hjælpe dig i din søgen 
Dernæst findes der så vidt jeg husker masser af lignende tråde med folk der leder efter HT inden for dit budget - har du prøvet at trawle dem igennem??? Måske der fandtes noget mere inspiration der....
Men anyway - jeg kender ikke specifikt de to HT du omtaler, dog skulle 850'eren være forgængeren for Evidence 870'eren, som jeg selv har, og hvis den har lagt til grund for 870'eren kan det nok ikke være helt skidt - og sådan et sæt 850'ere kan man næsten altid finde på dba.dk til en fornuftig pris. Jeg kan også nikke genkendende til beskrivelsen af SA som noget slanke i lyden - så hvis du gerne vil undgå det, er et sæt Dali-HT helt sikkert et godt valg. At SA har rigtig gode kvaliteter skal man dog ikke være blind for - de ligger bare andre steder 
Nu skriver du lidt om at du gerne vil lave et surround-sæt når du er færdig med at investere, men det kan du (så vidt jeg husker) også gøre med 850'eren - så vidt jeg husker hed det den "røde" serie, hvor 850'eren var storebror (lidt ligesom 870'eren er det i Evidence serien i dag).
Mvh Tøffe
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 10 April 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv 850eren, og synes helt bestemt den er et hit til pengene. Dog kan den være lidt effekt krævende.  Specielt til Rock rygger den, som det skal gøres. /Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
tokri Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Krabben
Umiddelbart villej anbefale dig følgende:
Front: Dali Concept 6 1.499,-
Surround: Dali concept 1 749,-
Center: Concept Center 1.099,-
Samlet pris: 5.595,-
Subs er der delte meninger om, men Concept subben virker fint for mig (3.699,-).
Mit eget system består af dette, dog er fronten concept 8. Det he trækkes af en H/K 7300.
Hvad angår H/K 135, så har jeg flere steder læst, at den går udemærker i spænd med concept-serien.
Mvh.
tokri
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evidence 470 (brugt) vil være mit bud.
aceh.
|
| Til top |
|
| |
Krabben Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo "tæt på lykkelig" 
Sikke en masse svar og kvalificeret feedback jeg fik.
Mange tak
|
| Til top |
|
| |